Announcement
Collapse
No announcement yet.
Amiga Global Alliance
Collapse
X
-
Op persoonlijke titel:
Pardon my French, maar... wat een rip-off! Dit riekt naar iemand die geld nodig heeft. Een beetje Tel-me-More achtig. En zelfs daar zat de wereld nog meer op te wachten dan hierop...It's a wonder tall trees ain't layin' down
-
Mijn idee, denk precies hetzelfde. Kijk eens op alle Amiga groepen op Facebook waar David Pleasance geld probeert binnen te harken voor (nog) uit te geven boeken die daarna keihard worden gecanceld. Meerdere oproepen voor kickstarters en donaties dat het gewoon zielig wordt.
Deze man was misschien en grootheid tijdens de Commodore jaren in de UK, maar is vervallen tot de bedelstaf.
-
-
Originally posted by Infant View PostOp persoonlijke titel:
Pardon my French, maar... wat een rip-off! Dit riekt naar iemand die geld nodig heeft. Een beetje Tel-me-More achtig. En zelfs daar zat de wereld nog meer op te wachten dan hierop...
Alles en iedereen op 1 lijn ?
Yeah right, ga dat even tegen Clanto en Hyperion zeggen waar Hyperion gelukkig heeft gewonnen in een rechtszaak, zodat het OS tenminste verder ontwikkeld kan worden.
Kijk dat we samen werken aan nieuw dingen zoals ReAmiga, de TF kaarten en nog veel meer nieuwe dingen, top!
Maar je zal altijd mensen hebben die niet met elkaar kunnen werken en in de Amiga community is dat ook geen uitzondering.
Comment
-
Originally posted by Infant View PostOp persoonlijke titel:
Pardon my French, maar... wat een rip-off! Dit riekt naar iemand die geld nodig heeft. Een beetje Tel-me-More achtig. En zelfs daar zat de wereld nog meer op te wachten dan hierop...
Snap ook niet helemaal waarom sommige bekende namen zich eraan verbonden hebben? Zouden die hier echt in geloven???? Naja .. we kunnen het op de clubdag in ieder geval aan 1 vragen
Comment
-
Originally posted by LuzUo View Post
Snap ook niet helemaal waarom sommige bekende namen zich eraan verbonden hebben? Zouden die hier echt in geloven????
Het doet me echt hieraan denken!It's a wonder tall trees ain't layin' down
Comment
-
Originally posted by Infant View PostDavid is verstandig geweest en heeft het project geannuleerd.
Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=VyPimwiKrzgLast edited by Buzzfuzz; 13-06-2023, 22:19.
Comment
-
Originally posted by Buzzfuzz View Post
Maar Graham gaat wel helemaal los zeg! Dat had voor mij nou ook weer niet gehoeven ... Beetje zitten zeuren over een logo? Hou het even inhoudelijk zou ik zeggen .. Wat dat betreft ben ik het wel met Marvin in de comments eens ...
Voor wat betreft David z'n verklaring voor het starten&annuleren van de Kickstarter ... Tja .. moet ik ervan zeggen .. ben van nature niet zo haatdragend/slechtdenkend dus ben geneigd het aan te horen en accepteren .. noem me naar naïef..
Wel beetje jammer trouwens dat ie deel van de "schuld" afschuift op de mensen die op zijn pitch niet kritisch genoeg feedback hebben gegeven. Lijkt me typisch iets voor een goeie marketeer om dat te kunnen onderkennen?
Naja .. einde van weer een nieuwe episode in het immer interessante Amiga verhaal? Op naar de volgende episodeLast edited by LuzUo; 14-06-2023, 20:33.
Comment
-
Originally posted by LuzUo View PostMaar Graham gaat wel helemaal los zeg! Dat had voor mij nou ook weer niet gehoeven ... Beetje zitten zeuren over een logo? Hou het even inhoudelijk zou ik zeggen .. Wat dat betreft ben ik het wel met Marvin in de comments eens ...
Maar er valt wat voor te zeggen dat het meeste al gratis beschikbaar is, EAB met hun FTP hebben echt bijna alles, kopen/verkopen hebben we Amibay voor en dan hebben we A1K voor de duitsers, maar ook de hardware guru's.
Lemon Amiga voor de games, net als WHDLoad.
En ieder land heeft ook wel zo zijn eigen forums.
Dat iedereen wat boeken of e-books krijgt en wat downloads, dat is een goede, dat heeft in zijn ogen geen waarde.
