Announcement

Collapse
No announcement yet.

DuckGo'ed naar dit stukje internet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    DuckGo'ed naar dit stukje internet

    Soms kom je wel eens leuke hits op zoekacties, en zodoende ben ik dan hier terechtgekomen... hallo! :P

    Afgezien van de overbekende Commodore 64 die we hier via een rommelmarkt hadden gekocht ergens in de 90's heb ik de PC route gevolgd. Onder andere dat ik niet veel van het bestaan van veel andere systemen, en gegeven paarden moet je niet in de mond kijken.
    Dus zeg maar 8086 > 80286 > 80486 > Pentium > Pentium II > AMD Duron > AMD Athlon > engazomaardoor.

    En als je opgroeit in de 80's en 90's, dan is vooral denk ik wel het 16-bit tijdperk wat ik vooral in aanraking ben geweest. Super Nintendo is er hier dus ook geweest, met altijd wel een kijk naar de Mega Drive die ook wel erg 'vet' was.

    Later ben ik dus achter het bestaan van de (in mijn ogen) opvolger van de Commodore 64, de Amiga gekomen. En dan ga je dus maar later van de Amiga genieten ;)

    Mijn eerste ervaring was zoals velen denk ik de Amiga A500. Leuk ding, en natuurlijk eindeloos wisselen van diskette's bij multi-disk spelletjes. Niet thuis, maartoch, leuke ervaring.

    Op dit moment heb ik een
    * Amiga A600
    * A500 (Light) voeding
    * muis
    * joystick (via Gameport>DB9 converter)
    * WorkBench 2.05

    In de Amiga zit een 4GB CF Card, en een Gotek Floppy emulator. Helaas is de chassis flink beschadigd ivm de Gotek :(
    Dat er een frans AZERTY toetsenbord in zit maakt mij weinig uit, blindtypen gaat prima.

    Gezien de beperkte uitbreidmogelijkheden, en het missen van de AGA chipset, ben ik gaan zoeken naar een vervanger, en dat is dus de A1200 geworden.
    Het apparaat moet zelf nog binnenkomen (op dit moment in Brussel volgens de tracking :o spannend).

    De 1200 heeft ook een 4GB CF Card, en Kickstart 3.0 ROM, dus eentje met de Commodore benaming er op.
    En alles wordt met een zwarte (light?) voeding aangedreven.

    Ik ben me nu vooral aan het orienteren wat ik er precies aan ga doen.
    Vooral de prijzen voor de accelerators en DVI/HDMI/VGA mods schrikken best wel af.

    Het idee:
    Accelerator met geheugen in verband met WHDLOAD. Welke dat wordt, goede vraag.
    Indivision AGA 1200 MK2cr voor DVI/HDMI output. Ik heb wel een superdeluxe Framemeister RGB-Mini, maar dan zit ik weer met een extra apparaat waar ik niet zo'n zin in heb
    Kickstart ROM 3.1 of 3.X.

    En wat natuurlijk ook meespeelt is de voeding, die moet dat allemaal ook wel kunnen trekken.

    *zwaait naar iedereen* :)

    #2
    Hoi Vinnie! Welkom!
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    Comment


      #3
      Leuk dat je er bent vinnie! :) :)

      Comment


        #4
        Vinnie, Vinnie?! Welkom!

        Bij het horen van "Vinnie" en "Amiga" denk ik altijd aan Cindy...



        (ProTracker mod van 800kb :-))
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          #5
          Dank jullie wel! :D

          Comment


            #6
            Welkom vinnie.. Posten op dit forum staat vrij.. Een biertje nemen aan de bar ook.. Maar maak de barvrouw niet boos..

            Comment


            • Infant
              Infant commented
              Editing a comment
              Volgens mij kan Manon wel wat hebben hoor!

            • Manon
              Manon commented
              Editing a comment
              haha tourlijk... begin gewoon nooit over mn haar!!! :) :)

            #7
            Welkom Vinnie.

            Comment


              #8
              welkom!

              Comment


                #9
                Thanks! :D En wees gerust, ik ben erg vreedzaam hoor ;)

                Comment


                  #10
                  Oh hier wel :P

                  Welkom mijnheer Vinnie ;)

                  Comment


                    #11
                    /me zwaait

                    Comment

                    Working...
                    X