amiga1260
Misschien kun nog wat secondes af te schaven door de CardReset en ACAtool commando ; voor te zetten.
AMIGA_JOHAN
> Wat een tijdswinst, wat ga je nu doen in al die 14 seconden die je gewonnen hebt???Er zijn mensen die een Amiga accelerator onzinnig vinden, omdat de meesten maar spelletjes spelen. Ik snap dat nog wel, maar vind zelf een 060 Amiga wel cool. Maar de drive om de IDE speed op te krikken ontgaat mij volledig, die paar seconden verschil in laad tijden...
Het gaat meer, dan wat secondes eraf halen. Zit te kijken wat ik nog meer erop kan zetten en toch weinig secondes duurt. Er valt altijd wat te verbeteren met de startup-sequence.
AMIGA_JOHAN
> Misschien kun nog wat secondes af te schaven door de CardReset en ACAtool commando ; voor te zetten.
Heb de ACA1221EC eruit gehaald, die krijgt een nieuw baasje. Moet het nu doen met de mooie Blizzard 1230 IV. Heb alles overnieuw geïnstalleerd en probeer zoveel mogelijk de 18 seconden te behouden. Wil de 16GB vol gooien met alles wat de 68030 aankan.
PMS
Het is mij opgevallen dat een 4GB IDE Flash module (met een Terrible Fire 530 op A500 ) 2x sneller is als een snelle 4 GBCF kaart op die zelfde TF.
5,8mB p/s vs 2,9mB.
Het interface van IDE naar CF kaart vertraagd blijkbaar behoorlijk!
{"data-align":"none","data-size":"full","title":"transcend-ide-flash-module-4gb.jpg","data-attachmentid":23251}
AMIGA_JOHAN
> Het is mij opgevallen dat een 4GB IDE Flash module (met een Terrible Fire 530 op A500 ) 2x sneller is als een snelle 4 GBCF kaart op die zelfde TF. 5,8mB p/s vs 2,9mB. Het interface van IDE naar CF kaart vertraagd blijkbaar behoorlijk!{"data-align":"none","data-size":"full","title":"transcend-ide-flash-module-4gb.jpg","data-attachmentid":23251}
Dat is behoorlijk snel 5.8MB/s met een IDE Flash module. Zal al blij zijn, als ik over de 3MB/s komt met een IDE CF kaartje.
VosCoBoss
> Het is mij opgevallen dat een 4GB IDE Flash module (met een Terrible Fire 530 op A500 ) 2x sneller is als een snelle 4 GBCF kaart op die zelfde TF. 5,8mB p/s vs 2,9mB. Het interface van IDE naar CF kaart vertraagd blijkbaar behoorlijk!{"data-align":"none","data-size":"full","title":"transcend-ide-flash-module-4gb.jpg","data-attachmentid":23251}
Vertraging kan naar mijn idee niet door de adapter komen; een pata-CF adapter is passief. Vermoedelijk is er een andere reden, wellicht is de ide flash module simpelweg sneller of draait in een snellere modus?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AMIGA_JOHAN
Startup-Sequence
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":23271} {"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":23272}
AMIGA_JOHAN
En User-Startup
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":23274}
AMIGA_JOHAN
> Zo te zien niet heel veel spannends in je startup-sequence en user-starup, enige wat me opvalt is de C:loadmodule ROMUPDATE, heb je ook 3.1.4 ROMS of 3.1 ROMS ? Met 3.1 ROMS zou je normaal door setpatch een reboot moeten krijgen wat een koude boot langer zou kunnen maken. Heel veel winst valt hier verder niet behalen als ik het even zo bekijk. Wat zit er nog in je WB startup drawer ?Ben bang dat ik ook te gewend ben aan een snel systeem, de laatste keer dat ik een 030 heb gebruikt is meer dan 20 jaar geleden.
> Mijn user-startup is langer dan je startup-sequence ;-)
> Enige manier die ik zie om het sneller te krijgen is een kale 3.1 (meh...) er op te zetten, of idd die 060 kaart er straks in mikken dan zal hij wel zoefffff gaan :cool:
Heb originele 3.1.4 ROMS erop. Niet veel in WB startup drawer.
{"alt":"Click image for larger version Name:\tA0857049-4182-4327-83FC-309EF1157B4A.jpeg Views:\t0 Size:\t247.3 KB ID:\t23290","data-align":"none","data-attachmentid":"23290","data-size":"medium"}