Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga Global Alliance

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga Global Alliance

    Nieuwe kickstarter om de Amiga community bij mekaar te brengen: https://aga.directory/

    Check it out

    Click image for larger version

Name:	7c0b4c48f4fa461bdbfc5fd2fe172166_original.png
Views:	5912
Size:	866.4 KB
ID:	29482
    Last edited by Infant; 08-06-2023, 15:01.

    #2
    Op persoonlijke titel:

    Pardon my French, maar... wat een rip-off! Dit riekt naar iemand die geld nodig heeft. Een beetje Tel-me-More achtig. En zelfs daar zat de wereld nog meer op te wachten dan hierop...
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


    • DdAzZ
      DdAzZ commented
      Editing a comment
      Mijn idee, denk precies hetzelfde. Kijk eens op alle Amiga groepen op Facebook waar David Pleasance geld probeert binnen te harken voor (nog) uit te geven boeken die daarna keihard worden gecanceld. Meerdere oproepen voor kickstarters en donaties dat het gewoon zielig wordt.
      Deze man was misschien en grootheid tijdens de Commodore jaren in de UK, maar is vervallen tot de bedelstaf.

    #3
    Zeker ook geen cent aan spenden maar wel ff om in de gaten te houden.. en ja, de man teert wel een betje op zn geschiedenis volgens mij, de verhalen zijn bekend

    Comment


      #4
      Originally posted by Infant View Post
      Op persoonlijke titel:

      Pardon my French, maar... wat een rip-off! Dit riekt naar iemand die geld nodig heeft. Een beetje Tel-me-More achtig. En zelfs daar zat de wereld nog meer op te wachten dan hierop...
      Ik wou het nog niet even hard op zeggen, maar dit verwoord het goed!

      Alles en iedereen op 1 lijn ?
      Yeah right, ga dat even tegen Clanto en Hyperion zeggen waar Hyperion gelukkig heeft gewonnen in een rechtszaak, zodat het OS tenminste verder ontwikkeld kan worden.

      Kijk dat we samen werken aan nieuw dingen zoals ReAmiga, de TF kaarten en nog veel meer nieuwe dingen, top!
      Maar je zal altijd mensen hebben die niet met elkaar kunnen werken en in de Amiga community is dat ook geen uitzondering.

      Comment


        #5
        Originally posted by Infant View Post
        Op persoonlijke titel:

        Pardon my French, maar... wat een rip-off! Dit riekt naar iemand die geld nodig heeft. Een beetje Tel-me-More achtig. En zelfs daar zat de wereld nog meer op te wachten dan hierop...
        Eens ... Kreeg gelijk het gevoel dat Pleasance zijn geschiedenis (wederom) in klinkende munt wil omzetten. Das prima natuurlijk mits hij wat van waarde te bieden heeft ... Maar dit???
        Snap ook niet helemaal waarom sommige bekende namen zich eraan verbonden hebben? Zouden die hier echt in geloven???? Naja .. we kunnen het op de clubdag in ieder geval aan 1 vragen

        Comment


          #6
          Originally posted by LuzUo View Post

          Snap ook niet helemaal waarom sommige bekende namen zich eraan verbonden hebben? Zouden die hier echt in geloven????
          Snap dat ook niet. Waarschijnlijk puur omdat ze die oude David een aardige vent vinden. Is het ook, maar dit is gewoon een onzin project. WMDT!

          Het doet me echt hieraan denken!
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment


            #7
            Ik stap later wel in, voor nu is het gefrituurde lucht, lekker maar als je hapt is er niks
            -=[Greetings]-[Dr3D]=-

            Comment


              #8
              David is verstandig geweest en heeft het project geannuleerd.
              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                #9
                Originally posted by Infant View Post
                David is verstandig geweest en heeft het project geannuleerd.
                Kennelijk al het commentaar gelezen

                Edit:
                https://www.youtube.com/watch?v=VyPimwiKrzg
                Last edited by Buzzfuzz; 13-06-2023, 22:19.

