Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dit forum via de amiga?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Dit forum via de amiga?

    Hallo,

    Is er een mogelijkheid om dit forum op de amiga te bekijken die ik heb? Dit is een A1200 met ac1221lc. Ik gebruik Ibrowse de laatste versie (demo versie).
    Ik vind het namelijk bijzonder leuk om tijdens het spelen op de amiga ook wat bij te dragen op het forum. Ik doe dit nu ook bij de buren (amigascene), die site werkt prima op de amiga.

    Kortom heb ik wat bijzonders nodig om dit werkend te krijgen voor deze site? Ik kan username en pw in vullen en dan gebeurt er wat en ben ik weer terug zonder aanlog.

    Ik heb Aweb gedownload maar die geeft aan dat ik Miami ssl moet hebben of iets in die Trent. Ik gebruik amissl en roadshow voor de tcp-ip.

    Suggesties zijn zeer welkom.

    #2
    zo te zien heb je in elk geval AmiSSL nodig in combinatie met Genesis of Miami omdat het https gebruikt. dan heb je nog een browser nodig die enigszins capabel is. IBrowse komt heel ver maar heeft vrijwel geen support voor CSS. De enige 68k browser die dat wel heeft is Netsurf, maar dat gaat een partijtje langzaam worden, dat wil je echt niet!

    edit: ohja ik zie dat je al amissl hebt, prima.

    Comment


      #3
      Als ik dit zou doen onder een emulator op een krachtig Windows systeem (wb of amigakit). Dan zou ik het dus met Netsurf moeten proberen? Ik heb wel eens rondgekeken naar browsers voor amiga die overweg kunnen met moderne webpagina's (SSL, CSS, HTML5(haha), maar ver kwam ik niet. Ik had graag Amiga gezien in onze IISlogs :)
      [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

      Comment


        #4
        Heb het voor de grap even geprobeerd met Netsurf op mijn A600+Vampire 2, maar helaas.
        Ja hij laad de hoofdpagina (na 116 sec!!!) maar nee je kan niet inloggen herkent de browser helaas niet.
        Last edited by MrZ; 28-01-2021, 17:05.
        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

        Comment


          #5
          De site gaat het überhaupt niet winnen op snelheid, ook niet op mijn vlotte 5k iMac. :). Amigascene laden gaat bij mij wel prima. Kan daar ook inloggen en reacties plaatsen.
          vind het wel leuk om te doen op de amiga. Net als bbs via telnet. leuk :) Als ik zit te hobbyen op de amiga wil ik alles doen op de amiga en niet terug vallen op de Mac.
          Heb 10marc zitten kijken telecomuting. erg leuk om te zien. Kan nu leuk documentjes bouwen met prowrite. Adpro om jpg om te zetten naar iff :) Ga nu een beetje stoeien met Pagestream. Kijken of ik dat leuk genoeg vind om de knip voor te trekken.

          Comment


            #6
            Het is een schande dat Megatron een site uitrolt die het niet doet op de Amiga. Dan hebben de buren het toch beter in elkaar geknutseld!

            Comment


              #7
              Originally posted by PMS View Post
              Het is een schande dat Megatron een site uitrolt die het niet doet op de Amiga. Dan hebben de buren het toch beter in elkaar geknutseld!
              Voor die 2 gebruikers die eens per jaar de site op de Amiga gebruiken? :-) Dan heb ik liever de moderne(re) site zoals deze dan dat lelijke blauwe gedrocht. Dan maar geen compatibiliteit met oude Amiga browsers.
              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment

              Working...
              X