Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: GOEX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Gezocht: GOEX

    Vanwege weer een defecte interne diskdrive wil ik overstappen naar een GOEX. Heb mij suf gezocht naar een interne diskdrive voor mij A1200 en is helaas de GOEX ook niet meer leverbaar. Hopelijk is het mogelijk om hier 1 te kopen of ergens anders. Gaat over de zwarte GOEX variant met bijpassende OLED display module. Staat mooier bij de A1200 CD32 case. Sta ook open voor een goedwerkende nette interne diskdrive. Kan ik weer verder met AmigaOS 3.2 BestClassicWB 2.03.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 07-07-2021, 17:13.
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    #2
    Ik heb deze Gotek variant:
    https://www.amibay.com/showthread.ph...th-Front-Panel

    Comment


      #3
      Originally posted by PRS View Post
      GOEX lijkt mij beter, dan GoTek.

      Click image for larger version

Name:	53C1A1E0-E94A-49DD-BF58-FB70F49AEEEE.jpeg
Views:	330
Size:	14.7 KB
ID:	27153 Click image for larger version

Name:	EB4D58A9-DD4D-4601-8140-67E2ACDA9CDE.jpeg
Views:	307
Size:	8.8 KB
ID:	27154 Click image for larger version

Name:	223EAF21-E0D3-4677-B7EC-19DCFDDB79D8.png
Views:	315
Size:	71.0 KB
ID:	27155
      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

      Comment


        #4
        Want?

        Heb je de link wel bekeken??

        Comment


          #5
          Originally posted by PRS View Post
          Want?

          Heb je de link wel bekeken??
          We krijgen toch geen gevecht met de GOEX en de GoTek.
          [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
          A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
          [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
          [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
          C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

          [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
          [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
          AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
          [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

          Comment


            #6
            Ik ben geen voorstander van de Gotek, simpelweg omdat ik de GOEX niet ken en dus niet kan vergelijken. Hetzelfde geld voor jou, want die Gotek VARIANT ken jij niet dus kan je niet vergelijken.

            Ik nodig je uit om die VARIANT eens te bekijken en antwoord te geven op de vraag waarom je een GOEX beter vindt dan een (standaard) Gotek.

            Het ongefundeerd vertellen dat je iets beter vindt, daar heeft niemand wat aan. Als je verteld waarom je iets beter of slechter vindt, kunnen we een afweging maken of die argumenten belangrijk voor ons zijn. Zo delen we informatie en kan iedereen zijn eigen afweging maken,
            Last edited by PRS; 09-07-2021, 13:21.

            Comment


              #7
              Originally posted by PRS View Post
              Ik ben geen voorstander van de Gotek, simpelweg omdat ik de Geox niet ken en dus niet kan vergelijken. Hetzelfde geld voor jou, want die Gotek VARIANT ken jij niet dus kan je niet vergelijken.

              Ik nodig je uit om die VARIANT eens te bekijken en antwoord te geven op de vraag waarom je een Geox beter vindt dan een (standaard) Gotek.

              Het ongefundeerd vertellen dat je iets beter vindt, daar heeft niemand wat aan. Als je verteld waarom je iets beter of slechter vindt, kunnen we een afweging maken of die argumenten belangrijk voor ons zijn. Zo delen we informatie en kan iedereen zijn eigen afweging maken,
              De GOEX spreekt mij meer aan vanwege het design aspect tegenover de GoTek. Of ik het überhaupt wilt gebruiken is nog onzeker. Voor mij gevoel zal ik altijd voor een interne diskdrive kiezen. Alleen ze worden schaarse en heb al aardig wat versleten. Heb nog een werkende Chinon interne diskdrive in de A1200 GHOST case en de zwarte externe CDTV diskdrive werkt nog goed. Natuurlijk zal de GoTek ook geweldig doen en deel ALTIJD informatie op dit forum uit over de spullen die ik koopt.
              [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
              A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
              [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
              [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
              C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

              [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
              [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
              AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
              [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

              Comment


                #8
                Maar heb je die link dan al bekeken?

                Waarschijnlijk niet, want dan had je gezien dat deze Gotek VARIANT intern direct op de floppy aansluiting aangesloten kan worden (zonder flat cable) en dat je daarop een echte floppy drive kan monteren. Dus beide intern!

                Wat je dan ook had kunnen zien is dat de Gotek VARIANT een externe OLED display heeft, vergelijkbaar met de GOEX, waar je ook je USB drive op aan sluit. Ook had je kunnen zien dat er een jumper op om DF0/DF1 om te draaien.

