Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waarom koos jij voor je Amiga Café Avatar ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Waarom koos jij voor je Amiga Café Avatar ?

    Op een dag vond je het café.. op internet.. het ging nog over amiga en andere commodore aanverwanten ook.. je besloot het café is te bezoeken.. en maakte een account aan.. toen opeens moest je een plaatje kiezen voor je persoonsgebonden avatar!

    Ik vond het leuk om mijn Commodore setup als avatar te gebruiken.. (inmiddels heb ik mijn setup alweer veranderd) maarja deze foto vind ik mooi en compact. En jij waarom koos jij voor je huidige avatar? Wat is er afgebeeld en wat is het eventuele verhaal / betekenis erachter?

    #2
    Het is "besloot het café is eens te bezoeken"

    Maar ik zal dan ook maar eens antwoorden.. Ik neem internet communicatie niet al te serieus.. het is voor mij een teleurgang van de omgangsnormen en de communicatie met je medemens (mede-computer-autisten), goede etiketten voor net taalgebruik, sociaal ondernemend engagement, etc.. maar goed.. ondanks mijn mening, probeer ik dan toch leuke dingen te ondernemen op het gebied van Amiga/Commodore/Retro (pick one or all) met het internet als tool, maar neem de communicatie op fora en met name Facebook met een korrel snuifje soeplepel zout!

    Moet ik nu mijn avatar nog uitleggen.. of is het duidelijk? Dat is namelijk net zo erg als een mop uitleggen.. staat ook niemand op te wachten geloof ik

    Comment


    • Magic
      Magic commented
      Editing a comment
      Vanwaar de rood blauwe bril lenzen dan? ;)

    #3
    Omdat ik Opel's zo gaaf vind
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


    • WHiZZi
      WHiZZi commented
      Editing a comment
      Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen. Ik begrijp wel dat je in andere auto's rijdt, zo'n Opel Manta met tijgerprint bekleding is moeilijk aan te komen.

    #4
    Ik zal verder niet teveel zeuren als semi-professionele taalnazi vandaag, alhoewel 'is te bezoeken' ook wel erg fout is. Het enige wat het nog erger kan maken is zeggen dat je dyslectisch bent of basisschool spellingregels niet onder de knie hebben. Ik dwaal echter af.

    Mijn icoon (avatar is een goede film heb ik horen zeggen) is het beeldmerk wat gebruikt werd in het Tandy TRS80 Color Computer "Beginnen met extended color basic"-boek waar ik als 6-jarige heel interessant doorheen heb gebladerd en waar mijn liefde voor computers is begonnen.


    (alleen dan de Nederlandse variant)

    Dit boek en de Tandy TRS80 Colour Computer 2 is de start geweest, dus vandaar dat ik dat als icoon heb ingesteld.


    Comment


      #5
      Originally posted by Infant View Post
      Omdat ik Opel's zo gaaf vind
      Peugeot bedoel je toch?

      Comment


        #6
        Originally posted by iRetroVolver

        Peugeot bedoel je toch?
        Jazeker!

        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


        • Magic
          Magic commented
          Editing a comment
          Porsche niet te vergeten ;)

        #7
        Oef, dat huis van de toekomst is er niet meer geloof ik. Zou ik stiekem toch nog steeds een keer willen kijken, al was het maar met een "dachten ze nou echt dat we zo zouden leven"-blik....

        Mijn avatar, volgens mij was dat de default in het begin? :) Nee, lemmings is gewoon een grappig puzzelspelletje wat ik uren heb gespeeld en nog af en toe lekker mee kan rommelen...
        [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

        Comment


        • Magic
          Magic commented
          Editing a comment
          Oh no.. more lemmings? or.. Never enough lemmings? ;)

        #8
        gewoon een Amiga 500 voor mijn avatar omdat ik daar er 2 van heb, maar zou zo maar weer kunnen veranderen.
        [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

        Comment


        • Magic
          Magic commented
          Editing a comment
          En waar zou je je avatar dan in veranderen?

