Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het is een beetje 'dood' hier, lijkt wel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Het is een beetje 'dood' hier, lijkt wel

    Ik kom regelmatig even checken op wat nieuwe berichten hier op Amiga.cafe, maar ik zie maar weinig mensen echt wat posten. Zijn we verzadigd met onze Amiga's? Is de interesse er niet meer zo? Of zijn we een uitstervend ras?

    Ik denk zelf dat meesten van ons wel 40 jaar of ouder zijn, ivm het Amiga tijdperk. Onze kinderen zullen meer geinteresseerd zijn in hun mobieltje dan die "museum bakkies" waar hun ouders (wij) nog mee aan het klooien zijn.


    #2
    Ik snap wat je bedoelt. Toch is het me hier gelukt om de helft van de familie de afgelopen week vele uren aan de BubbleBobble, Dynablaster, Lotus, SuperCars2 etc te krijgen..
    Dat betekent uiteraard niet dat ze er moeite voor zouden willen doen om de boel draaiende te houden .. maar 35 jaar oude games worden nog steeds leuk gevonden en dus niet alleen door ons fanaten

    Comment


      #3
      De meeste "actieve" mensen zitten tegenwoordig op/in de Amiga Café chat op Telegram, ben ik bang :-) Daar is het niet stil (waarmee ik niet wil suggereren dat het altijd over Amiga gaat...).
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #4
        Ik vraag me ook weleens af waar al die Nederlandse Amiga-liefhebbers zijn. Zie er genoeg voorbijkomen op internationale facebook-groepen, maar op NL forums vind ik ze niet terug. Ik heb de telegramgroep gejoined, kijken hoe het daar gaat!
        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

        Comment


          #5
          Het wordt tijd voor een fusie van Amiga-Sites: het Café met de Scene.
          Verantwoordelijke voor techniek: Disco Volante.
          Rayon als Opperhoofd-Moderator.









          Comment


            #6
            Originally posted by PMS View Post
            Het wordt tijd voor een fusie van Amiga-Sites: het Café met de Scene.
            Verantwoordelijke voor techniek: Disco Volante.
            Rayon als Opperhoofd-Moderator.








            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


              #7
              En ja, we zijn een uitstervende groep. Mijn kinderen kijken naar mijn 1200, "leuk, je hebt hem weer eens uit de kast gehaald" en weg zijn ze. C64, Amiga 1200, MSX, Spectrum, het doet ze niets. Ik denk dat Amiga's, net als de andere typen, over een jaar of 20 heel goedkoop worden of op de vuilnis eindigen.

              Dit is verder heel subjectief, maar voor mij gebeurt er eigenlijk niet zo veel. Leuke producten zijn er eigenlijk nog maar zelden en die veroorzaken meestal nog wel golven.

              Comment


                #8
                Volg altijd Amiga twitch sites voor mn nieuws en live entertainment. Idd kom hier ook af en toe langs om wat te droppen of te kijken of er nog wat nieuws is maar idd vrij rustig..

                Hier een link die ik net doorkreeg, ken het niet maar wel interessant.. workbenchjes in je browser
                https://www.taws.ch/WB.html

                Comment


                • Hailstorm
                  Hailstorm commented
                  Editing a comment
                  Leuk! Even demo Maiden geprobeerd en wat modjes :)

                #9
                Een forum zoals dit is een uitstervend iets je ziet dit het beste bij auto clubs, die forums waren een aantal jaar geleden mega druk en nu allemaal zonder uitzondering stil.
                Amigascene.nl heeft een Discord kanaal en daar is het langzaam maar zeker steeds drukker geworden.
                De Amiga spreekt vooral een bepaalde generatie aan natuurlijk dus uiteindelijk sterven we een keer uit.
                Wat je de laatste jaren wel hebt gezien is hernieuwde interesse voor de Amiga door ontwikkelingen als Warp, Vampire en PiStorm kaarten.
                PiStorm Discord is echt mega druk bijvoorbeeld en heeft inmiddels ver over de 7000 leden.
                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                Comment


                  #10
                  Originally posted by Snowwie View Post
                  Ik kom regelmatig even checken op wat nieuwe berichten hier op Amiga.cafe, maar ik zie maar weinig mensen echt wat posten. Zijn we verzadigd met onze Amiga's? Is de interesse er niet meer zo? Of zijn we een uitstervend ras?

                  Ik denk zelf dat meesten van ons wel 40 jaar of ouder zijn, ivm het Amiga tijdperk. Onze kinderen zullen meer geinteresseerd zijn in hun mobieltje dan die "museum bakkies" waar hun ouders (wij) nog mee aan het klooien zijn.
                  Het is hier wel een forum en ook geen nieuws sectie zoals bij de Amigascene-buren, anders zou ik wel regelmatig wat willen posten.

