Erik_B
OP 10 Augustus is de nieuwe **Indivision AGA MK3 te koop.
Je kunt een alvast een pre-order van maken.**
De specs zijn best mooi!
AMIGA_JOHAN
Ja, Erik de specs ziet er goed uit. Doe later deze maand wel een pre-order.
Another improvement over the predecessor models is automatic monitor recognition: The configuration tool can detect what size of monitor is connected and make suggestions for ideal output frequencies that are within the specifications of the monitor. This reduces the "first setup" to a matter of minutes, maybe even seconds if you're using one of the presets for popular display panel sizes that we provide.
VosCoBoss
Ik heb deze gepre-ordered, ben erg benieuwd! Wordt mijn eerste ervaring met een scandoubler. Eerste uitdaging wordt al hoe dit te combineren met de fastATA MKV...
AMIGA_JOHAN
> Ik heb deze gepre-ordered, ben erg benieuwd! Wordt mijn eerste ervaring met een scandoubler. Eerste uitdaging wordt al hoe dit te combineren met de fastATA MKV...
Kunnen we onderling onze ervaringen hier delen.
Japhi
Ik heb deze vorige week ook gepre-ordered. Ben ook benieuwd naar mijn eerste ervaring met een scandoubler.
Hopelijk werkt deze goed met de Benq BL702a scherm. Volgens Jens zou deze automatisch herkend worden bij aansluiten.
spud
Waarom een scandoubler als native Amiga signaal al werkt op de BenQ?
Japhi
Vooral om van dat "geflicker" af te zijn in de laced screenmodes.
Is het nodig deze Indivision? Nee, niet echt maar het is zeer welkom.
Tyball
> Waarom een scandoubler als native Amiga signaal al werkt op de BenQ?
Scanlines
VosCoBoss
Zojuist mailtje binnengehad van icomp.de... de Indivision MK3 is onderweg! Zal hopelijk ergens volgende week verschijnen, ik ben benieuwd!
Stronk
Ik snap nog niet zo goed hoe deze birdjes werken. Gaan álle 15kHz schermen nu ook via dit ding of alleen de hogere resoluties? Heb in het verleden en op youtube gezien dat men dan twee schermen aan de amiga heeft hangen zodat alle resoluties e.d. te zien zijn. Hoe zit dat nou?
Buzzfuzz
> Ik snap nog niet zo goed hoe deze birdjes werken. Gaan álle 15kHz schermen nu ook via dit ding of alleen de hogere resoluties? Heb in het verleden en op youtube gezien dat men dan twee schermen aan de amiga heeft hangen zodat alle resoluties e.d. te zien zijn. Hoe zit dat nou?
Van wat ik er nog van weet is dat de MK I en II sowieso inderdaad een scherm op de RGB poort nodig hadden voor spelletjes in DOS en ook WHDLoad in de meeste gevallen.
Of de MK III dit nu overkomt, we zullen het zien hier denk ik zo
VosCoBoss
> Van wat ik er nog van weet is dat de MK I en II sowieso inderdaad een scherm op de RGB poort nodig hadden voor spelletjes in DOS en ook WHDLoad in de meeste gevallen.
> Of de MK III dit nu overkomt, we zullen het zien hier denk ik zo
Alles gaat via 1 scherm wat aangesloten is op de Indivision. Het is niet nodig om een tweede scherm te hebben. De invivision converteert juist de 15khz modes naar modes die moderne schermen wel aankunnen.
Een tweede scherm voor de 15khz modes is van toepassing bij een RTG-kaart zoals bijvoorbeeld op de vampire en straks op de warp 560 en 1260 kaarten. Hoewel voor de warp gesproken wordt over een optionele flickerfixer waardoor ook dan met 1 scherm gewerkt kan worden.
Dat tweede scherm is een van de redenen dat ik de vampire a500 heb weggedaan. De hele tijd schakelen tussen inputs was me niets waard, dat haalde teveel weg van de klassieke ervaring.
AMIGA_JOHAN
> Alles gaat via 1 scherm wat aangesloten is op de Indivision. Het is niet nodig om een tweede scherm te hebben. De invivision converteert juist de 15khz modes naar modes die moderne schermen wel aankunnen.
>
> Een tweede scherm voor de 15khz modes is van toepassing bij een RTG-kaart zoals bijvoorbeeld op de vampire en straks op de warp 560 en 1260 kaarten. Hoewel voor de warp gesproken wordt over een optionele flickerfixer waardoor ook dan met 1 scherm gewerkt kan worden.
>
> Dat tweede scherm is een van de redenen dat ik de vampire a500 heb weggedaan. De hele tijd schakelen tussen inputs was me niets waard, dat haalde teveel weg van de klassieke ervaring.
Het kan eventueel ook via de oude Indivision ECS V1 van 2009 als je twee bovenop doet.
When using two Indivision ECS, your Amiga is able to run a dual-screen setup, so it can have two separate screens showing their own independent picture (i.e. different output on both screens, not one screen cloned on the other)! We're working on a driver that will support this feature in the future.
PRS
> Zojuist mailtje binnengehad van icomp.de... de Indivision MK3 is onderweg! Zal hopelijk ergens volgende week verschijnen, ik ben benieuwd!
Heb je hem al binnen? En zo ja, wat zijn je ervaringen?
VosCoBoss
> Heb je hem al binnen? En zo ja, wat zijn je ervaringen?
Nog niet... ik schat in morgen of woensdag. Ik hou jullie op de hoogte!
VosCoBoss
> Nog niet... ik schat in morgen of woensdag. Ik hou jullie op de hoogte!

PRS
Nice...
Alleen nu te warm om in te bouwen zeker
AMIGA_JOHAN
Ziet er mooi uit.😎😎😎
VosCoBoss
> Nice...Alleen nu te warm om in te bouwen zeker
Yep, helaas...
AMIGA_JOHAN
Ben benieuwd of het past in de A1200 case van A1200NET. Met de Indivision AGA MK2CR moest ik een 3D printje ervoor laten maken.