        #9
        Originally posted by WHiZZi View Post
        Ik zal verder niet teveel zeuren als semi-professionele taalnazi vandaag
        akkoord!

        Originally posted by WHiZZi View Post
        Het enige wat het nog erger kan maken
        dat*

        Originally posted by WHiZZi View Post
        basisschool spellingregels
        basisschoolspellingsregels*

        Originally posted by WHiZZi View Post
        niet onder de knie hebben
        hebt*

        Originally posted by WHiZZi View Post
        is het beeldmerk wat gebruikt werd
        dat*

        goed, goed.. beetje flauw :)

        ik hoef mijn avatar niet uit te leggen denk ik. ik ben het namelijk zelf en vond dat wel toepasselijk.

        Comment


        • WHiZZi
          WHiZZi commented
          Editing a comment
          - basisschoolspellingregels is meervoud, waardoor hebben correct is. Het moet echter wel aan elkaar, dat is fout.
          - Het enige wat het nog erger kan maken is ook correct, er is niks anders (zie https://onzetaal.nl/taaladvies/wat-dat )

        • rvo
          rvo commented
          Editing a comment
          nee, hebben is niet correct. dat zit zo±

          'Het enige wat het nog erger kan maken is zeggen dat je dyslectisch bent of basisschool spellingregels niet onder de knie hebben'

          je kunt deze zin vereenvoudigen tot

          'Het enige wat het nog erger kan maken is zeggen dat je basisschoolspellingregels niet onder de knie hebben'

          nu voel je zelf al aan dat er iets niet klopt! :)

          je tweede opmerking is inderdaad volkomen juist.

        • rvo
          rvo commented
          Editing a comment
          Magic Waarom een foto van mijzelf? Wel, dat klinkt misschien gek, maar zodat mensen mijn posts met mij als persoon kunnen associeren.. ;) En andersom, zodat mensen mij herkennen op de talloze evenementen en meetups die ik bezoek.

          Oh, en ik heb niks met wit. De foto werd gemaakt tegen een witte achtergrond.

        #10
        Originally posted by DdAzZ View Post
        gewoon een Amiga 500 voor mijn avatar omdat ik daar er 2 van heb, maar zou zo maar weer kunnen veranderen.
        ohh volgende stukjes hardware zijn nog een A2000 en een A1200, dus niet raar opkijken als die opeens als avatar opduiken.
        [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

        Comment


          #11
          Ik gebruik het logo van mijn favoriete computer fabrikant uit de 80's en 90's... Lekker universeel, ik ben nl niet alleen gek op Amigas. :)

          Comment


            #12
            Ik had een keer mijn snor laten staan en daar een foto van laten maken, dus vond dat wel een leuke om deze als avatar te gebruiken.


            Comment


              #13
              Originally posted by Rishca View Post
              Ik had een keer mijn snor laten staan en daar een foto van laten maken, dus vond dat wel een leuke om deze als avatar te gebruiken.

              Was dat die keer dat je moest kloppen omdat de bel het niet deed?
              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                #14
                Ik heb een zwak voor robotjes ( en vocoders ), en vooral onderstaande..
                Toen ik mijn muziek alias had bedacht.. ja.. toen moest er ook iets van herkenning komen.. Click image for larger version  Name:	robot.jpg Views:	1 Size:	10.9 KB ID:	10531



                Deze (bovenstaand) had ik staan, gevraagd of ik hem op de foto mocht zetten..
                Vond ie niet erg.. Click image for larger version  Name:	robot-tsb.png Views:	1 Size:	73.6 KB ID:	10532


                Poosje bezig geweest met de kleuren.. En dit is het resultaat geworden..
                Maar het is dus begonnen met ilectrix
                Last edited by tsb; 07-03-2017, 17:19.

                Comment


                  #15
                  Gave verslaving :-)

                  Comment

                  Working...
                  X