Announcement

Collapse
No announcement yet.

Even voostellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Even voostellen

    Hoi, mij ook hier eens aangemeld gezien het amigascene.nl forum wel erg stil is geworden omdat bijna iedereen hier heen is verhuisd.
    Ik ben dus Roald 39 jaar inmiddels, Engineer van beroep en al besmeurd met het Amiga virus toen de A500 nog een state of the art machine was :)

    Ben in het bezit van een Amiga 500+ met KS 3.1 in sublieme staat, een A1200T met blizzard ppc,bvision,128 MB RAM,Zorro IV busboard,x-surf, Buddha IDE etc. etc.
    En sinds vandaag ook een A600, de A600 is de bedoeling dat er een Vampire 2 in gaat, kan ik die mooi makkelijk mee nemen naar de clubdag in Maarssen.
    Was er vandaag ook, gezellig met wat mensen van hier staan te praten en mijn Zorro IV busboard mee gegeven aan TSB voor reparatie.
    Hopelijk kan hij hem maken dan kan ik mijn A1200T na een hele lange winterslaap hopelijk weer tot leven wekken!
    En even met de A600 staan te spelen waar de Vampire 2 kaart in zit, man wat loopt dat mooi!

    Ook nog even Wipeout 2097 zitten spelen op een fraaie A1200T en handige info gekregen hoe ik mijn Blizz ppc kan laten upgraden met 060 en 330 Mhz 603e.

    Vragen stel ze gerust!

    Groet,

    Roald


    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    #2
    Hoi Roald, welkom. :)
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    Comment


      #3
      Hey Roald, welkom!

      Ik hoop dat je die upgrade gaat doen. We hebben meer ppc power nodig op dit forum.. :)

      En die 1200T van je is een aardige match met mijn set up, plus wat extras! Zou hem graag een keer in werking zien.

      Ik kom je nog wel eens tegen in Maarssen!

      Comment


        #4
        Welkom op het forum :)

        Comment


          #5
          Leuk dat je er bent MrZ! o/
          [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

          Comment


            #6
            Dank voor het welkom allemaal!

            rvo

            Wel meer Classic PPC power dan, ben niet zo van de NG machines, vind het juist leuk om die oude Amiga's heel ver te pushen.
            Die upgrade ga ik zeker doen, die 040/25 op mijn blizz ppc heeft me altijd geïrriteerd is eigenlijk net te langzaam.
            De 330 Mhz 603e zie ik als een leuke bonus, de 060 66 Mhz zal een verademing zijn.
            Maar eerst zorgen dat mijn A1200T überhaupt weer eens Workbench in al zijn glorie trots op het scherm toont ;)

            Heb hier ook nog een A4000D van een vriend van me in een Elbox power/winner tower staan, en ja er ligt ook nog een CSPPC+CV PPC in de kast+40GB 10K RPM scsi 3 UW schijf ;)
            Gelukkig heb ik nog de hele OS3.9 config van mijn eigen PPC powered 4000 destijds in LHA bewaard, dus installeren is dan lekker makkelijk.
            Nu ik na een aantal jaren de hobby weer serieus nieuw leven in blaas ga ik die ook maar eens in elkaar zetten en hopen dat ook dit beest nog werkt.
            Ben ik hem alleen vergeten te vragen (alweer) voor een A4000 keyboard, Do'h!

            Screendump van mijn A1200 workbench zoals hij nog steeds is, de meeste van jullie kennen de screendump wel.
            Zo'n beetje elke patch en visuele hack op ingebouwd destijds (screendump heb ik ergens in 2002 gemaakt geloof ik)


            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

            Comment


              #7
              Welkom, Mr Z.

