PRS
rvo
nog bedankt! ik ga er dit weekend mee bezig.
zal zeker ook de nieuwe case overwegen als het tijd wordt om deze weer van de hand te doen.
aan de andere kant.. mooi geel is niet lelijk. 🙂
rvo
inmiddels het moederbord grondig schoongemaakt en getransplanteerd naar mijn tower. indivision, idefix en harddisk er in. worked first time! nog wel een tijdje bezig met alle componenten er goed en stabiel in te krijgen, maar tot nu toe gaat het goed.
PRS
Top!
Wat bedoel je precies met 'alle componenten er goed en stabiel in te krijgen'?
Is dit fysiek en moet ik denken aan een beugeltje en/of een klemmetje
Is dit fysiek en moet ik denken aan recappen of cristallen op andere frequenties oid
Of is dit dan software matig, tunen van config bestanden?
Ik heb overigens inmiddels een reloaded behuizing besteld 🙂
Edit: Heb je foto's die je wilt delen?
rvo
mijn a1200 is loaded met een berg uitbreidingen die elkaar niet heel lief vinden en zowel op soft- als hardwareniveau met elkaar overhoop liggen. dat varieert van een losschietende indivision tot een ppc/bvision verbinding die voor vage lockups zorgt. en dan ben ik nog niet eens begonnen over de prelude, die vindt echt alles stom. de softwarekant komt hierna pas, ik ben dus eerst bezig een fatsoenlijk bootende machine (met gesloten behuizing!) te verkrijgen 🙂
heb momenteel issues met mn indivision die een rood getinte output geeft. kan nog van alles zijn dus ik heb nog hoop.
rvo
mijn gedachten gaan daarbij uit naar:
ppc check / repair + overclock naar 330mhz
bvision check / repair (ik heb 3 defecte en 2 werkende)
hele zooitje ook meteen voorzien van goede koeling en nieuwe caps waar mogelijk
a1200 moederbord recappen
indivision repareren
stroomkabel vervangen / repareren / laten maken
met dit alles ben ik nog wel een half jaartje zoet. gelukkig verouderd een retro computer nooit 🙂
PRS
Ben blijkbaar nog erg noob inde Amiga wereld.... Ik heb moeten opzoeken wat een prelude was 🙁
Klinkt idd als een behoorlijk project... Jaloers op jou ppc/bvision kaartjes. Maar die €1700,- die ze op Amibay vragen heb ik er toch echt niet voor over.
Maar ff wachten op een hobbyist die een clone gaat bouwen!
rvo
ja, komt vanzelf! zou er niet al te jaloers op zijn, veel te veel tijd kwijt gestoken in deze apparatuur. als het werkt is het leuk maar het blijft een berg hacks die met wat touwtjes en plakband aan elkaar hangen. niet letterlijk natuurlijk. en 1700 is veel te veel. ze komen ook langs voor 800.
Megatron
Soms is een big box Amiga dan toch verstandiger en dan bedoel ik dat met alle respect voor jou systeem RVO.. maar die Indivision.. "iets op een chip monteren" vind ik maar niks en wellicht ben ik dat een eenzame achtergebleven hick.. maar echt handig lijkt het mij niet en dan is een Z3 kaart toch de betere methode..
amiga1260
Ik heb dezelfde probleem met mijn Indivision A1200. Ik neem aanstaande zaterdag wel mee naar Maarssen.
tsb
Ik heb inmiddels een bron gevonden voor de juiste sockets..
Ik heb er ook een paar besteld.
rvo
alle issues zijn sorted, met dank aan een heleboel mensen: bedankt!
heb alleen een nieuwe flatcable nodig die van de bvision (of indivision) naar de monswitcher loopt, want deze geeft een blauwe tint.
rvo
en zelfs die heb ik inmiddels, wederom met dank aan tsb 🙂
tsb
Wwwwweeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhh,, 🙂