Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht SCSI Harde schijf.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DdAzZ
    commented on 's reply
    Thanks voor de info, ga er zeker eentje bestellen als is het maar om voorbereid te zijn voor eventuele HD crashes.
    Ik heb nu een 450Mb Seagate SCSI hd in gebruik en die werkt (voor nu) perfect.

  • PMS
    replied
    Originally posted by DdAzZ View Post
    Ach trial and error daar leren we altijd wat van
    Maar bedoel je een converter zoals deze SCA 80 Pin to 68 Pin 50 Pin IDE Ultra SCSI II/III Adapter Hard Drive Converter - artikel4you ?

    Die zal het vast ook doen maar is wel groter. Let op dat met een adapter de HD meer ruimte nodig heeft. Ik heb mijn nieuwe HD op busjes gezet zodat ik daar geen last meer van had.

    Deze heb ik:
    https://www.ebay.de/itm/393577714458
    Entdecken Sie SCSI SCA 80 PIN 50 PIN SCSI Adapter SCA 80 PIN IDE 50 Stecker Konverter Neu in der großen Auswahl bei eBay. Kostenlose Lieferung für viele Artikel!
    Last edited by PMS; 03-05-2022, 09:53.

    Leave a comment:


  • DdAzZ
    replied
    Ach trial and error daar leren we altijd wat van
    Maar bedoel je een converter zoals deze SCA 80 Pin to 68 Pin 50 Pin IDE Ultra SCSI II/III Adapter Hard Drive Converter - artikel4you ?

    Leave a comment:


  • PMS
    replied

    Maar is dat verstandig? Ze zijn 30 jaar oud en gaan onverwachts de geest geven.

    Ik heb mijn GVP's uitgerust met een converter van 50 pin naar SCA.
    Kost een euro of 11 op ebay.

    Dan kun je HD's van 15 jaar oud gebruiken. Die vind je op Marktplaat af en toe al voor 15 euro.
    Als je hem met de GVP software gaat installeren (bijvoorbeeld een 74GB versie) kun je daar met oude GVP roms en de originele GVP software altijd 350MB van gebruiken.
    (Maar met ander filesystem PFS3 veel meer)

    Ik vermoed dat je dan weer jaren een betrouwbaar systeem hebt.

    Click image for larger version

Name:	50scsi.jpg
Views:	107
Size:	174.1 KB
ID:	28080

    Leave a comment:


  • DdAzZ
    started a topic Gezocht SCSI Harde schijf.

    Gezocht SCSI Harde schijf.

    Ik ben op zoek naar een Scsi HD (50 pins) voor mijn A2000.
    Ik wil namelijk deze machine zo origineel mogelijk weer opbouwen en dus zoek ik een HD voor op mijn gvp impact series ii a2000-hd+
    Wie heeft er toevallig nog eentje liggen en wil er afstand van doen


    UPDATE!!
    Al gevonden, dus niet meer actueel
    Last edited by DdAzZ; 26-04-2022, 13:34.
Working...
X