              Hoe is het met de Renault?
              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                #8
                Ha infant,

                Ja goed hij is eindelijk af en rijdt!
                Gaat echt als de brandweer nu, al ben ik nog steeds niet helemaal tevreden.
                Merk dat de IC net iets klein is eigenlijk (wist ik al) en omdat ik inlaat en uitlaat zijde van de IC naar 1 kant verplaatst is mis ik vanaf 6000 rpm 0,1 bar aan boost.
                En als het weer wat warmer wordt zakt ie door de te kleine IC onderin de toeren behoorlijk in qua prestaties.
                Zit te denken of een Custom IC te laten maken aangezien ik standaard formaten niet passend in de bumper kan krijgen, of misschien een charge cooler setup.
                Maar daar ga ik nog even rustig over nadenken, genoeg geld aan dat ding uitgegeven voor nu, eerst de rest van het seizoen maar lekker genieten.
                Verder moet ik ook nog de middenpijp van de uitlaat aanpassen van 2 naar 2,5 inch.
                Als laatste ga ik na de winter ook nog wat kleinere injectoren er in zetten de 400cc Bosch 803 zijn eigenlijk net groot voor deze setup, loopt daarom niet heel mooi stationair (ook niet slecht hoor) en bij gas los gaat hij een beetje galopperen om na een seconde of 2 weer gelijkmatig stationair te gaan draaien.
                Nadeel is dat je weer moet re-mappen natuurlijk.

                De torque steer valt me erg mee had veel en veel erger verwacht bij volle acceleratie, al moet je hem soms echt wel een beetje 'man handelen' hoor.
                Ondanks de lange diesel versnellingsbak heb ik never nooit grip vanaf 4000 RPM in de 1e versnelling (het blijft fwd hé ) vanaf de de 2e versnelling heb ik volledig grip.
                De Helix autosport koppeling is wel beetje irritant bij weg rijden uit stilstand (hij grijpt of hij grijpt niet) maar verder goed te doen.
                Mooiste vind ik nog dat deze setup vooral heel erg rijdbaar is ook laag in de toeren, je kunt er nog steeds heel mooi rustig mee rijden en vanaf 2000 RPM voel je de turbo al behoorlijk goed.
                Door de lange versnellingsbak is rijden op de snelweg echt een feest, 120 in 5e versnelling is nog maar 2750 RPM en het is dan gewoon stil te noemen in de auto en toch nog bakken met koppel hebben om met een tikkie op het gaspedaal zeer soepel te accelereren.
                Het grootste nadeel is dat je zo makkelijk zoveel schandalig te hard rijdt met dat ding :o

                Paar plaatjes zoals hij er nu bij staat:










                Ook de stoelen vervangen vanwege de kapot gesleten wangen aan bestuurders zijde (berucht kuurtje)



                Vervangen voor een paar originele lederen exemplaren





                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                Comment


                  #9
                  oh ja, ik herinner me deze auto opeens weer van 'dat andere forum'. tof ding is dat, had je die gisteren bij je? had ik wel even willen zien!

                  Comment


                    #10
                    Welkom mr.z .. het wordt een steeds drukkere gezellige boel hier :) /o\

                    Comment


                      #11
                      rvo

                      Nee had de 19 16v niet bij gisteren was met die maat van me mee gereden :)

                      Magic

                      Thx :)
                      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                      Comment


                        #12
                        Hey MrZ!

                        Leuk je gister even gesproken te hebben..
                        Ga eens kijken of ik je Zorro IV busboard weer aan de praat ga krijgen.
                        Ik hoop niet dat de FPGA die erop zit brak is.. Maar de scope en wat spitwerk gaat dat uitwijzen.. :)

                        Veel plezier hier!

                        Comment


                          #13
                          Hoi tsb,

                          Zeker leuk even gepraat te hebben en met die Vampire 2 gespeeld te hebben, hoop dat ik mijn exemplaar ook met een paar maanden heb.
                          Er staat hier iig een A600 vol ongeduld te wachten.
                          Hoop inderdaad dat de FPGA niet brak is van het Zorro IV busboard maar dat het een ander simpel probleem is.
                          Anders moet ik een andere weg bewandelen om mijn A1200T weer aan het werk te krijgen.
                          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                          Comment


                            #14
                            Hoi!

                            Comment


                              #15
                              Welkom op dit forum!

                              Comment

                              Working...
                              X