Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gegroet vanuit de Bommelerwaard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Originally posted by Rien View Post
    Ondertussen is de temperatuur wat aangenamer gelukkig. Dus wat tijd om na te denken.

    Ondertussen ben ik zover dat ik ook aan het kijken ben voor een monitor. Daar snap ik nog niet zoveel van bij de amiga. Zelf heb ik nog wat spul staan, maar of dat gaat werken weet ik niet.
    Ik heb zelf nog wat oude 17 lcd monitors (hp) met vga / dvi staan en een iets jongers 24' lcd met dvi /vga / DisplayPort. Ook nog een 32inch lcd tv met scart. Is nog een oude lcd niet full hdd.. meen iets van 1366 x 768 ofzo.
    Mijn idee is om de toekomstige (word aangewerkt volgens mij door Voscoboss :P ) amiga aan te sluiten op de 32 lcd tv met scart.
    Beneden hebben we nog een 50' Panasonic plasma staan volgens mij ook met Scart een van de laatste plasma's :( dus zou eventueel ook nog op groot formaat kunnen gamen met de dochters.
    Of dat de kwaliteit ten goede komt weet ik niet die is well full hd. 640 x 200 zal er daar wel "apart" op uit zien.
    Vind de BenQ BL702A VGA 17 inch monitor nog de beste keuze. Heb er nu twee van en zijn nog steeds nieuw verkrijgbaar en betaalbaar. Had de A500 op mij 49 inch LED LCD 4K Panasonic TX-49FXW784 uitgeprobeerd. Ziet er redelijk strak uit, maar werd er slaperig van

    Click image for larger version

Name:	6B145686-B368-49EF-A6F1-C7BC71B0019D.png
Views:	177
Size:	142.3 KB
ID:	25168
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    Comment


      #47
      gebruik je dan een verloop van amiga naar de vga ingang, of heb je daar een apart hardware device voor nodig om op die monitor aan te sluiten?

      Comment


      • AMIGA JOHAN
        AMIGA JOHAN commented
        Editing a comment
        Had het via RGB naar AV Composiet aangesloten. Aangezien mij TV alleen Composiet, Component en HDMI uitgangen heeft.

      #48
      Originally posted by Rien View Post
      gebruik je dan een verloop van amiga naar de vga ingang, of heb je daar een apart hardware device voor nodig om op die monitor aan te sluiten?
      Click image for larger version

Name:	B66C54E8-21A8-4678-A432-3A8A867DBA8E.jpeg
Views:	172
Size:	177.1 KB
ID:	25173
      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

      Comment


        #49
        Gisteravond was het dan zover. Een mooie Amiga opgehaald bij voscoboss.
        Was een ritje van een dik anderhalf uur enkele reis. Tja je moet er wat voor over hebben.

        Helaas kan ik hem nog niet gebruiken gezien er geen kabel bij zit voor naar de tv. Deze is in bestelling bij amigastore. Met een beetje geluk van het weekend spelen.

        Kortom een geslaagde zondavond. Dus zodra ik wat meer tijd heb ga ik mij handtekening aanpassen.

        Dank je wel Arjan voor de snelle service en voor de mooie Amiga.


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


          #50
          Zeker jammer dat ik geen werkende kabel meer had. Hopelijk komt die van Amigastore snel!
          Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

          Comment


            #51
            Ondertussen is het wachten op de kabel.
            Dat duurt lang natuurlijk.





            Hier een plaatje. Een nette 1200.
            Ondertussen mooi tijd om op YouTube wat filmpjes te bekijken over de workbench en Shell.

            De iMac die beneden staat gaat tijdelijk naar boven. Daar komt een tv voor terug in de kast en Amiga.
            De vrouw netflixen en ik amiga’en.



            Toekomstige wishlist

            - Setje speakers. Zwart
            - Een printer.
            - Een cd/dvd writer extern.
            - Netwerk kaartje. Misschien heb ik nog een 3com pcmcia kaart ergens in een doos.

            Verre toekomst wishlist

            - zwarte behuizing en toetsen
            - zwarte monitor


            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment


            • AMIGA JOHAN
              AMIGA JOHAN commented
              Editing a comment
              Ziet er goed uit en je zal er veel plezier mee hebben.

            #52
            Van de toekomstige Wishlist kan ik alvast wat afstrepen. De netwerk kaart.
            Heb een paar jaar terug een hoop ouwe spullen weggedaan en daar zaten ze bij denk ik zo.

            Click image for larger version

Name:	amiWIFI.JPG
Views:	288
Size:	21.1 KB
ID:	25221

            Dit weekend wil ik eigenlijk beneden zaken in orde gaan maken en de Amiga gaan inrichten in de hoekkast waar nu de Imac staat.
            Ik had hoop dat de scartkabel vandaag zou komen, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Dat word dus volgende week. Helaasch geen spielerij van het weekend. Nog even geduld.