En daar ben ik het mee eens, dan kan je het hele verhaal net zo goed op een website zetten en dan kan je het daar ook lezen.
En een simpele site met alle informatie die we nu al hebben, helpt ook niet echt, om eerlijk te zijn.
En de schuld afschuiven op anderen door hem, is ook onzin!
Hij had zelf gewoon eerst feedback moeten vragen aan iedereen en dan zijn plan beter aanpakken.
Maar goed, er zullen altijd wel mensen zijn die er niet aan mee doen, bedrijven die elkaar niet kunnen zien of luchten, dus je hebt altijd wel die versplinteringen.
Als ik kijk hoe het nu gaat en 10 jaar terug, dan was het vroeger beter hoor!
Tuurlijk, er zijn goede meetings en dagen, er komt hardware en software uit, maar de grootste killer, is de prijzen van de meeste Amiga hardware.
Iemand die niks heeft en nu weer wil instappen, betaald de hoofdprijs, soms nog meer in de begin jaren van Commodore in guldens, marken, lieren, wat dan ook!
En dan wordt een hobby niet zo leuk meer, als je niet zoveel geld hebt.
Tuurlijk, als je geduld hebt, is er ergens altijd wel een goeie deal te maken, maar het blijft dat waar Amiga's bij de verkoop hoek in Maarssen voor tientjes weg gingen, okay soms honderd of meer voor de wat exclusievere modellen, weg gingen.
Nou dat gaan we dus niet meer zien.
Simpele A500's gaan nu al voor 150 tot 300 euro of meer, 1200's zijn al gouw richting 500, afhankelijk van wat er in zit en 3000D/T 4000D/T, nou ga maar 2 keer een maandsalaris opzij zetten, als je het daar mee red ....
Dat dus!
En ook daar zullen nog wel wat episodes op volgen
Comment
-
Simpele A500's gaan nu al voor 150 tot 300 euro of meer, 1200's zijn al gouw richting 500, afhankelijk van wat er in zit en 3000D/T 4000D/T, nou ga maar 2 keer een maandsalaris opzij zetten, als je het daar mee red ....
[SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]
- 1 like
Comment
-
Tuurlijk, als je geduld hebt, is er ergens altijd wel een goeie deal te maken, maar het blijft dat waar Amiga's bij de verkoop hoek in Maarssen voor tientjes weg gingen, okay soms honderd of meer voor de wat exclusievere modellen, weg gingen.
Nou dat gaan we dus niet meer zien.
Dat dus!
En ook daar zullen nog wel wat episodes op volgen
en ik denk dat je in Maarssen nog steeds goede deals kunt scoren
Comment
-
Originally posted by MrZ View Post
Mijn huidige A500 heb ik destijds gratis opgehaald bij een oud collega.
Mijn eerste A500 kwam van mijn tante, die kreeg ik ook gratis, maar heb er toch 50 gulden voor gegeven.
Originally posted by Verkoophoek View Post
Inderdaad is ook de verkoophoek een stukje duurder geworden. Ok veel duurder, maar 150 euro voor een A500? Dat durf ik echt niet te vragen. Ik vond tussen de 50 en 100 euro een heel mooi bedrag. Aanstaande zaterdag gaat een hele mooie PET 3000 in de verkoop. Enige minpuntje is dat er niets op het scherm komt…
en ik denk dat je in Maarssen nog steeds goede deals kunt scoren
En misschien kom ik wel even kijken, is een heel tijdje terug
Comment
-
de grootste killer, is de prijzen van de meeste Amiga hardware.
Iemand die niks heeft en nu weer wil instappen, betaald de hoofdprijs, soms nog meer in de begin jaren van Commodore in guldens, marken, lieren, wat dan ook!
En dan wordt een hobby niet zo leuk meer, als je niet zoveel geld hebt.
Schijnbaar is de vraag toch groter dan het aanbod ... of zou Amiga (& retro in het algemeen) de nieuwe tulpenbol zijn?
Ik ben er zelf van overtuigd dat iedereen die nu aan het verzamelen/hobbyen is, zelf warme gevoelens heeft bij de jaren '80 en begin jaren '90. Als ik er niet meer ben zetten mijn kinderen het spul zo aan de straat ... Die hebben er niks mee en ik vermoed dat dit voor velen zal gelden. Duszzzz zo gauw onze 'soort' begint uit te sterven, zullen de prijzen ook wel weer zakken .
Maar of je daar als hobbyist op wilt wachten
Comment
Comment