                Comment


                  #10
                  Originally posted by Buzzfuzz View Post

                  Kennelijk al het commentaar gelezen

                  Edit:
                  https://www.youtube.com/watch?v=VyPimwiKrzg
                  Vooropgesteld dat het m.i. inderdaad de verstandige beslissing is om te stoppen via een Kickstarter geld voor dit initiatief te vragen.
                  Maar Graham gaat wel helemaal los zeg! Dat had voor mij nou ook weer niet gehoeven ... Beetje zitten zeuren over een logo? Hou het even inhoudelijk zou ik zeggen .. Wat dat betreft ben ik het wel met Marvin in de comments eens ...

                  Voor wat betreft David z'n verklaring voor het starten&annuleren van de Kickstarter ... Tja .. moet ik ervan zeggen .. ben van nature niet zo haatdragend/slechtdenkend dus ben geneigd het aan te horen en accepteren .. noem me naar naïef..

                  Wel beetje jammer trouwens dat ie deel van de "schuld" afschuift op de mensen die op zijn pitch niet kritisch genoeg feedback hebben gegeven. Lijkt me typisch iets voor een goeie marketeer om dat te kunnen onderkennen?

                  Naja .. einde van weer een nieuwe episode in het immer interessante Amiga verhaal? Op naar de volgende episode
                  Last edited by LuzUo; 14-06-2023, 20:33.

                  Comment


                    #11
                    Originally posted by LuzUo View Post
                    Maar Graham gaat wel helemaal los zeg! Dat had voor mij nou ook weer niet gehoeven ... Beetje zitten zeuren over een logo? Hou het even inhoudelijk zou ik zeggen .. Wat dat betreft ben ik het wel met Marvin in de comments eens ...
                    Daar is wat voor te zeggen, dat het een stevige rant was, dat was duidelijk.
                    Maar er valt wat voor te zeggen dat het meeste al gratis beschikbaar is, EAB met hun FTP hebben echt bijna alles, kopen/verkopen hebben we Amibay voor en dan hebben we A1K voor de duitsers, maar ook de hardware guru's.
                    Lemon Amiga voor de games, net als WHDLoad.
                    En ieder land heeft ook wel zo zijn eigen forums.

                    Dat iedereen wat boeken of e-books krijgt en wat downloads, dat is een goede, dat heeft in zijn ogen geen waarde.
                    En daar ben ik het mee eens, dan kan je het hele verhaal net zo goed op een website zetten en dan kan je het daar ook lezen.
                    En een simpele site met alle informatie die we nu al hebben, helpt ook niet echt, om eerlijk te zijn.

                    En de schuld afschuiven op anderen door hem, is ook onzin!
                    Hij had zelf gewoon eerst feedback moeten vragen aan iedereen en dan zijn plan beter aanpakken.

                    Maar goed, er zullen altijd wel mensen zijn die er niet aan mee doen, bedrijven die elkaar niet kunnen zien of luchten, dus je hebt altijd wel die versplinteringen.
                    Als ik kijk hoe het nu gaat en 10 jaar terug, dan was het vroeger beter hoor!

                    Tuurlijk, er zijn goede meetings en dagen, er komt hardware en software uit, maar de grootste killer, is de prijzen van de meeste Amiga hardware.
                    Iemand die niks heeft en nu weer wil instappen, betaald de hoofdprijs, soms nog meer in de begin jaren van Commodore in guldens, marken, lieren, wat dan ook!
                    En dan wordt een hobby niet zo leuk meer, als je niet zoveel geld hebt.

                    Tuurlijk, als je geduld hebt, is er ergens altijd wel een goeie deal te maken, maar het blijft dat waar Amiga's bij de verkoop hoek in Maarssen voor tientjes weg gingen, okay soms honderd of meer voor de wat exclusievere modellen, weg gingen.
                    Nou dat gaan we dus niet meer zien.
                    Simpele A500's gaan nu al voor 150 tot 300 euro of meer, 1200's zijn al gouw richting 500, afhankelijk van wat er in zit en 3000D/T 4000D/T, nou ga maar 2 keer een maandsalaris opzij zetten, als je het daar mee red ....

