Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar is toch die tijd gebleven?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by Buzzfuzz View Post

    Tja, ik begrijp het ook niet, ik heb ook een baard nu en zo'n schermpje dat ook 100 keer rondjes rent om een Amiga.
    Mijn V2000 video recorder is inmiddels al weer gerecycled in 2 generatie auto's en nu heb ik elke 3 minuten reclame in zo'n jouw buis video'tje.

    Ik heb geen kat, maar als die miauw zou roepen, dan heeft dat gekke Instagram en Tik Tok weer een primeur.
    En ach, voor 30 cent tanken doen we ook niet meer, we zijn allemaal lekker groen bezig, maar vergeten dat het maken van zo'n auto 10 keer schadelijker is dan een goeie diesel, die 2 keer zover rijdt, om nog maar te zwijgen over het opladen van zo'n batterij op wielen!

    En alle prijzen rijzen de pan uit, waar je vroeger met 1 salaris makkelijk kon rond komen is zelfs 2 nu niet genoeg en je haalt geen kar boodschappen meer, nee je hebt een klein tasje, waar je begin 1990 een rondje kon geven bij McDonald's of een paar meter bier in je cafe.
    En nee, dat cafe is er niet meer, die is vervangen voor de zoveelste shoarma tent die na 6 maanden failliet is.
    En die goede oude gulden, ja, nu heb je die pleuris euro die geen donder waard is ...
    Kunnen we niet gewoon een tijd machine bouwen? Ik mis het achteruit rijden! Ik weet nog wel dat ik voor een tientje met gas op en neer naar Zwolle kon rijden vanuit Haarlem.

    Ik herinner me trouwens floppies van zo'n 2,50?

    Comment


      #17
      Die hoge prijs van de diskettes zal met het jaartal te maken hebben denk ik? 1984. Ik kwam vaak bij Musitapes in Hoorn, die adverteerden grote stukken in de lokale (reclame)krant.
      Op delpher zie ik 28-01-1988 een prijs van 30 gulden betaalde voor 10 3.5" (noname natuurlijk ;))
      Nieuwere advertenties met prijzen van diskettes kom ik niet tegen. Ik dacht dat ik 10 gulden betaalde begin jaren 90.

      Kwam deze trouwens ook tegen :) (30-05-1991)
      Click image for larger version

Name:	advertentie.jpg
Views:	71
Size:	102.3 KB
ID:	29448


      Attached Files
      [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

      Comment


        #18
        Musitapes, daar had ik mijn 1200 vandaan. Leuke winkel trouwens, destijds in de Cronjé straat. Weet nog dat ik mijn ogen niet van de Space Ace demo kon houden die daar aan stond op loop. Was ook echt enorm mooi gemaakt die game, vind het nog steeds een heel geinige demo. (vind de demo leuker dan de game zelf lol)

        Comment


          #19
          Originally posted by PMS View Post

          Hier nog een voorbeeldje van 10 mei 1984...

          Click image for larger version  Name:	amigacafe.jpg Views:	26 Size:	525.0 KB ID:	29441
          Ahh the good o'l days
          Ook al was ik pas 8 jaar oud, die Philips mono tv hadden wij later (begin 1990), was zogenaamd defect volgens de vorige eigenaar, nee hoor zei mijn vader, na dat hij deze voor 50 gulden had overgenomen, 2 draadjes bij de hoogspanning opnieuw solderen en voila

          895 gulden voor een 1541 diskdrive
          Verkoophoek even terug in de tijd gaan met alle 1541's ooit verzameld in Maarssen, dan was je nu binnen geweest

          Originally posted by MiRRoRMaN64 View Post
          Musitapes, daar had ik mijn 1200 vandaan. Leuke winkel trouwens, destijds in de Cronjé straat. Weet nog dat ik mijn ogen niet van de Space Ace demo kon houden die daar aan stond op loop. Was ook echt enorm mooi gemaakt die game, vind het nog steeds een heel geinige demo. (vind de demo leuker dan de game zelf lol)
          Mijn C64II nieuw, kwam van Second Byte in Dordrecht vandaan, dat was de enige winkel die ik me herinner, zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar dan was het eenmalig.
          Bij hun kwam ik vaker, maar ook heel veel mazzel gehad met een collega van mijn vader die van een collectie af wou omdat die naar het buitenland ging.
          Zo had ik een C64 II met een datasette en zo had ik een c64 I erbij met 3 1541 drives

          Originally posted by MiRRoRMaN64 View Post

          Kunnen we niet gewoon een tijd machine bouwen? Ik mis het achteruit rijden! Ik weet nog wel dat ik voor een tientje met gas op en neer naar Zwolle kon rijden vanuit Haarlem.

          Ik herinner me trouwens floppies van zo'n 2,50?
          Ja zoiets ja

          Ik kwam op een gegeven moment in Oosterhout op een clubdag en daar verkochten ze ook diskettes en soms zei ik tegen mijn vader, nog een pakje pa.
          Dat was wel een tientje per doosje nog, maar ik kocht altijd wel kwaliteit.
          En hij mocht het uitleggen aan mijn moeder hoe we volgende week eten gingen halen
          Last edited by Buzzfuzz; 31-05-2023, 23:30.

          Comment


            #20
            Originally posted by Hailstorm View Post
            Die hoge prijs van de diskettes zal met het jaartal te maken hebben denk ik? 1984. Ik kwam vaak bij Musitapes in Hoorn, die adverteerden grote stukken in de lokale (reclame)krant.
            Op delpher zie ik 28-01-1988 een prijs van 30 gulden betaalde voor 10 3.5" (noname natuurlijk ;))
            Nieuwere advertenties met prijzen van diskettes kom ik niet tegen. Ik dacht dat ik 10 gulden betaalde begin jaren 90.

            Kwam deze trouwens ook tegen :) (30-05-1991)
            Click image for larger version

Name:	advertentie.jpg
Views:	71
Size:	102.3 KB
ID:	29448

            ahhh mijn oude werkgever Goeie herinneringen aan.
            [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

            Comment

            Working...
            X