Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga 1200 - Asahi Series - Limited Edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga 1200 - Asahi Series - Limited Edition

    Allen,

    Wellicht hebben jullie het reeds op Facebook of A1200.net voorbij zien komen, echter wanneer niet bij deze dan de informatie dat de cases sinds 1 juni beschikbaar zijn.

    Het idee van deze cases was/is om een 4-tal translucent cases te produceren waarbij zwarte keycaps perfect staan (dus donkere kleuren) en er voor alle 4 de kleuren dezelfde keycaps geproduceerd kunnen worden.

    De kleuren zijn:

    Haruku (Hulk) Groen (Donker Mosgroen)
    Arashi (Storm) Grijs (Blauwe tint)
    Akuma (Devil) Rood (Samurai Rood)
    Shinkai (Deep Oceaan Blauw (Richting donkerpaars)

    Voor de eerste 8 weken weken is er een extra korten (EUR 78 ipv EUR 89). Er zijn er van elke kleur maar 200 stuks. Het is een eenmalige productie die ik zelf heb bekostigd zodat er geen wachttijden zijn. Verzending direct uit Hong Kong.

    Alle informatie is te vinden op: https://www.a1200.net/limited-editions/

    Click image for larger version

Name:	Asahi-Series-Background.jpg
Views:	358
Size:	111.7 KB
ID:	29469

    Click image for larger version

Name:	IMG_3228.jpg
Views:	405
Size:	1.57 MB
ID:	29470 Click image for larger version

Name:	IMG_3246.jpg
Views:	405
Size:	1.82 MB
ID:	29471

    Click image for larger version

Name:	IMG_3260.jpg
Views:	399
Size:	1.32 MB
ID:	29472 Click image for larger version

Name:	IMG_3251.jpg
Views:	397
Size:	1.77 MB
ID:	29473





    #2
    Daar zit er zeker wel 1 bij om te willen hebben ... Maar de 'vulling' wordt een beetje een probleem .. daar mag je tegenwoordig een dikke portemonnee voor meenemen ...

    Jup ... much appreciated but I think I'll pass this time

    Comment


      #3
      Ik niet hoor, de blauwe is besteld en onderweg en zodra TSB een aantal borden van mij heeft gedaan, kan ik gaan bouwen.
      En het is dat ik er maar 1 kon bestellen, anders had ik de rode er ook nog bij besteld, maar ja wie weet bij Amiga38

      Comment


        #4
        Vanmiddag al weer binnen, de bezorging is lekker vlot, maar dat mag ook wel voor de express option
        Attached Files

        Comment


          #5
          Ik heb zelf een rode besteld en ga mijn allereerste Amiga 1200 die ik ooit gekocht had van Byte erin zetten met een Amiga 1200 REV 1D4 moederbord die TSB gerecapped heeft, Blizzard 1260 met 128 MB, 16 GB CF en Icomp CF adapter en Indivsion MK3.

          Comment


            #6
            Yep, ook hier een rode met zwarte keycaps. Nu alleen nog een A1200 scoren..

            Comment


              #7
              Op de Facebook pagina van A1200.net staan alle cases als build met zwarte keycaps... voor de beeldvorming.

              Comment


                #8
                Originally posted by LuzUo View Post
                Daar zit er zeker wel 1 bij om te willen hebben ... Maar de 'vulling' wordt een beetje een probleem .. daar mag je tegenwoordig een dikke portemonnee voor meenemen ...

                Jup ... much appreciated but I think I'll pass this time
                Begrijpelijk.. een ReAmiga alleen al kost al snel een 350 euro.. soms kun je een recapped Amiga 1200 board via Marvin scoren.. maar dan zit je ook in diezelfde prijsklasse maar dan heb je wel ook een toetsenbord en diskdrive erbij.

                Weet wel dat deze cases echt beperkt leverbaar zijn omdat ik ze zelf heb gefinancierd (geen crowdfunding) waardoor er minder dan 200 per kleur van geproduceerd zijn (van elke kleur gaan er 10 stuks naar reviewers, testers, de fabriek en voor ons als referentie materiaal) daarnaast was dit mijn laatste bijdrage aan de community gezien ik ermee stop omdat ik de tijd er niet meer voor over heb gezien ik druk met andere projecten aan de haal ben. Daarnaast gaan ze nu voor de prijs van een reguliere witte case de deur uit als introductie, daarna worden ze duurder en als ze op zijn, mag je op eBay de hoofdprijs betalen.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Megatron View Post

                  een ReAmiga alleen al kost al snel een 350 euro
                  Ik denk niet dat je het daarvoor red tegenwoordig. De custom chipset is moeilijk te verkrijgen, al helemaal NOS. Een complete NOS set zal al snel tegen die € 350 aan zitten.

                  Comment


                    #10
                    @PRS: Ik zie bij Icomp een NOS AGA Set voor een bedrag van 119 Euro.
                    AGA chipset, NOS - icomp - en

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by amiga1260 View Post
                      @PRS: Ik zie bij Icomp een NOS AGA Set voor een bedrag van 119 Euro.
                      AGA chipset, NOS - icomp - en
                      Maar met alleen de chipset ben je er nog lang niet.

                      Een opgebouwde reAmiga 1200 met NOS onderdelen kost je toch al gauw €500 aan onderdelen als het niet veel meer is tegenwoordig, als je de onderdelen al kunt krijgen. Bij icomp zitten er geen cia’s en kbc bij, daarvoor betaal je samen tegenwoordig al gauw €150. Alle actives en passives nog eens €150. Dan nog poorten, pcb, cpu, geheugen nog eens €100-150 en dan heb je alleen maar de onderdelen.

                      Maar wel heel leuk om te doen, zo’n reamiga bouwen!
                      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by VosCoBoss View Post
                        Maar wel heel leuk om te doen, zo’n reamiga bouwen!
                        Als je de ervaring en gereedschap ervoor hebt wel ja, maar voor de gewone sterveling is dat niet weg gelegd denk ik zo.
                        En in deze tijd ben je dus gewoon 1000 euro verder als je een beetje snelle A1200 in zo'n case wilt hebben ....

                        Dus wat ik al zei in het Amiga Global Alliance topic, voor de meeste is al bijna niet meer te betalen ....

                        Comment


                          #13
                          De cases zien er goed uit! Netjes gedaan, hopelijk haal je de investering eruit!.
                          [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                          Comment


                            #14
                            Ben zelf meer van dingen in originele staat houden, maar het zijn geen lelijke cases.
                            Attached Files
                            Last edited by najib; 28-07-2023, 18:59.

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by najib View Post
                              Ben zelf meer van dingen in originele staat houden, maar het zijn geen lelijke cases.
                              Dat zijn we allemaal hier, maar we weten allemaal dat ze geel worden uiteindelijk.
                              Je kan het wel rekken door ze in de doos te doen of de kamer zo donker mogelijk houden, maar ze gaat geel worden.

                              En dat heb je bij deze niet.
                              Tuurlijk, ook dit is niet onverwoestbaar, over 30 jaar dan verwacht ik ook wel dat de clipjes misschien afbreken, maar ja dan ben ik bijna 80, dus dan is het waarschijnlijk ook wel mogelijk om echt in de game te zitten middels een holodeck, ook al zijn de games 60 a 70 jaar oud

                              Comment

                              Working...
                              X