                    Dat dus!
                    En ook daar zullen nog wel wat episodes op volgen




                    Comment


                      #12
                      Originally posted by Buzzfuzz View Post


                      Simpele A500's gaan nu al voor 150 tot 300 euro of meer, 1200's zijn al gouw richting 500, afhankelijk van wat er in zit en 3000D/T 4000D/T, nou ga maar 2 keer een maandsalaris opzij zetten, als je het daar mee red ....

                      Mijn huidige A500 heb ik destijds gratis opgehaald bij een oud collega.
                      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                      Comment


                        #13
                        Originally posted by Buzzfuzz View Post



                        Tuurlijk, als je geduld hebt, is er ergens altijd wel een goeie deal te maken, maar het blijft dat waar Amiga's bij de verkoop hoek in Maarssen voor tientjes weg gingen, okay soms honderd of meer voor de wat exclusievere modellen, weg gingen.
                        Nou dat gaan we dus niet meer zien.
                        Simpele A500's gaan nu al voor 150 tot 300 euro of meer, 1200's zijn al gouw richting 500, afhankelijk van wat er in zit en 3000D/T 4000D/T, nou ga maar 2 keer een maandsalaris opzij zetten, als je het daar mee red ....

                        Dat dus!
                        En ook daar zullen nog wel wat episodes op volgen



                        Inderdaad is ook de verkoophoek een stukje duurder geworden. Ok veel duurder, maar 150 euro voor een A500? Dat durf ik echt niet te vragen. Ik vond tussen de 50 en 100 euro een heel mooi bedrag. Aanstaande zaterdag gaat een hele mooie PET 3000 in de verkoop. Enige minpuntje is dat er niets op het scherm komt…
                        en ik denk dat je in Maarssen nog steeds goede deals kunt scoren

                        Comment


                          #14
                          Originally posted by MrZ View Post

                          Mijn huidige A500 heb ik destijds gratis opgehaald bij een oud collega.
                          Nou dat dus
                          Mijn eerste A500 kwam van mijn tante, die kreeg ik ook gratis, maar heb er toch 50 gulden voor gegeven.

                          Originally posted by Verkoophoek View Post

                          Inderdaad is ook de verkoophoek een stukje duurder geworden. Ok veel duurder, maar 150 euro voor een A500? Dat durf ik echt niet te vragen. Ik vond tussen de 50 en 100 euro een heel mooi bedrag. Aanstaande zaterdag gaat een hele mooie PET 3000 in de verkoop. Enige minpuntje is dat er niets op het scherm komt…
                          en ik denk dat je in Maarssen nog steeds goede deals kunt scoren
                          En toch zijn er legio die het wel vragen hoor, zelfs pisgele A500's halen dat nu ook
                          En misschien kom ik wel even kijken, is een heel tijdje terug

                          Comment


                            #15
                            Originally posted by Buzzfuzz View Post

                            de grootste killer, is de prijzen van de meeste Amiga hardware.
                            Iemand die niks heeft en nu weer wil instappen, betaald de hoofdprijs, soms nog meer in de begin jaren van Commodore in guldens, marken, lieren, wat dan ook!
                            En dan wordt een hobby niet zo leuk meer, als je niet zoveel geld hebt.
                            tja is ook al jaren mijn ergenis. Maar goed .. marktwerking noemen we dat. Vroeger kon ik het niet betalen, nu wil ik het er vaak niet voor betalen ..

                            Schijnbaar is de vraag toch groter dan het aanbod ... of zou Amiga (& retro in het algemeen) de nieuwe tulpenbol zijn?
                            Ik ben er zelf van overtuigd dat iedereen die nu aan het verzamelen/hobbyen is, zelf warme gevoelens heeft bij de jaren '80 en begin jaren '90. Als ik er niet meer ben zetten mijn kinderen het spul zo aan de straat ... Die hebben er niks mee en ik vermoed dat dit voor velen zal gelden. Duszzzz zo gauw onze 'soort' begint uit te sterven, zullen de prijzen ook wel weer zakken ​​​​​​.

                            Maar of je daar als hobbyist op wilt wachten

                            Comment

                            Working...
                            X