Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bij wie kan ik even langskomen om WHDLoad + iGame werkend te krijgen op een A1200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by amiga1260 View Post
    Op de Amiga is het al voldoende om de MUIMaster.library te verwijderen.

    Installeer MUI opnieuw en dan even een reboot doen en dan bij je het probleem met MUIMaster.library kwijt.
    in de User-startup moet er een assign (verwijzing) staan zoals: assign MUI: DH0:MUI
    Lijkt me een goed plan, eerst alles even verwijderen en een assign aanmaken in de user-startup is niet zo moeilijk. Ik kom er nog op terug.

    Update: Ik heb alle oude MUI verwijzingen verwijdert en het programma opnieuw geinstalleerd, in de user startup lijken de verwijzingen te kloppen (deze zijn ook door het programma zelf aangemaakt), ook in de correcte mappen, maar toch blijft iGame zeggen dat het muimaster.library niet kan openen (aldus Snoopdos). Als ik het iGame icoontje zelf aanklik gebeurt er helemaal niets. Schiet mij maar lek..., wat gaat er hier nu mis dan? Snoopdos geeft wel aan dat iGame muimaster.library van twee locaties probeert te laden, is dat wel correct?

    Last edited by Snowwie; 13-07-2022, 20:03.

    Comment


      #17
      Originally posted by rvo View Post
      als je in workbench het igame icon aanklikt en dan 'information' kiest uit het workbench menu, kun je de tooltypes veranderen. je ziet daar waarschijnlijk staan:

      (NOGUIGFX)

      als je de haakjes weghaalt, werkt het dan wel?
      Ook alsnog even geprobeerd, maar hetzelfde resultaat, wat zo vreemd is dat Snoopdos aangeeft dat iGame eigenlijk op 2 plaatsen de muimaster.library probeert te laden, namelijk:
      - LIBS:muimaster.library
      - muimaster.library (welke map dit geeft Snoopdos niet aan)

      Comment


      • rvo
        rvo commented
        Editing a comment
        ok, jammer. het is logisch dat iGame op meerdere plekken zoekt, zo werken meer Amiga applicaties. Op de een of andere manier is je MUI installatie niet goed afgerond.

      #18
      Originally posted by Snowwie View Post
      Ook alsnog even geprobeerd, maar hetzelfde resultaat, wat zo vreemd is dat Snoopdos aangeeft dat iGame eigenlijk op 2 plaatsen de muimaster.library probeert te laden, namelijk:
      - LIBS:muimaster.library
      - muimaster.library (welke map dit geeft Snoopdos niet aan)
      Zonder map is normaliter de map waarin de executable (die de library zoekt) wordt gestart. Logischerwijs zou dat de iGame directory zijn.

      Heb je deze MUI installatie gedaan? Want dit zou de juiste moeten zijn...
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #19
        Originally posted by Infant View Post

        Zonder map is normaliter de map waarin de executable (die de library zoekt) wordt gestart. Logischerwijs zou dat de iGame directory zijn.

        Heb je deze MUI installatie gedaan? Want dit zou de juiste moeten zijn...
        Ja, die url heb ik inmiddels al verscheidene keren langs zien komen en ook geprobeerd.

        Kan het kloppen dat muimaster.library als een 'tool' wordt gezien in informatie?
        De meeste overige libraries hebben namelijk de kenmerk 'project'.

        Ik snap het niet, en het gekke is, ik heb eerder al gewerkt met OS 3.1.4, en toen werkte mijn eigen video instructie wel. Dus wat is er nu anders?
        Alternatieve optie waar ik aan denk: Downgraden naar Rom 3.1, dan Classic Workbench Full downloaden, heb OS 3.1 tevens als ADF, en deze dan als een hdf configureren in WinUEA en dan de 32GB CF kaart maar opdelen in partities van max 4GB, hoe lullig dat ook is. Maar aan de andere kant hoef ik ook niet hele waslijst aan WHDLoad games, enkel de games die ik leuk vind. Het voordeel van Classic Workbench is dat deze met alle meest voorkomende (werkende) tools komt, inclusief iGame. Maar ja, is dit nu 'de oplossing'.

        Comment


          #20
          Vast niet het probleem, maar wel iets waar ik vaak tegenaanliep. iGame opent niet in lagere resoluties, dus minstens workbench in High Res draaien.

          Comment


            #21
            Originally posted by spud View Post
            Vast niet het probleem, maar wel iets waar ik vaak tegenaanliep. iGame opent niet in lagere resoluties, dus minstens workbench in High Res draaien.
            Heb ik, gebruik een Indivision Scandoubler met DVI output naar een reguliere pc monitor.

            Comment


              #22
              Als het nou 1995 was dan zou ik zeggen:
              Heb je al op een virus gechecked?

              Comment


                #23
                Snowwie hey beste ik heb je een pm gestuurd.

