Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bij wie kan ik even langskomen om WHDLoad + iGame werkend te krijgen op een A1200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Bij wie kan ik even langskomen om WHDLoad + iGame werkend te krijgen op een A1200

    Ik zie door de bomen het bos niet meer, ik krijg iGame maar niet aan de loop. Het blijft maar vragen om de Muimaster.library maar deze library is al reeds aanwezig in de libs folder. Mijn vraag is eigenlijk simpel, wie wie hoe ik precies iGame correct geinstalleerd kan krijgen en kan ik mijn A1200 even mee naar toenemen om het een en het ander werkend te krijgen?

    Het os is 3.1.4 (rom idem).
    Indivision Scandouber met DVI output, kan dus zo op een modernere monitor
    Uitbreidingskaartje : 8MB van AmigaStore
    Aantal WHDload games aanwezig : Stuk of 10 nu (maar dit kan altijd uitgebreid worden, want ik weet wel hoe iGame werkt).

    Het maakt me niet uit als ik even een stukje moet rijden uit Groningen, oke, liever niet helemaal naar Maastricht of Vlissingen, maar wie zou hier even tijd voor willen hebben. Eventueel tegen een (kleine) vergoeding.
    Last edited by Snowwie; 10-07-2022, 23:46.

    #2
    Heb je al MUI geïnstalleerd? http://aminet.net/package/util/libs/mui38usr

    Ik wil je best helpen, maar ik woon in Noord-Limburg en als tip: Op 20 augustus is er in Maarssen een Commodore bijeenkomst: https://commodore.hcc.nl/component/j....html?Itemid=1
    Last edited by amiga1260; 11-07-2022, 06:49.

    Comment


      #3
      Originally posted by amiga1260 View Post
      Heb je al MUI geïnstalleerd? http://aminet.net/package/util/libs/mui38usr

      Ik wil je best helpen, maar ik woon in Noord-Limburg en als tip: Op 20 augustus is er in Maarssen een Commodore bijeenkomst: https://commodore.hcc.nl/component/j....html?Itemid=1
      Ja, Muimaster is allang geinstalleerd, maar iGame blijft maar zeuren dat hij Muimaster.library niet kan vinden, en op dit moment wil iGame helemaal niet openen. Dus geen idee wat er mee aan de hand is. Noord Limburg is inderdaad een beetje te ver. Maarssen is ook niet echt om de hoek, in Utrecht.

      Comment


        #4
        Kan SnoopDos geen duidelijkheid geven wat hier aan de hand is?

        Comment


          #5
          Originally posted by leof View Post
          Kan SnoopDos geen duidelijkheid geven wat hier aan de hand is?
          Ik heb mijn eigen video op Youtube van 4 jaar geleden (wederom) geraadpleegd om iGame en WHDLoad werkend te krijgen. Heeft voorheen altijd gewerkt, maar nu dus niet. Kan het zijn omdat ik met verouderde software werk? Alles is van 2018, maar het zou voor de Amiga 1200 eigenlijk niets uitmaken. Ik bedoel, als het moet kan ik op mijn pc ook nog wel Windows Vista installeren.

          Tja, en "Snoopdos", ik weet niet eens precies het probleem is, en nu moet ik ook nog weer gaan uitzoeken wat "Snoopdos" is. Het is heel vaak hetzelfde verhaal, mensen die je wel vertellen wat je moet of kunt doen, maar niet 'hoe' je het moet doen. Als ik met 'Snoopdos' kan troubleshooten, laat me aub dan weten hoe dat programma te gebruiken en op wat voor manier dit programma uberhaupt werkt?

          Comment


            #6
            Snowwie - Snoopdos is een heel handig programma wat precies laat zien wat er gebeurt met het systeem als je bijvoorbeeld een programma opstart. In Snoopdos kun je dan precies zien wat dat programma zoekt (naar bijv. drives of files) en dus ook wat er mist, indien er iets mist - stel Snoopdos geeft aan dat iGame zoekt naar een bestand "poep.dat" maar dat heb je niet, dan is dat zeer waarschijnlijk de reden dat het niet werkt.

            Was dus gewoon een goede tip! :)
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


              #7
              als je in workbench het igame icon aanklikt en dan 'information' kiest uit het workbench menu, kun je de tooltypes veranderen. je ziet daar waarschijnlijk staan:

              (NOGUIGFX)

              als je de haakjes weghaalt, werkt het dan wel?

