Sjonge jonge wat een afgekraak hier, en allemaal vooroordelen en geroddel.... <snip.. te veel>
Nou Paul... Jij hebt het onlangs behoorlijk verkloot voor jezelf.. hoe?.. laat mij je helpen je geheugen op te frissen.. het heeft te maken met die faal actie op Marktplaats.. het betrof een nalatenschap die een vriend van de overledene wou verkopen om daarmee de weduwe te helpen om haar schulden af te lossen zodat ze het leven met haar kinderen weer kon oppakken.
En voordat je weer roept dat het leugens en roddels zijn, feit is dat de gehele communicatie hierover is gelekt (leuke proza!) en daaruit blijkt heel duidelijk dat jij als kenner (want dat ben je echt wel) dacht hardware met een geschatte waarde van EUR 30.000 (of meer.. kom er zo op terug) voor een duizend of twee dacht in te kopen en dat over de rug van de weduwe zoals duidelijk te lezen is en alwetende dat ze het geld hard nodig heeft.
Kom ajb niet aanzeulen met het excuses "ik had geen foto's" of "ik had echt wel meer geboden" want de lijst was heel compleet en er stonden spullen op die op zich al ver over de duizend euro waar zijn (ook gebruikt) en in die communicatie heb jij duidelijk aangegeven dat alles bij elkaar 1500 waard is, maar je zo gul was om 2000 ervan te maken (ik citeer) "ter ondersteuning van de vrouw"... Echt?... 2000 euro.. meerder Amiga 3000(T) en 4000 machines, 060 kaarten, heel veel nog nieuw.
Het excuses "het zijn allemaal vooroordelen of geroddel" werkt dus niet zo goed meer... daarnaast ben jij Paul.. of Paul Bertelink.. of Retro Paul of welke accounts je ook allemaal hebt een nogal bonte hond.. ik verkeer ook wel eens op Marktplaat en je naam gaat rond daar en dan niet in de meest positieve zin van het woord..
Gelukkig zijn er mensen in deze gemeenschap die de persoon hebben uitgelegd wat de daadwerkelijke waarde is en maar goed ook. Een van de verkopers die JIJ zwart maakt heeft de bewuste persoon vriend van de overledene geholpen om in contact te komen met echte verzamelaars. De schulden van de weduwe zijn betaald en de teller staat al verder boven de EUR 30K waarbij een deel naar een verzamelaar in de UK is gegaan (iemand die echt verzamelt en niet doorverkoopt)
Voor de mensen die zich afvragen.. welke lijst dan? Zie aanhang.. de communicatie zweeft rond.. Facebook.. even zoeken en je kunt het nalezen.
Fijne dag nog!