Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga gezocht

    Ik heb zoals velen van jullie goede herinneringen aan de Amiga. Heeft iemand van jullie er eentje in de aanbieding, liefst met scherm en toebehoren? Liefst niet vergeeld? Alvast dank!

    #2
    Welkom HattoriHanzo,

    Het helpt als je een indicatie geeft met wat je zoekt.
    Ga je bijvoorbeeld alleen spelletjes spelen, dan heb je aan een A500 genoeg. Maar wil je de Amiga tot zijn uiterste drijven, door middel van accelerators, internet, usb etc. dan raad ik toch minimaal een A1200 aan.

    Comment


      #3
      Dank je wel PRS!

      Dat is een goede tip. Eigenlijk gewoon een A500. Inmiddels heb er eentje gescoord deze is erg geel, sta zeker open voor een nettere.

      Ook heb ik weinig software en die zou ik graag op diskettes willen als iemand die heeft. En eventueel een scherm.

      Comment


        #4
        Als je op zoek gaat naar TOSEC, wat een archief is van heel veel spellen en programma's, dan kan je die downloaden naar je PC.
        Via een GOTEK drive (USB floppy emulator) kan je dan makkelijk spellen spelen die je via de PC op een USB stick zet.

        Ik heb zo'n GOTEK in een externe floppydrive behuizing gebouwd. Maar veel spellen willen graag vanaf DF0: opstarten.

        Je hebt dan drie opties:
        - DF0:/DF1: switch inbouwen zodat je de externe drive DF0: kan maken
        - De GOTEK intern in je Amiga inbouwen
        - Met een kopieer programma, hoor ik daar iemand X-copy zeggen?, de virtuele floppy naar een echte floppy kopiëren.

        Er zijn ook wel opties om direct met een PC Amiga floppies te beschrijven, maar dit vergt wel een iets grotere investering:
        - Nick's Labor USB flux floppy reader/writer
        - Greaseweazle
        - Kryoflyx
        - ... etc

        Hou er rekening mee dat floppies een uitstervend medium is. Als je ze nieuw wilt kopen is dat haast niet meer mogelijk (zeker de Double Density), of heeeel duur.
        Tweede hands floppies zijn regelmatig wel te verkrijgen, gewoon ff marktplaats afzoeken.

        Comment


          #5
          Thanks! Over een Gotek heb ik me al wat ingelezen en die zal ik tzt wel gaan aanschaffen met inderdaad een externe behuizing. Maar ik vind de diskettes zo leuk het voegt voor mij echt iets toe, ik houd marktplaats in de gaten. Ik ben me bewust van het uitsterven. Niet alle floppies die bij mijn Amiga zaten doen het. Maarja ook alweer zo’n 30 jaar oud 😃

          Comment


            #6
            Wat ik even vergeten was, is dat de TOSEC database in de Amiga.cafe cloud staat…

            Comment


              #7
              Dank!

              Comment

              Working...
              X