Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga 2000 geeft geen kleurenbeeld

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga 2000 geeft geen kleurenbeeld

    Misschien dat iemand mij kan helpen:

    Ik had nog een oud A2000 Rev6.0 board liggen en heb dat eens aangesloten op een ATX voeding (met verloopplug)
    Monochroom tulp output geeft goed scherp beeld maar uiteraard in zwart wit.
    Hij boot dus prima op en komt met het KS 2.0 logo en diskette.

    Maar wat ik ook geprobeerd heb, er komt geen kleur uit de RGB poort.
    > RGB naar scart kabel op Sony tv: compleet wit scherm.
    > RGB naar scart naar LCD tv: ongesynchroniseerd, knipperend wit beeld. (ook ander RGB naar scart kabel geeft geen beeld en deze kabels geven wel beeld bij mijn andere A2000)

    > Elbox scandoubler (die op een A500 goed werkt) aangesloten en op VGA-scherm: totaal geen output en er gaat ook geen led op de Elbox aan.
    > Commodore 520 videomodulator op RGB poort: composiet output geeft alleen zwart wit.

    Even dacht ik dat het misschien een NTSC board was, maar jumper 102 is open en dus PAL

    Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
    Last edited by PMS; 21-01-2022, 14:21.

    #2
    I feel a Blondie song coming up...

    Comment


      #3
      Originally posted by spud View Post
      I feel a Blondie song coming up...
      Bedoel je "Call me"?
      Wat is je nummer?

      Comment


        #4
        Originally posted by PMS View Post
        Misschien dat iemand mij kan helpen:

        Ik had nog een oud A2000 Rev6.0 board liggen en heb dat eens aangesloten op een ATX voeding (met verloopplug)
        Monochroom tulp output geeft goed scherp beeld maar uiteraard in zwart wit.
        Hij boot dus prima op en komt met het KS 2.0 logo en diskette.

        Maar wat ik ook geprobeerd heb, er komt geen kleur uit de RGB poort.
        > RGB naar scart kabel op Sony tv: compleet wit scherm.
        > RGB naar scart naar LCD tv: ongesynchroniseerd, knipperend wit beeld. (ook ander RGB naar scart kabel geeft geen beeld en deze kabels geven wel beeld bij mijn andere A2000)

        > Elbox scandoubler (die op een A500 goed werkt) aangesloten en op VGA-scherm: totaal geen output en er gaat ook geen led op de Elbox aan.
        > Commodore 520 videomodulator op RGB poort: composiet output geeft alleen zwart wit.

        Even dacht ik dat het misschien een NTSC board was, maar jumper 102 is open en dus PAL

        Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
        Heb je gekeken of Pin 41 van de Fat Agnus is shorted?
        Ik heb op mijn Rev4.4 ook een open jumper 102, maar pin 41 is uitgeschakeld met een stukje isolatie tape (of iets dergelijks)
        Kan zijn dat stukje tape mist en dus op NTSC staat terwijl het board een PAL board is.
        [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

        Comment


          #5
          DdAzZ Bedankt voor het meedenken maar er is niets vreemds te zien bij pin 41


          Ben gaan zoeken wat de "Hybrid Chip" doet in een Amiga en dat kan verklaren waarom monochroom wel zou kunnen werken en RGB analoog niet:

          The Video Hybrid has 5 sections, one for each of the red, green and blue colors, one for the synchronization signal and one for a composite monochrome signal.

          The red, green and blue sections are identical: first, the digital signals are mixed together using the typical binary-weighted resistors DAC configuration. After that, the level of the resulting signal is amplified through an NPN transistor. At the output, the signal is terminated at 75 ohms, as is typical for video signals.

          The composite signal is generated in a similar way. The only significant differences are that the weighting resistors have different values and that the amplifier has two stages (NPN + PNP), in order to achieve a higher gain.

          Click image for larger version

Name:	hybrid-amiga.jpg
Views:	77
Size:	3.8 KB
ID:	27711

          Comment

          Working...
          X