Manon
Hallo allemaal!
Er zijn nu nog dingen die niet kloppen aan Amiga Café. Ik probeer ze allemaal zo snel mogelijk op te lossen maar ik moet een beetje kijken wat ik als eerste doe want het is ook wel druk met werk enzo. Ik had het idee om hier alle opmerkingen voor verbeteringen en aanpassingen te verzamelen. Ook als je ideëen hebt (graag!!) kun je die hier plaatsen. Ik heb alles wat eerder is genoemd hieronder gezet en ik zal deze eerste post steeds updaten. Misschien ben ik iets vergeten wat al is gevraagd. Wil je het dan hier nog even zeggen? dan voeg ik het toe.
**Opmerkingen**
- Op tablets liggen de kolommen soms over elkaar
- De muziek blijft niet doorlopen als je naar een andere pagina gaat
- Op een telefoon zie je een ander template met een ander logo
- Je moet minstens tien letters intypen als je antwoord Geen max tekens bij post of comment
- Klok loopt een uur achter Zet je DST (zomertijd) instelling op je profielpagina op automatisch
- aanhalingstekentjes doen soms gek
**Suggesties**
- Laatste parties
- https veilig inloggen??
- moet werken met tapatalk
- linkjes naar websites
- meer grafische layout (zoals pouet of bitfelles of ja zelfs AS)
- Nieuws op de hoofd pagina ? (zoals bij pouet) ?
- starfield of plasma kleuren ergens
- workbench 1.3 kleur (voor gebruiker verkooptafel)
- soundcloud invoegen in post (gedaan, dankjewel mcvenco!!)
McVenco
> - Je moet minstens tien letters intypen als je antwoord
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat eigenlijk niet eens zo'n probleem. Het voorkomt bijvoorbeeld reacties waar slechts 1 enkele smiley in staat, en dwingt mensen om ten minste IETS meer inhoud te posten. Van mij mag het dus blijven zoals het nu is 🙂
Dat gezegd hebbende, en wellicht ter aanvulling van jouw lijstje: is het misschien leuk om een zogenaamd "starfield" ergens op de thuispagina te zetten? Net zoals zo'n screensaver van vroeger?
Manon
> Als ik heel eerlijk ben vind ik dat eigenlijk niet eens zo'n probleem. Het voorkomt bijvoorbeeld reacties waar slechts 1 enkele smiley in staat, en dwingt mensen om ten minste IETS meer inhoud te posten. Van mij mag het dus blijven zoals het nu is 🙂
Ik dacht dat het goed was om het dan maar op 5 te zetten. Zo is het denk ik voor iedereen leuker want soms zijn antwoorden gewoon kort. Laat even weten of je teveel ertegen aan loopt dat je niet genoeg letters hebt
> Dat gezegd hebbende, en wellicht ter aanvulling van jouw lijstje: is het misschien leuk om een zogenaamd "starfield" ergens op de thuispagina te zetten? Net zoals zo'n screensaver van vroeger?
bedoel je die vliegende kleurenplaatjes van die oude MS windows??? heb je een voorbeeld??
McVenco
> bedoel je die vliegende kleurenplaatjes van die oude MS windows??? heb je een voorbeeld??
Geen kleurenplaatjes, gewoon sterren, net als je wel eens in Star Trek ziet als ze door de ruimte vliegen 🙂
Ik vond hier een voorbeeld: [
http://www.chiptune.com/starfield/starfield.html](
http://www.chiptune.com/starfield/starfield.html)
(maar dan ergens in een klein hoekje op de voorpagina, rechts boven/onder het 'Amigacafe' verhaaltje...)
Infant
michael
Nog twee mogelijke punten als overweging;
Tapatalk oid voor iOS/Android.
HTTPS (TLS 1.1 eigenlijk als minimum).
Gaan wachtwoorden tenminste niet meer leesbaar over draadjes.
Verkoophoek
Ik vind de witte achtergrond erg storen. Bovendien is het wel erg ouderwetsch en ziekhuisachtig Is het niet mogelijk om de achtergrond kleur te veranderen in blauw? Witte letters op een blauwe achetrgrond lijkt mij echt gaaf.
jiffy
> Dat gezegd hebbende, en wellicht ter aanvulling van jouw lijstje: is het misschien leuk om een zogenaamd "starfield" ergens op de thuispagina te zetten? Net zoals zo'n screensaver van vroeger?
Alsjeblieft niet, zeg. Dat was op Amigascene ook al zo waanzinnig irritant. En dan bedoel ik niet 'een beetje', het is echt enórm irritant. En kom niet aan met 'dat kun je toch uitzetten'... :-(Idem met blauwe achtergrond/witte letters. Leuk hoor, zo'n 1.3-look, maar daar hebben we Amigascene al voor. Wat er optioneel allemaal op termijn mogelijk is: prima, maar hou in vredesnaam de standaardlayout rustig en daardoor vooral leesbaar.
Manon
Ja dat ben ik ook van plan hoor. maar je kunt ook skins maken die je kunt kiezen als je dat echt wilt. (als 1 bezoeker dat maar wil ga ik er niet allemaal tijd in stoppen natuurlijk) en ik vind ook dat het als eerste over de inhoud moet gaan dus daar ga ik als eerste aandacht aan geven.. zorgen dat mobiel goed werkt enzo...
[verwijderd]
Is het ook Mogelijk om eventueel bepAalde Gebruikers te blokkeren? Ik ga geen naam noemen van wie ik dan in gedaChte heb, ben alleen benieuwd naar de mogelijkheid.
Megatron
Blauwe achtergrond met witte letters.. OCS dus
n537
Of de AGA Workbench..
temp_102_1444739629411_138
Ik weet wel wat ik prettiger vind om mee te werken. Niks tegen het OCS als men dat elders denkt te moeten blijven gebruiken maar ik vind dit gewoon 10x fijner om mee te werken en zeker als ik deelneem aan conversaties.
maus
Ik mis hier alleen nog de pinda's en chips aan de bar!
Wat voor versnaperingen zijn hier zoal nog meer verkrijgbaar?
Magic
De tijd dat een post wordt geplaatst loopt een uur achter.. Kan dat worden aangepast? 🙂 🙂
Tis nu 23:08 en niet 22:08
McVenco
Dat ligt aan je eigen foruminstellingen. Hier staat ie gewoon goed...
Manon
> De tijd dat een post wordt geplaatst loopt een uur achter.. Kan dat worden aangepast? 🙂 🙂 Tis nu 23:08 en niet 22:08
ja, tsb zei dat ook. ik heb er naar gekeken: het is de zomertijdinstelling die je in je profielpagina vindt.. zoals mvenco zegt kun je dat op automatisch zetten.. Ik zal even kijken of ik dat voor nieuwe gasten automatisch kan instellen.. bedankt voor het melden!! 🙂
McVenco
Manon, zou je ook eens kunnen kijken of er iets te wijzigen valt met aanhalingstekens? In de comments worden enkele aanhalingstekens goed weergegeven, maar dubbele aanhalingstekens worden omgezet in één of andere vage code:
tsb
Als je op de knop login klik, misschien handig om de focus van de cursor te zetten op het username veld, scheelt een keer klikken.. oef wat ben ik lui..
Ikilledher
Ik kreeg er ook net één in beeld. 🙂
WHiZZi
Iemand heeft Google Ads betaald ... Op Google zoeken naar Amiga levert deze advertentie ook op.
McVenco
Manon verwacht veel van het café blijkbaar 🙂