Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht Blizzard PPC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Gezocht Blizzard PPC

    Zoek een goed werkende Blizzard PPC met 256MB. Wil het uitproberen met PPC Demos en stond al een lange tijd op mij wenslijst. Wil het ruilen voor mij Vampire V4+ Standalone. Heb twee ervan en vind 1 meer, dan genoeg.

    Graag langskomen, dan kunnen we het uittesten.
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    #2
    Zorg voor een dikke ATX voeing met een floppy spanningsconnector, die zal op je bord gekoppeld moeten worden, pas dan werkt zo'n kaart stabiel.

    Comment


    • rvo
      rvo commented
      Editing a comment
      helemaal waar!

    #3
    Originally posted by Buzzfuzz View Post
    Zorg voor een dikke ATX voeing met een floppy spanningsconnector, die zal op je bord gekoppeld moeten worden, pas dan werkt zo'n kaart stabiel.
    Jens claimt, dat de CA-PSU de Blizzard PPC aankan.

    Maar de CA-PSU kan dat wel. We hebben tal van rapporten, specifiek van tevreden PPC-gebruikers die voor het eerst in hun leven hun computers konden afsluiten.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 07-12-2022, 22:35.
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    Comment


      #4
      Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

      Jens claimt, dat de CA-PSU de Blizzard PPC aankan.

      Maar de CA-PSU kan dat wel. We hebben tal van rapporten, specifiek van tevreden PPC-gebruikers die voor het eerst in hun leven hun computers konden afsluiten.
      Jens claimt zoveel, maar als het niet werkt, dan geeft hij niet thuis, of het ligt aan dit, dat ....
      Bovendien zijn er veel betere voedingen te krijgen

      Comment


        #5
        Ik kan bevestigen dat het werkt.

        Overigens is een ruil van een Vampire V4+ Stand alone een hele goede deal als je dat gaat lukken. Ik heb geen enkele BPPC kaart gezien die onder de € 1000,- weg gaat tegenwoordig…

        Dus succes!

        Comment


          #6
          En eigenlijk zou je naast de BPPC dan ook de BVision willen hebben. Die kost je ook al snel een extra € 400,-

          Comment


            #7
            Originally posted by PRS View Post
            Ik kan bevestigen dat het werkt.

            Overigens is een ruil van een Vampire V4+ Stand alone een hele goede deal als je dat gaat lukken. Ik heb geen enkele BPPC kaart gezien die onder de € 1000,- weg gaat tegenwoordig…

            Dus succes!
            Mooi, dat het werkt met de CA-PSU.

            De Vampire V4+ Standalone word steeds beter en er komt een zeer gewilde V4 Expansion Board voor uit. Het word voor mij moeilijker om iets te zoeken wat mij kan verbazen. De TF1260 is voor mij nog steeds de beste 68060 kaart. Helaas is de WARP1260 nog steeds onbereikbaar en de ACA1260 duurt nog even voordat het uitkomt (als het überhaupt nog gebeurt).
            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

            Comment


              #8
              Zoals PRS zegt. Zelfs voor je 2 V4SAs ga je geen BPPC in ruil krijgen, zeker als er een rev6 060 op zit. Kijk naar de big box variant, de CS PPC, die gaat nu voor minstens 2000 euro. Ik heb er een, die is ondertussen helaas overleden, maar echt veel meerwaarde biedt het niet, zeker niet voor de prijs. Als je echt PPC software wil draaien zou ik zeggen, probeer het eerst eens onder emulatie.

              Comment


                #9
                Originally posted by spud View Post
                Zoals PRS zegt. Zelfs voor je 2 V4SAs ga je geen BPPC in ruil krijgen, zeker als er een rev6 060 op zit. Kijk naar de big box variant, de CS PPC, die gaat nu voor minstens 2000 euro. Ik heb er een, die is ondertussen helaas overleden, maar echt veel meerwaarde biedt het niet, zeker niet voor de prijs. Als je echt PPC software wil draaien zou ik zeggen, probeer het eerst eens onder emulatie.
                Misschien kan ik met de Vampire V4 Standalone PPC Demos afspelen. Hou ik mij andere Vampire V4 Standalone voor de zeer gewilde V4 Expansion Board. Meestal kom je onverwachts ergens tegen zoals met de TF1260. Zal wel een topic erover beginnen zodra ik een PPC hebt.

                Qua 68060 Rev6 CPU, heb ik er twee van. Waarvan 1 op de TF1260. Zoek geen Blizzard PPC met een CPU vandaar liever 256MB.
                [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                Comment


                  #10
                  Originally posted by spud View Post
                  Zoals PRS zegt. Zelfs voor je 2 V4SAs ga je geen BPPC in ruil krijgen, zeker als er een rev6 060 op zit. Kijk naar de big box variant, de CS PPC, die gaat nu voor minstens 2000 euro. Ik heb er een, die is ondertussen helaas overleden, maar echt veel meerwaarde biedt het niet, zeker niet voor de prijs. Als je echt PPC software wil draaien zou ik zeggen, probeer het eerst eens onder emulatie.
                  Stuur hem naar Stan (Stachu100), die kan hem bijna altijd maken.

                  Ik heb het allemaal gehad, de CS PPC en de BPCC, beide door hem geupgrade en ook BVision (heel kort) en CS Vision gehad.
                  Het is leuk, maar zeker niet het geld waard om dan kapot te gaan.
                  Die dingen zijn veel te fragiel en worden bloed heet, ook al heb je goede koelblokken en ventilators

                  Comment


                    #11
                    Doet ie al een paar jaar niet meer. Heb hem zelfs nog gevraagd, maar helaas. In Duitsland is er ook nog iemand, maar die zegt, ik doe af en toe wat, dus kan jaren duren. Geen zin in.

                    Comment


                      #12
                      Als je van knutselen houdt, dan is een PPC echt next level. Voor mijn PPC heb ik een zwaardere voeding bij amigastore.eu besteld. Werkt als een zonnetje. Als je alles wat op de PPC kan draaien, ook echt er op draait dan is het echt supersnel. Maar snelheid is wel het enige dat je krijgt. De PPC zelf wordt heet, maar een beter koelvin zit er zo op. Een BVision frituurt je moederbord, actieve koeling is dan verplicht. Dat past haast niet meer in je 1200. De PPC + BVision komen beter tot hun recht in een tower systeem.

                      Een hoop eigenaren van PPC kaarten hebben niet alleen 1000+ euro betaald voor de kaart, Stachu was ook niet gratis, dus je zit als snel op 1600 euro als je de 68060 rev6 optie van Stachu erbij had. Amiga is een dure hobby waarvan je weet dat je de investering er nooit uit krijgt.

                      Comment

                      Working...
                      X