                En ja, je deelt veel mbt je aankopen en je mening over hoe goed je het vindt. Ik moedig je aan om dat vooral te blijven doen!!
                Ik mis alleen vaak de beargumentatie waarom iets beter is. Een argument van “het werkt beter” zegt namelijk niets. Ik zou dan ook graag de informatie van “waarom werkt het beter” en wat zijn de voordelen en/of nadelen willen lezen.
                Als voorbeeld: We weten allemaal dat je fan bent van de Blizzard 1230 mk IV, en vaak vertel je dat het beter werkt of stabieler. Maar voorbeelden wanneer de andere accelerator dan crashed of faalt, of waar de Blizzard dan specifiek beter is ontbreken.
                Last edited by PRS; 09-07-2021, 13:20.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by PRS View Post
                  Maar heb je die link dan al bekeken?

                  Waarschijnlijk niet, want dan had je gezien dat deze Gotek VARIANT intern direct op de floppy aansluiting aangesloten kan worden (zonder flat cable) en dat je daarop een echte floppy drive kan monteren. Dus beide intern!
                  Misschien had je het beter in eerste instantie geen gotek kunnen noemen :) , maar Amiga floppy emulator, nu ontstaat er een beetje verwarring, de Goex is net zoveel Gotek als degene die jij aanhaalt , er zijn trouwens nog meer oplossingen. Deze meneer bouwt ook een aantal gotek achtige oplossingen

                  http://www.indieretronews.com/search.../Piotr%20Bugaj

                  Comment


                    #10
                    Als je een werkende netwerkverbinding hebt zie ik het nut van al die floppy emulators niet meer zo.

                    Comment


                      #11
                      Klopt, maar niet iedere Amiga is even makkelijk op het netwerk aan te sluiten. Daarnaast moet je dan ook nog programmatuur installeren om .adf files af te spelen.

                      Overigens ben ik het wel met Amiga Johan eens, dat voor het nostalgische gevoel een echte floppydrive toch wel het summum is.

                      Comment


                        #12
                        Ik heb zelf in een aantal Amiga 500's een 3D geprinte bracket gebruikt en USB stick paste net in, maar voor mij werkt het goed.

                        Ik heb zelfs deze NEW VERSION! Gotek Extension board for Amiga A1200 A500 KMTech Design PCB ONLY | eBay en dat ziet er ook best wel leuk uit.

                        Als je toch er 1 zoekt met SD kaartje kun je eens hier kijken: Lotharek's Lair

                        Deze Pool was de eerste die met deze Floppy Emluator voor Amiga en andere computers kwam.
                        Zijn versie heeft een minder krachtig core dan de Gotek.

                        Op Ebay is er een diskdrive te koop voor je Amiga 1200:

                        Chinon FZ-357 internal 3.5" floppy drive for the Amiga 600. Tested and working. | eBay

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by amiga1260 View Post
                          Vind je dat echt makkelijk werken ? , ik zit al een hele tijd te dubben of ik iets dergelijks zou gaan bouwen (niet precies hetzelfde) maar vraag me af of het wel de moeite is.
                          Ik wilde eigenlijk een plaatje maken wat je in het floppyslot bevestigd in de kast, zodat de bediening makkelijk te bereiken is.
                          maar dat gaat een hoop passen en meten worden zonder dat ik een idee heb of iemand er op zit te wachten.
                          Voordeel is wel dat ik dan low budget goteks kan gaan kopen zonder display en knoppen aangezien die toch verplaatst gaan worden.

                          Comment


                            #14
                            Ik had het als complete set gekocht bij KMTech Design, als je het zelf moet gaat assembleren dan is het wel een gedoe om alles aan het koppelen.

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by PRS View Post
                              Klopt, maar niet iedere Amiga is even makkelijk op het netwerk aan te sluiten. Daarnaast moet je dan ook nog programmatuur installeren om .adf files af te spelen.
                              Behalve op een kale Amiga 500 met KS 1.3 is het geen enkel probleem meer om je Amiga in je lokale netwerk op te nemen. Een Amiga 500/600/1200 met een geheugenuitbreiding is al toereikend. De Plipbox voor de A500 of een PCMCIA netwerkkaart voor de A600/1200 zijn overal te koop.

                              Ik heb het uiteraard niet over surfen op het internet, daar heb je een zware Amiga voor nodig. Maar wel over het overhevelen van bestanden naar je Amiga. Heb je ook nog KS 3.2 dan zit het uitpakken van adf'jes er al in. En anders zijn er genoeg programma's om adf'jes te mounten, al heb je dan ook extra geheugen nodig.

                              Comment

                              Working...
                              X