Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mopemen stapt het cafe binnen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Mopemen stapt het cafe binnen...

    Hallo allemaal!

    Ik ben al vaak langs dit mooie cafe gelopen en heb ook zo hier en daar wat gesprekken opgevangen, maar heb me nog niet voorgesteld.
    Tot vandaag...

    Hoi mijn naam is Maurice en ben 36 jaar.
    Ik denk dat ik niet de enige ben waarvan de eerste computer een Amiga was, in mijn geval een Amiga 500. Erg blij was ik toen we een computer kregen thuis, te danken aan de overtuigingskracht van mijn broer.
    Hoewel het eerste spel wat we hadden (Mousetrap) nou niet direct een feestnummer was, had ik toch al snel de smaak te pakken en het spelletjes 'hoarden' kon beginnen.
    Met hier en daar wat familie en kennissen die ook een Amiga hadden was het netwerk snel aangelegd. Anders was er nog wel een adresje op maar 10 kilometer fietsen waar je altijd wat spelletjes kon kopen.

    [stukje doorspoelen, start]....klasgenoten uitlachen met hun monochrome pc-tjes.....brommers.....veel bier drinken.... MTS....werken.... samenwonen [stukje doorspoelen, stop]

    ...10 jaar geleden (ik vond de bon pas geleden nog) heb ik een AmigaOne gekocht (micro) maar na een tijdje had ik daar niet heel veel tijd meer voor (scheelde ook wel dat de voeding kapot was en mijn computerkamer ineens een babykamer moest worden).

    Oja, dit verhaal (met mogelijk een goede tip) wil ik toch wel graag even delen:
    ik was eens op mijn werk aan het opscheppen over mijn Amiga's toen een andere collega dat opving en zei dat hij ook nog wat 'spulletjes' had liggen die hij eigenlijk weg wilde gooien.
    En enkele dagen later was ik een A500 en een A1200 (met Microbotics M1230XA) en nog wat spul rijker! Jottem.
    Als een kind zo blij want een A1200 was toch wel een Amiga die ik heel graag wilde hebben maar nog niet had.

    Nu ik iets meer tijd heb voor de hobby heb ik de A1200 er bij gepakt en ben gestart met een nieuw avontuur.
    Ik heb de diskettes bij mijn ouders opgehaald, me een kreukebreuk gezocht naar mijn (toegeeigende) monitor waarvan ik zeker wist dat ik die voor de verhuizing nog gezien had.... toch maar een 1084S via MP opgedoken.

    Je kan lezen dat ik nog een hoop plezier en nieuwe avonturen tegemoet ga, waarvan een aantal reeds zijn geschied maar daarover later meer.

    Ik zeg, fijne avond en neem er nog een!

    #2
    hoi maurice, welkom hier!

    Comment


      #3
      Welkom! Leuk en herkenbaar verhaal :-)
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #4
        Welkom!

        Comment


          #5
          Welkom! laat al die posts maar komen! :D

          Comment


            #6
            Welkom!

            Ook ik heb 10-15 jaar geleden diverse Commodore computers gekregen van collega's die wisten dat ik "in die zooi" geinteresseerd was. Leuke is dat sommige van die computers de afgelopen tijd weer teruggegaan zijn naar de oorspronkelijke eigenaars nadat die het licht (weer) gezien hadden!

            Comment


              #7
              Welkom, neem nog een biertje!

              Comment


                #8
                Welkom Maurice!

                Kijk das een goeie binnenkomer !!!
                Een A1200 gered van een "weggooi" actie van de collega :)
                Die man moet zich schamen! :D

                Kan niet wachten tot de posts voorbij gaan komen :)

                Comment


                  #9
                  Welkom Maurice! herkenbaar verhaal.. :)

                  Volgens mij missen we nog een "digitale schandpaal" topic, voor mensen die Amiga's weg gooien.. :tease:

                  Comment


                    #10
                    whahaha idd tsb :)

                    Comment


                      #11
                      Hoi Maurice! o/
                      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                      Comment


                        #12
                        Bedankt allemaal!

                        Amiga's weggooien is geen goede actie maar in mijn geval pakte dat toch goed uit!
                        Ik heb de wezen uiteraard met plezier geadopteerd :)

                        Comment


                          #13
                          Mopemen welkom!

                          Veel plezier en geniet van de sfeer en gezellig in het café.

                          Comment


                            #14
                            Welkom mopperen!! :) :)

                            Comment


                            • Manon
                              Manon commented
                              Editing a comment
                              awwww dat heeft mijn iPhone zo gemaakt!!!! ik tikte gewoon modeman!!! :) :)

                            • Manon
                              Manon commented
                              Editing a comment
                              neeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MOPEMEN!!!!

                            • Mopemen
                              Mopemen commented
                              Editing a comment
                              Haha! Bedankt hoor!

                            #15
                            Veel plezier en welkom hier!

                            Comment

                            Working...
                            X