michael
Ik ben door het proberen te verkrijgen van een A2000 voor een redelijke prijs inmiddels om. Het wordt waarschijnlijk gewoon een minimig oid. Zelfde prijs, volgens mij is betere performance mogelijk tegenwoordig (zeker met de mist) en nieuw dus nog jaren plezier. Voor het echte gevoel heb ik de 500's en 1200 nog.
[verwijderd]
Ik heb veel spullen staan, veel onaangeroerd sinds ik ze heb ook. Maar regelmatig schuif ik eens wat materiaal rond en dan doe ik er weer eens wat mee. De laatste maanden bezig geweest aan een a4000 micronik tower als vaste machine. Die zit propvol en was vorige week eigenlijk volledig klaar ... en toen deed de klok het plotseling niet meer van het moederbord dat 3 jaar ofzo geleden in orde was gezet. Uit frustratie maar een paar dagen de mancave links laten liggen en wat meer buiten gespeeld maar eergisteren toch weer een ander moederbord er ingebouwd dat eigenlijk klaar lag voor een andere nog te bouwen machine. Ik doe dat bouwen wel graag ... en het voordeel van veel spullen te hebben is dat je kan testen met andere onderdelen.
Bijkopen doe ik niet echt meer tenzij wat kleine spullen of een aanbod dat erg goed is. Sinds een jaar zijn de prijzen in België ook aan de gekke kant geworden terwijl er hier eigenlijk geen markt voor is. Ik betaal geen 1600€ voor een a4000 in Belgie aan iemand die zijn prijzen afkijkt van de internationale markt maar dan te lui is om ze op die markt te verkopen en spullen te verzenden. Blijf er maar met zitten tot het niet meer werkt denk ik dan.
michael
Het grootste probleem is vooral dat mensen naar eBay kijken. De meeste handelaren die we vinden zijn de enige die internationaal willen verschepen en de hoofdprijs vragen. Allemaal gasten die bijvoorbeeld in de UK de "ships within the UK only" markt leegkopen (die prijzen zijn normaal) en daarna voor de hoofdprijs aanbieden. Die prijzen zijn dus vaak irreeel. Tijd voor een UK adres 🙂
[verwijderd]
Uk adres ... check. Zo heb ik een hoop uk-only games gekocht op Ebay en naar een Nederlandse vriend die ginder woont maar regelmatig afzakt naar hier laten verschepen. Maar op zich zijn er wel een hoop die het buiten de UK versturen als je het gewoon vriendelijk vraagt.
Rishca
Geen A2000 kunnen krijgen voor een redelijke prijs?
Ze worden heel vaak aangeboden ook op marktplaats. €120-€150 voor een hele nette vind ik wel een redelijke prijs. Helemaal als er als bonus wat extraatjes bij zitten 😉
Probeer voor minder maar eens een andere Amiga te vinden, dan kom je niet verder dan een a500.
> Ik ben door het proberen te verkrijgen van een A2000 voor een redelijke prijs inmiddels om. Het wordt waarschijnlijk gewoon een minimig oid. Zelfde prijs, volgens mij is betere performance mogelijk tegenwoordig (zeker met de mist) en nieuw dus nog jaren plezier. Voor het echte gevoel heb ik de 500's en 1200 nog.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
michael
> Geen A2000 kunnen krijgen voor een redelijke prijs?Ze worden heel vaak aangeboden ook op marktplaats. €120-€150 voor een hele nette vind ik wel een redelijke prijs. Helemaal als er als bonus wat extraatjes bij zitten 😉
>
> Probeer voor minder maar eens een andere Amiga te vinden, dan kom je niet verder dan een a500.
>
> Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De vraagprijs is geregeld €150, maar vergeet niet, een jaar geleden was dat nog geregeld €60 tot €70. En je ziet zelfs basale modellen die dat moeten opbrengen. Wat dat betreft sla ik me voor me kop dat ik er vorig jaar niet een of twee gekocht heb.