Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versie van GVP ROM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Versie van GVP ROM

    In mijn GVP HC+8 SCSI controller in de A2000 zit een GVP rom met daarop een sticker : V4.0
    Maar als ik in CLI intyp:
    "version gvpscsi.device"
    krijg ik als antwoord: V3.13

    Kan iemand dat verklaren?
    Enige wat ik me kan voorstellen is dat de sticker foutief is. Maar ik heb de kaart origineel gekocht bij Amigis in 199?



    #2
    Dat is de driver versie die in de Devs dir staat, maar sowieso is het uitlezen van GVP syteminfo of wat dan ook meestal niet helemaal correct.
    Mijn Combo 030 wordt gezien als een A3001, de voorloper van deze kaart.
    Enige is de rom uitlezen en echt kijken wat er in zit, maar ik neem aan dat het klopt, want de laatste versie is 4.15, 4.0 zat op de eerste generatie HCII controllers en de HC I.

    Als je iemand kent die eprom's kan maken, dan kan je sowieso de 4.15 er in zetten, of in het geval van een GuruROM met adapter (niet vergeten!), 6.10

    Comment


      #3
      Buzzfuzz Bedankt voor je antwoord.

      Maar er is geen gvpscsi.device file in de devs: map.
      Ook niet ergens anders op de HD.

      Ik heb een 4.15 ROM gekocht en er ingezet.
      Nu krijg ik als antwoord: V4.15

      Lijkt er toch echt op dat iemand 4.0 sticker had geplakt op een 3.15 ROM.
      UItlezen kan ik niet. Zou het kunnen vragen aan de gene (op marktplaats) waar ik de 4.15 van gekocht heb.

      Comment


        #4
        Okay, dat is wel vreemd dan, maar ja een eprom'tje is het geld niet, dus nu ben je up to date.
        Verwacht nog steeds geen wonderen hoor, GVP controllers komen niet veel hoger dan 1MB/sec, althans mijn GVP combo dan.
        Ter vergelijking mijn combo doet met de zelfde HD pakweg 0.9 MB/sec en mijn A2091 met AM33C93-16PC en 14MHz mod bijna 2.2 MB/ sec, dus ja, aardig verschil

        Comment


          #5
          PMS Heeft diegene die 4.15 ROM voor je gemaakt? Ik kan er namelijk ook nog eentje gebruiken.

          Comment


            #6
            Originally posted by Buzzfuzz View Post
            Verwacht nog steeds geen wonderen hoor, GVP controllers komen niet veel hoger dan 1MB/sec, althans mijn GVP combo dan.
            Ter vergelijking mijn combo doet met de zelfde HD pakweg 0.9 MB/sec en mijn A2091 met AM33C93-16PC en 14MHz mod bijna 2.2 MB/ sec, dus ja, aardig verschil
            De HC+8 met een Maxtor SCA 80 SCSI disk doet hier 1,5 mb per seconde op een standaard Amiga.
            (Weet niet of hij minder deed op de 3.13 rom)
            Weet wel dat de oude HD (Qantum LPS) 1,1 mb haalde op oude rom.
            .

            Click image for larger version

Name:	IMG_0127.JPG
Views:	189
Size:	849.9 KB
ID:	27760

            Comment


              #7
              Originally posted by hyami View Post
              PMS Heeft diegene die 4.15 ROM voor je gemaakt? Ik kan er namelijk ook nog eentje gebruiken.
              Deze persoon verkoopt ze:
              https://www.marktplaats.nl/v/compute...s-ii-rom-v4-15

              Comment


                #8
                Originally posted by PMS View Post
                Kan DvG zich melden hier op het forum ?
                Zeg je prijs, misschien handiger dan marktplaats, ik ben al jaren van die oplichtersbende afgestapt, net als Ebay, Paypal en Visa.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Buzzfuzz View Post

                  Kan DvG zich melden hier op het forum ?
                  Zeg je prijs, misschien handiger dan marktplaats, ik ben al jaren van die oplichtersbende afgestapt, net als Ebay, Paypal en Visa.
                  Het is niet Marktplaats die je oplicht. Het zijn (sommige) mensen die dat doen.
                  Ik gebruik het al 17 jaar, maar wel met gezond verstand en nog geen slechte ervaring.

                  Voor de Rom heb ik 5 euro geboden en daarmee ging hij akkoord.
                  Plus 2,80 voor verzenden.
                  Dat vind ik bepaald geen oplichten.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by PMS View Post

                    Het is niet Marktplaats die je oplicht. Het zijn (sommige) mensen die dat doen.
                    Ik gebruik het al 17 jaar, maar wel met gezond verstand en nog geen slechte ervaring.

                    Voor de Rom heb ik 5 euro geboden en daarmee ging hij akkoord.
                    Plus 2,80 voor verzenden.
                    Dat vind ik bepaald geen oplichten.
                    Dat begrijp ik, bij mij ging ook goed, tot er achter elkaar dingen mis gingen. Prijsafspraken, zo van ja ik verkoop het toch aan iemand anders want die heeft toch meer geboden. Andere ik kan het niet ophalen, alleen verzenden, heel lul verhaaltje over ziekte. En zo bleef het door gaan.

                    Maar goed, diegene kan hier ook op het forum komen en zeggen van, okay ik bied ze voor 6 euro p/s aan en 7 of 8 betaal ik er ook nog wel voor, hier is die op zijn plek en dan kan je er meer verkopen denk ik dan via MP, dat bedoel ik er mee.

                    Comment

                    Working...
                    X