Announcement

Collapse
No announcement yet.

rvo's levensverhaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    rvo's levensverhaal

    hallo allemaal. ik ben rvo en ik ben lid geworden omdat ik van amiga's hou en ook van cafe's en ik hoorde dat eea hier gecombineerd werd aangeboden.

    de amigahobby begon voor mij in 1988 toen ik voor het eerst kennismaakte met de amiga 500 bij iemand thuis. zelf had ik toen een commodore 64 dus het was meteen duidelijk waar ik voor moest gaan sparen. toen ik eindelijk mijn amiga 500 kocht in 1990 heb ik daar een jaar of 2 veel plezier van gehad. toen kwam mijn andere liefhebberij om de hoek kijken - een veel te dure en nog meer zinloze zuipvakantie in spanje - waardoor ik het apparaat verkocht en het een tijdlang zonder amiga heb moeten doen.

    pas in 1995 kocht ik weer een amiga 500, niet veel later een 1200, waar al snel een blizzard 030 en nog later een van de eerste ppc kaarten in terecht kwam. ben toen ook online geraakt en heb daar op IRC heel wat uren in virtuele cafe's (oa #amiganl) rondgebracht. rond 2000 kwam die ene dag dat ik mijn ppc kaart voorzichtig wilde afstoffen en ik geen idee had dat ik een van de eerste builds had waarvan de cpu pinnetjes van een soort koperdraad waren gemaakt. die braken dus na de eerste voorzichtige wipe met het wattenstaafje allemaal los. einde hobby, meer tijd voor andere dingen. en ja, ik ben wat onhandig aangelegd.

    ben in amsterdam gaan wonen en heb een tijdlang andere dingen gedaan zoals cafebezoek, een studie afronden (iets met webdevelopment) en samenwonen en zo. in 2006 toch maar weer een ppc kaart gehaald, ditmaal de snelste met 240mhz cpu en 060. ik had nog een bvision liggen maar ben in korte tijd door 4 van die dingen heen gebrand omdat koeling een belangrijk ding is met die ouwe meuk, zelfs in een tower. maar uiteindelijk een stabiel systeem gebouwd waarin de ene na de andere uitbreiding werd toegevoegd. het apparaat zit nu bomvol maar momenteel heb ik problemen in de basis: het werkend krijgen van een 'nieuw' moederbord.

    zoals je hebt gemerkt ben ik een classic amiga gebruiker, ik voel mij niet aangetrokken tot die nieuwerwetse varianten en vind het veel leuker te kijken hoe ver ik het origineel kan uitbreiden.

    tot slot woon ik in het groene amstelveen en heb ik een voorliefde voor vrouwen, katten, duitse auto's en sterke drank.

    en ik lust ook wel een glaasje op zn tijd.

    #2
    Wees welkom! Ik hou ook van Opels, vooral de Kadett is hier favoriet
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Hallo rvo, ik ken amiganl nog wel. dat is van irc toch? Ik heb ook een kat Edison. Veel plezier! :)

      Comment


        #4
        Ha collega! (ik doe ook iets met webdevelopment :) )

        Comment


          #5
          Hallo rvo!
          [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

          Comment


            #6
            Hallo rvo! Ook welkom natuurlijk.

            Comment


              #7
              Hoi rvo, alweer genoeg meegemaakt voor een update inmiddels? 😊

              Comment


                #8
                Magic huh?

                Comment


                • Magic
                  Magic commented
                  Editing a comment
                  een update van zijn levensverhaal natuurlijk :)

                #9
                Ik pak er even een bak chips bij!

                Comment


                  #10
                  Hoewel ik mij gevleid voel te vernemen dat sommigen alhier zitten te wachten op een vervolg van mijn levensverhaal moet ik hen teleurstellen: ik heb weinig nieuws te melden. Ik ben dan wel verhuisd, maar woon nog steeds in 1186. Ik ben 2 moederborden verder, maar de Amiga wordt er nog steeds niet erg blij van.

                  Met de kat, de auto, de vrouwen en de drank gaat het overigens prima.

                  Comment

                  Working...
                  X