            Ondertussen al wat aan het inlezen amiga en C.
            Lijkt me leuk om een beetje te programmeren op de Amiga.

            In het verleden met vaders een Basic cursus gedaan op de toen nog Commoder C16 en in dat les lokaal stonden ook wat plus4.
            Ik herinner me nog dat we een Adressenbestand programma gebouwd hebben met z'n twee. En nog diverse andere programmaatjes. Alles in Basic en erg basic :)

            Nu eens kijken in C op de amiga.







            Comment


              #53
              Originally posted by Rien View Post
              Van de toekomstige Wishlist kan ik alvast wat afstrepen. De netwerk kaart.
              Heb een paar jaar terug een hoop ouwe spullen weggedaan en daar zaten ze bij denk ik zo.

              Click image for larger version  Name:	amiWIFI.JPG Views:	0 Size:	21.1 KB ID:	25221

              Dit weekend wil ik eigenlijk beneden zaken in orde gaan maken en de Amiga gaan inrichten in de hoekkast waar nu de Imac staat.
              Ik had hoop dat de scartkabel vandaag zou komen, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Dat word dus volgende week. Helaasch geen spielerij van het weekend. Nog even geduld.

              Ondertussen al wat aan het inlezen amiga en C.
              Lijkt me leuk om een beetje te programmeren op de Amiga.

              In het verleden met vaders een Basic cursus gedaan op de toen nog Commoder C16 en in dat les lokaal stonden ook wat plus4.
              Ik herinner me nog dat we een Adressenbestand programma gebouwd hebben met z'n twee. En nog diverse andere programmaatjes. Alles in Basic en erg basic :)

              Nu eens kijken in C op de amiga.






              Doe veel basic op mij Commodore 64’s wat ik veel leuker vind, dan op de AMIGA.
              [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
              A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
              [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
              [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
              C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

              [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
              [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
              AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
              [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

              Comment


                #54
                Basic ook heel veel leuke ervaring mee opgedaan. Ook het dom overtypen van code uit een magazien uit de jaren 80. En dan uren bezig om de foutmelding : Syntax error in 35 (iets in deze trend) op te lossen.

                Kan zomaar zijn dat ik toch weer met basic iets ga doen mocht het C niet leuk genoeg zijn. Belangrijkste is wel het plezier. :)

                Comment


                  #55
                  Vandaag de werkplek in orde gemaakt. Wie wat bewaard heeft wat. Kwam nog een oud jvc hometheater tegen op zolder. Onze eerste echte 5.1 beleving. Hij doet het nog ook. Die heeft een 2e leven gekregen bij de Amiga. Best tevreden mee. Als het goed is komt morgen de Scartkabel. Dus hopelijk past het door de brievenbus anders duurt het nog langer :)

                  De setup:

                  Amiga 1200
                  32’ HD ready lcd tv
                  Jvc geluidset 3 speakers en klapperkast. De achter speakers zijn niet nodig

                  Kortom we zijn er helemaal klaar voor.






                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                    #56
                    Mooi
                    Een PCMCIA transfer kitje heb je meer aan denk ik zo op de korte termijn, zo kan je vanaf je PC alles overgooien.
                    Amigakit en Amigastore hebben ze, de EasyADF van Amigakit werkt wel lekker moet ik zeggen

                    Comment


                      #57
                      Ziet er goed uit en hopelijk komt morgen je scartkabel.

                      Zit zelf te wachten op een bureau. Kan ik netjes de A500 en de A1200 naast elkaar zetten.
                      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                      Comment


                        #58
                        Originally posted by Buzzfuzz View Post
                        Mooi
                        Een PCMCIA transfer kitje heb je meer aan denk ik zo op de korte termijn, zo kan je vanaf je PC alles overgooien.
                        Amigakit en Amigastore hebben ze, de EasyADF van Amigakit werkt wel lekker moet ik zeggen
                        Dat is dit ook plus minus. Een pcmcia kaartje waarin een wireless cf kaartje gaat. Dus ik kan er zo een ander cf geheugenkaartje in doen. PCMCIA kaartje kan nog in een antieke laptop mocht het nodig zijn om bestanden te uitwisselen.

                        Tenminste als ik jouw goed begrijp


                        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                        Comment


                          #59
                          Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
                          Ziet er goed uit en hopelijk komt morgen je scartkabel.

                          Zit zelf te wachten op een bureau. Kan ik netjes de A500 en de A1200 naast elkaar zetten.
                          Wachten duurt lang als je het perse wil hebben.



                          Uiteindelijk komt het goed.

                          Ben wel benieuwd hoe die setup eruit komt te zien dan naast elkaar.


                          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                          Comment


                            #60
                            Ondertussen de kabel binnen. Beeld is mooi scherp.
                            Moet alleen aan een andere floppy drive. Deze is niet heel erg best helaas. Meeste disks worden niet goed gelezen.

                            Installatie met hindernissen dus.

                            Word vervolgd.


                            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                            Comment

                            Working...
                            X