Ikilledher
Wat zit er in de vuilniszak?
maus
> Wat zit er in de vuilniszak?
Lichaamsdelen waarschijnlijk!
Magic
Infant Ikilledher iRetroVolver
waken zal ik! 🙂
maus
Chapeau Magic :fun:
Ik waak ook!
maus
Nog steeds aan het waken Magic?
Magic
Niet echt.. De griep grijpt kennelijk om Zich heen momenteel 😷
WHiZZi
Het cafe is ook al leeg..
Net even St. Patricksdag feestje gedaan in Almere en weer netjes thuis. Nu naar bedje 😛
Als het werkt: Een paar uur geleden was ik dit nog aan het doen: [
https://www.facebook.com/margon.regtien/posts/1142828462407951](
https://www.facebook.com/margon.regtien/posts/1142828462407951)
michael
Pfoe, wat een stile hier 's nachts. Dat andere café met uitsmijter werd nog wel eens wat in gepost met een biertje. 🙂
Kastelein; een biertje voor mij en warme fles melk met anijs voor m'n zoontje. Hopelijk gaat hij dan snel slapen.......
michael
Hm, ff testje. Mijn iPhone geeft aan dat het nu 2:58 is...
Ikilledher
Volgens mijn elektrische bakelieten flip-klok is het nu 8:37 AM.
Sent from a mobile device.
Magic
Klopt je moet je instellingen in je account zelf ff aanpassen.. Had dit ook al is gemeld of dit default niet is goed ingesteld kon worden voor elke user.. Manon ?
michael
Hij staat ingesteld op GMT +1 in mijn account. Misschien bugje in software? De tijd bij de posts zijn momenteel in UTC+1 of GMT.
michael
Test; 14:00.
michael
En weer een biertje kastelein.
WHiZZi
Yay backups. Server na een update herstart door een collega van mij, is niet meer online gekomen vanwege defecte schijf. Anderhalf uur later heb ik het systeem weer up&running uit een backup op een virtuele machine 😃
michael
Netjes whizzi. Heb je snel gedaan. Dit is een reden waarom ik bij voorkeur overdag update; als het 's nachts moet omdat het overdag te kritisch is, moet er misschien gekeken worden waarom het ontwerp dat niet toelaat. Redundancy is king 🙂 helaas laat niet elke situatie dat toe.
WHiZZi
Grofweg de meeste servers kan ik overdag doen, alleen is dit een kritische server waar overdag een tiental huisartsenpraktijken op zitten die een grote lading telefoontjes ontvangen en geen onderbrekingen kunnen hebben en ik niet de 100% garantie kan geven dat er gesprekken worden onderbroken of er last van ondervinden.
Helaas is VoIP-redundancy nog een heel eind weg van echt bruikbaar op de manier waarop wij/onze klanten bedienen (gespreksopnames, server side doorschakelingen en dergelijke). Eigenlijk is VoIP-redundancy simpelweg niet mogelijk als telefooncentrales. In het beste geval is een failover-optie aanwezig, maar dan nog verlies je data/gesprekken en zal de eindklant behoorlijk moeten investeren in hardware (storage, database, failover server en minimaal 2 VoIP-endpoints).
In dit geval was de HDD gewoon overleden en wilde niet meer zijn bootsector lezen, bijkomend voordeel is dat deze klant de hardware dozen toch wilde vervangen door virtuele dozen die tussen machines kunnen worden geswitched, dat is nou toevallig behoorlijk versneld gegaan 😉 (samen met het door mij geschreven backup systeem is de klant qua functionaliteit niks kwijt, alleen wat data zoals gespreksopnames en CDR-entries).
michael
Klinkt als gaaf werk om te doen Whizzi. Tenminste, ik kan me voorstellen dat zoiets ook wel voldoening geeft voor dit soort klanten. 🙂
WeZzy
Hik. Proost!
michael
Kastelein, een biertje graag.