              Comment


                #8
                Heb je nog naar deze handleiding doorgenomen:? https://www.amigascene.nl/modules/ar...e-AMO-v1_2.pdf. De uitleg van de handleiding kun je nog op Youtube vinden: https://www.amigascene.nl/modules/ar...e-AMO-v1_2.pdf.

                Voordat je MUIMaster kunt gebruiken, moet MUI (Magic User Interface) pakket geinstalleerd zijn. Als je daarna MUI libraries wilt kopieren moet, dan in de MUI:Libs gekopieerd worden. Als je de MUI libraries zoals MUImaster.library in de LIBS: mapje kopieert, dan kan iGame de library niet vinden. iGame kijkt voor MUI libraries altijd naar MUI:libs.

                Deze assign (verwijzing) wordt altijd aangemaakt als je MUI geinstalleerd hebt.

                Comment


                  #9
                  Ik weet een ander mogelijkheid om je probleem met MUIMaster te helpen.
                  Stuur mij je CF kaart op en ga ik wel aan de slag dat je een werkende Workbench installatie hebt om iGame op te starten.
                  Voor mij adres stuur me een PM.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by amiga1260 View Post
                    Ik weet een ander mogelijkheid om je probleem met MUIMaster te helpen.
                    Stuur mij je CF kaart op en ga ik wel aan de slag dat je een werkende Workbench installatie hebt om iGame op te starten.
                    Voor mij adres stuur me een PM.
                    Dat klinkt het meest eenvoudigst, er zijn namelijk zoveel variabelen waarom ik iGame niet aan de gang kan krijgen. In plaats van al deze suggesties te proberen is het makkelijker het aan iemand over te laten die gewoon weet hoe het moet.

                    Heb je wel een (Amiga) met rom 3.1.4? Want dat is ook het OS dat op de Sandisk 32GB CF kaartje draait. Dit zal namelijk niet werken onder bv. OS 3.1 omdat dat OS geen grotere partities ziet dan 4GB. Momenteel is de 32GB Sandisk verdeeld in een 1GB OS partitie en ~28/29GB voor data, games, muziek, installatie programma's etc.

                    Comment


                      #11
                      Ik heb wel een Amiga met kickstart 3.1.4.

                      Comment


                        #12
                        ik zou op z'n minst mijn suggestie ook nog even proberen.

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by rvo View Post
                          ik zou op z'n minst mijn suggestie ook nog even proberen.
                          It's a wonder tall trees ain't layin' down

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by Infant View Post
                            Snowwie - Snoopdos is een heel handig programma wat precies laat zien wat er gebeurt met het systeem als je bijvoorbeeld een programma opstart. In Snoopdos kun je dan precies zien wat dat programma zoekt (naar bijv. drives of files) en dus ook wat er mist, indien er iets mist - stel Snoopdos geeft aan dat iGame zoekt naar een bestand "poep.dat" maar dat heb je niet, dan is dat zeer waarschijnlijk de reden dat het niet werkt.

                            Was dus gewoon een goede tip! :)
                            Ik heb Snoopdos geprobeerd, deze kwam met de volgende melding:



                            Wat mij opvalt is dat het icoontje van muimaster.library anders is dan de meeste andere lib files, en als ik het allemaal zo zie heb ik het idee dat Mui gewoon niet goed geinstalleerd is, of zelfs dubbel staat. Het is jammer genoeg geen Windows waarbij je een simpele uninstaller hebt maar ik zou wel alle MUI directories, zowel die in de Workbench, als de muimaster.library file in de dh0:/libs verwijderen en dan Muimaster *vers* installeren. Zoals hieronder te zien bevind zich in de Workbench map ook een MUI directory, en ik dacht dat dat wel correct was, immers iGame zoekt naar de libary in MUI/Libs (ik neem aan dat hiermee wordt bedoeld: DH0:Mui/Libs) ? Toch?

                            Overigens vind ik die assign naar de Muimaster.library ook niet terug in de Startup-Sequence, of ik kijk er over heen.





                            Comment


                              #15
                              Op de Amiga is het al voldoende om de MUIMaster.library te verwijderen.

                              Installeer MUI opnieuw en dan even een reboot doen en dan bij je het probleem met MUIMaster.library kwijt.
                              in de User-startup moet er een assign (verwijzing) staan zoals: assign MUI: DH0:MUI

                              Comment

                              Working...
                              X