Announcement

Collapse
No announcement yet.

Introductie PRS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Introductie PRS

    Goedendag Amiga liefhebbers,

    Even een voorstel rondje van mijn kant.
    Vroeger na mijn commodore 64 had ik tweede hands een Amiga kick 1.2 gekocht. Toen de Amiga plus uit kwam heb ik de 1.2 kick Amiga verkocht en de Plus nieuw gekocht (ik heb het bonnetje nog!). Wat heb ik mijn vader met zijn 8086 tot en met zijn 386 uitgelachen!! Ik kon veel meer met mijn Amiga, en hij zat maar naar die irritante bliebjes te luisteren :-)
    Maar ja, ook voor mij kwam de tijd dat ik een pc nodig had voor mijn studie... Dat werd een 486 dx2.

    Nadat ik vorig jaar mijn vliering een beetje aan het opruimen was, kwam ik daar mijn Amiga weer tegen. Nu zeggen ze "oude liefde roest niet" en wie ben ik om het tegendeel te bewijzen .
    Voor de grap deze naar beneden gehaald en aangesloten. Alles werkte nog, hij startte op vanaf diskette, en WB laade zelfs van de 20MB (!) SCSI Hdd. Tja, toen was ik natuurlijk verloren...
    Eerst geïnvesteerd in een flickerfixer zodat ik hem aan een moderne TV kan hangen (naast de PS3) en daarna een SCSI2SD kaartje gekocht. Goedkoop een extra Amiga 500 erbij gekocht met name voor de 3 competition Pro's die erbij zaten. Om een een of andere reden zaten mijn twee competition Pro's niet meer bij de Amiga.
    Na wat maanden gerotzooit te hebben, wilde ik toch wat meer snelheid en mogelijkheden. Al snel was mijn oog op een Indivision ACA500 gevallen, maar nieuw niet meer leverbaar. De opvolger (ACA500Plus) is op moment van schrijven nog steeds niet uit. Na wat fora (w.o. deze) afgezocht te hebben tot conclusie gekomen dat de ACA500 toch nog te veel beperkingen heeft en ben ik op zoek gegaan naar een A1200 met accellerator kaart.
    Afgelopen periode rond kerst heb ik deze gevonden in een A1200 1d4 met Phase 5 Blizzard IV, PCMCIA CDrom drive en 1081 monitor. Misschien hebben jullie hem wel op marltplaats voorbij zien komen.
    Ik heb hier nog een indivision scandoubler en CF kaart bij gekocht en twijfel erg hard aan een HxC LCD en een SCSI uitbreiding...

    Wat ik verder met de Amiga doe? Vooral een retro spelletje spelen en ik wil hem aan het Internet hangen, gewoon omdat het kan...

    Je zou het misschien niet zeggen gezien de lap tekst hierboven, maar ik ben niet zo'n forum poster en post dan ook in vlagen.

    Greetz,

    PRS

    #2
    Leuk verhaal, PRS! o/ Die twee Competition Pro's komen wel weer tevoorschijn nu hun leven weer nut krijgt.
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    Comment


      #3
      Welkom!

      Comment


        #4
        Voel je thuis in ons aller café ;) Posts af en toe is wat ;)

        Comment


          #5
          Hi PRS, welkom!

          Amiga's roesten inderdaad niet. Maar ze lekken wel. Sommige dan. En eigenlijk is het slechts de batterij. Maar toch!

          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment


            #6
            Idd... Maar hij lekt niet echt, maar markeert zijn territorium

            Ik heb de 500+ wel ontdaan van zijn batterij, ietsiepietsie schade aan het moederboard... Vooralsnog heeft ie er geen last van.

            Comment

            Working...
            X