Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kickstart versie en CPU vraag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Kickstart versie en CPU vraag.

    Hoi Stamgasten,

    Vraagje omdat ik twijfel, welke te nemen.
    Ik ben zoals jullie weten bezig om mijn A2000 rev4,4 nieuw leven in te blazen.
    Nu twijfel ik of de kickstart rom nog te gebruiken is en voor de zekerheid wil ik deze vervangen voor een nieuw exemplaar en dan wel meteen een combi kickstart.
    Ik kan kiezen voor 1 van de 2 opties.

    Kickstart-ROM v1.3/v2.04
    Kickstart-ROM v1.3/v3.1

    Nu zit er een Kick 1.2 op het mobo en kijk een beetje met een scheef oog naar de kick met v1,3/v3.1
    Mijn vraag is, is dit haalbaar met een revisie 4,4 of kan ik beter de v2.04 versie nemen?

    Verder wil ik de CPU vervangen van een 68000 voor een 68020, is dit zomaar mogelijk?

    Komt bij, bij welke shop bestellen jullie meestal de chips?
    Last edited by DdAzZ; 28-01-2022, 12:51.
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2
    Ik koop vaak bij amigastore.eu

    Qua ROM, als je nog niet precies weet wat je wil dan kun je voor een 1.3/3.1 combo gaan. Dat zijn de meest compatible klassieke ROMs. 2.04 vind ik zelf pointless, alleen leuk als je nostalgische gevoelens hebt bij die versie. Een CPU upgrade kan ook, je zou kunnen kijken naar een 68030 upgrade met minstens 8mb ram. Upgrade naar een 68020, als die al bestaat voor een 2000, schiet je niet veel mee op.

    Alle vragen over welke upgrade uit te voeren, zijn al vaak gesteld. Mijn mening is dat zelf ontdekken het meeste oplevert. Begin klein, kijk of je er tevreden mee bent of dat het nog kriebelt om meer te gaan doen met je amiga. Kijk bij shops wat er te koop is. Wat je kunt betalen en wat je leuk lijkt om mee te experimenteren.
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    Comment


    • DdAzZ
      DdAzZ commented
      Editing a comment
      Kickstart 1.3/3.1 besteld. Daarna eens rustig kijken wat er nog meer vervangen moet worden. Denk dat de Denise en de Gary chip ook maar op het vervang lijstje gaan. Eerst maar testen of de nieuwe kickstarts het probleem oplossen. Agnus al reeds vervangen voor een nieuw exemplaar.
Working...
X