                Comment


                  #24
                  Ga naar HDToolbox en verander de Mask transfer naar 00x1fe00 en installeer Workbench, MUI en iGame opnieuw en kijken of het dan werkt.

                  Comment


                    #25
                    Originally posted by amiga1260 View Post
                    Ga naar HDToolbox en verander de Mask transfer naar 00x1fe00 en installeer Workbench, MUI en iGame opnieuw en kijken of het dan werkt.
                    Oehh, dat betekend dat alles wat ik tot dusver gedaan heb weer er af moet. Ik heb ff voor test doeleinden een 8GB CF kaartje er bij besteld bij bol.com om dan via WinUAE een verse Workbench te installeren. Overigens heb ik een txt file die ik altijd als 'handleidingkje' gebruikte en kijk eens hier:

                    "Max Transfer rate CF card: 0x1FE00
                    Working HDInstTools values for 4gb Sandisk Ultra 30mb/s CF card:
                    Cylinders: 23319
                    Blocks per track: 336
                    Heads: 1
                    Block size: 512"

                    Die Max Transfer rate is nooit aangepast en de huidige DH1 partitie die 29GB groot is heeft veel grotere block grootte (dit omdat het niet anders kon vanwege te weinig ram).

                    Snowwie hey beste ik heb je een pm gestuurd.
                    Ik zal even een pm terug sturen, Emmen (en omgeving) is prima te doen, is ongeveer 40 minuten hier vandaan. :-)


                    Last edited by Snowwie; 15-07-2022, 15:22.

                    Comment


                      #26
                      Snowwie op bezoek gehad, erg leuk en gezellig en daarnaast ook nog succes met iGame :) :)

                      Comment


                        #27
                        Mooi dat je het werkend hebt! Wat was nou het probleem?

                        Comment


                          #28
                          Originally posted by spud View Post
                          Mooi dat je het werkend hebt! Wat was nou het probleem?
                          Het probleem is (nog) niet 100% verholpen. Het was allemaal een vage bedoening. Ik had OS 3.1.4 geinstalleerd, op een A1200 met 8MB extra ram en tevens met rom 3.1.4.
                          Na de instructies van iGame nagelopen te hebben (je hebt een paar bestanden nodig) en nadat ik MUI had geinstalleerd bleef iGame maar schreeuwen dat het de muimaster.library niet kon laden. Het was niet een kwestie van niet kunnen vinden, maar niet kunnen laden. Ik heb het bestand een paar keer vervangen, MUI opnieuw geinstalleerd volgens de 100x genoemde zelfde Muimaster bron maar het probleem bleef. Abelientje probeerde vervolgens wat met de prefs van iGame te klooien maar ook hij stond paf. Op een bepaald moment kopieerden we de muimaster.library van zijn installatie (OS 3.9) en toen werkte iGame ineens wel. Maar toen waren we er nog niet. Alhoewel iGame werkte wou geen game of demo draaien. Constant foutmeldingen en ook Abelientje snapte er geen bal van. Ik zei tegen hem, "Kan het zijn dat de blockgrootte van de 28GB partitie van invloed is op deze games, want normaal is de blockgrootte 512Kb, maar ik moest em 4096Kb maken omdat ik niet voldoende geheugen had om die partitie te formatteren. Om hardware matige fouten uit te sluiten drukte Abelientje zijn hdd in mijn Amiga om te zien of deze normaal bootte en dat deze, en ook de games starten. Dus de blockgrootte kan een rol spelen.

                          In de tussentijd heb ik mijzelf eens op Classic Workbench gericht en eigenlijk is dit een veel betere optie dan zelf handmatig alle programma's op de Amiga zetten. Dan wel weer terug naar rom 3.1 en kleinere partities, maar dat maakt niet uit. Ik hou ze dan gewoon kleiner dan 1,5GB en verander ook in hdd toolbox de 1x000EEFF setting (moet ik even weer opzoeken). De CF kaart is 32GB groot, dus de 1e volume wordt gewoon Games-Vol1, en als deze vol is maak ik een nieuwe Games-Vol2 etc. Het wachten is nu nog op de roms van Amigastore, die inmiddels al zijn verzonden. Maar het mooie van Classic Workbench is dat je alles kunt voorbereiden op je pc en met WinUEA.

                          Comment


                            #29
                            Oh, wacht eens, heeft het misschien ReAction nodig uit AOS 3.9? https://eab.abime.net/showthread.php?t=100119

                            Comment


                              #30
                              Originally posted by rvo View Post
                              als je in workbench het igame icon aanklikt en dan 'information' kiest uit het workbench menu, kun je de tooltypes veranderen. je ziet daar waarschijnlijk staan:

                              (NOGUIGFX)

                              als je de haakjes weghaalt, werkt het dan wel?
                              Dit is een goeie tip wel!

                              Comment

                              Working...
                              X