                  Het is veel meer versnipperd dan jaren terug, Discord, Telegram, Facebook groepen, Tweets, regulieren sites, dat helpt ook niet om alles te volgen en er betrokken bij te zijn.


                  Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                  Comment


                    #11
                    Originally posted by Benny View Post

                    Het is hier wel een forum en ook geen nieuws sectie zoals bij de Amigascene-buren, anders zou ik wel regelmatig wat willen posten.
                    Ik snap wat je zegt, maar dit is niet helemaal waar. Je kunt een forum post maken en deze 'taggen' met nieuws en vervolgens verschijnt deze boven in de nieuws-ticker op de homepage. Voel je vooral vrij om hier gretig gebruik van te maken :-) Het idee is dat ook op nieuws gewoon gereageerd moet kunnen worden en derhalve heeft het geen of weinig nut een speciaal 'artikeltype' hier voor aan te maken.

                    Verder eens dat het meer versnipperd is dan in het verleden - er is een overdaad aan aanbod. Ik post hier niet veel maar vermaak me altijd in één van de Telegram groepen. Daar is overigens iedereen welkom - in tegenstelling tot onze blauwe buren hanteren wij geen selectief toegangsbeleid
                    It's a wonder tall trees ain't layin' down

                    Comment


                    • LuzUo
                      LuzUo commented
                      Editing a comment
                      Ik heb een tijdje in de Telegram groep van dit forum gezeten maar ben eruit gestapt nadat er met regelmaat (op de vrijdagmiddag) porties blote huid voorbij kwamen waar ik bepaald niet op zat te wachten.
                      Dat was zeg maar niet het type 'amiga' waar ik naar op zoek ben .. 😆

                      Geen idee of dat nu nog steeds zo is trouwens ..

                    #12
                    Originally posted by Infant View Post

                    Ik snap wat je zegt, maar dit is niet helemaal waar. Je kunt een forum post maken en deze 'taggen' met nieuws en vervolgens verschijnt deze boven in de nieuws-ticker op de homepage. Voel je vooral vrij om hier gretig gebruik van te maken :-) Het idee is dat ook op nieuws gewoon gereageerd moet kunnen worden en derhalve heeft het geen of weinig nut een speciaal 'artikeltype' hier voor aan te maken.

                    Verder eens dat het meer versnipperd is dan in het verleden - er is een overdaad aan aanbod. Ik post hier niet veel maar vermaak me altijd in één van de Telegram groepen. Daar is overigens iedereen welkom - in tegenstelling tot onze blauwe buren hanteren wij geen selectief toegangsbeleid
                    Ik ga deze site wat vaker bezoeken :)

                    ​​​​​​Het succes van de Amiga heeft ook te maken met classic vs NG, Warp vs Powerup, Aros vs Morphos, AMD vs Nvidia. Het is dus goed dat je de blauwe buren nog even benadrukt ;) hier is het rood.
                    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                    Comment


                      #13
                      https://www.instagram.com/reel/C4GhP...JhbjB2eG12ZQ==

                      Calvin Harris die even casually on stage met zn Amiga 1200 aan het pielen is..

                      Comment


                        #14
                        Gezien de titel van dit draadje, komen er toch wel wat levende dingen uit naar voren. Ik ken Calvin Harris verder niet, maar dit is toch wel weer gaaf om te zien hoor. Ze verklaren mij voor gek in mijn omgeving als ik praat over mijn huidige Amithlon projectje en eerder al vanwege de A1200-Plexilaser ervaringen :)
                        [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                        Comment


                          #15
                          Originally posted by Roland007 View Post
                          En ja, we zijn een uitstervende groep. Mijn kinderen kijken naar mijn 1200, "leuk, je hebt hem weer eens uit de kast gehaald" en weg zijn ze. C64, Amiga 1200, MSX, Spectrum, het doet ze niets. Ik denk dat Amiga's, net als de andere typen, over een jaar of 20 heel goedkoop worden of op de vuilnis eindigen.

                          Dit is verder heel subjectief, maar voor mij gebeurt er eigenlijk niet zo veel. Leuke producten zijn er eigenlijk nog maar zelden en die veroorzaken meestal nog wel golven.
                          Ik wil jouw Amiga 1200 wel alvast nu overkopen voor 10 euro, dan maken je kinderen tenminste nog 8 euro winst. Deal?

                          Comment

                          Working...
                          X