Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monitor voor mn Amiga 2000 gezocht of reparatie van de bestaande monitor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Monitor voor mn Amiga 2000 gezocht of reparatie van de bestaande monitor

    Goedemiddag,

    na een leuk middagje gamen besloot mijn 1084 monitor er ineens mee uit te scheiden. Een korte flits, beeld op zwart en een continu, scherp hoge tonen geluid te horen. Wat ik op het internet lees, is dat dit hoogstwaarschijnlijk te maken heeft met een kapotte ' flyback'. Ik heb ge-googled naar mogelijke reparateurs, maar het was te verwachten dat dit moeilijk te vinden is gezien de oudheid van de apparatuur, nog niks gevonden dus. Een tweedehandse op de kop tikken is waarschijnlijk makkelijker en goedkoper dan het opsturen voor reparatie, niettemin vind ik het zonde de monitor bij het grof vuil te doen.

    Heeft iemand nog een monitor te koop of anders weet iemand waar ik een reparatie kan laten uitvoeren?

    Mvg,

    Richard

    #2
    In de omgeving van Den Haag ken ik wel iemand.
    Het is overigens ook goed zelf te doen: http://www.amibay.com/showthread.php...PT-HOT-replace
    Ben er toevallig nu ook mee bezig en wacht op de levering van de onderdelen.

    Comment


      #3
      Originally posted by Djeroek View Post

      weet iemand waar ik een reparatie kan laten uitvoeren?

      Mvg,

      Richard

      https://techno-service.nl/contact/

      In Heiloo. Ik heb vorig jaar gebeld want ik wil mijn eigen beeldbuismonitor (NEC Multisync 3D) ook laten repareren.
      ( hij werkt pas goed als hij een kwartier aan staat)

      De (oudere) monteur vertelde dat hij het erg leuk vond om hem te repareren.
      Het is er nog niet van gekomen omdat Heiloo ver weg is voor mij.
      's morgens de monitor brengen en 's middags ophalen kon als ik een afspraak maakte.
      (Maar door Corona ben ik ook weinig op pad)




      Last edited by PMS; 02-02-2021, 16:56. Reason: typo

      Comment


        #4
        Mocht je geen zin hebben in (laten) repareren, ik heb hier in Enschede nog een Philips CM8833 staan. Last time I checked deed-ie het nog. Ik geloof dat ik er een nieuwe powerswitch in heb gezet, de rest is nog origineel. Laat maar weten als je interesse hebt. Dan zal ik kijken of-ie het nog steeds doet!
        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

        Comment


          #5
          Originally posted by leof View Post
          In de omgeving van Den Haag ken ik wel iemand.
          Het is overigens ook goed zelf te doen: http://www.amibay.com/showthread.php...PT-HOT-replace
          Ben er toevallig nu ook mee bezig en wacht op de levering van de onderdelen.
          Spullen vandaag binnengekregen en natuurlijk gelijk gemonteerd. Ik heb weer beeld!
          Ik moet nog wel wat bijregelen maar dat komt wel goed.

          Comment


            #6
            :)

            Dank allen voor de feedback. Goed om te lezen dat er nog mensen zijn die het leuk vinden om deze oude monitors te maken. Helaas te ver weg van Nijmegen. Zelf met een soldeerbout klooien zit er voor mij niet in. Lees ook overal dat het erg gevaarlijk is las je niet weet wat je doet vanwege de hoge voltages. Heb inmiddels via marktplaats een profex monitor gekocht, niet echt mijn eerste keus, maar via scart krijg ik er toch beeld van de amiga op met een gehackte kabel.

            Mocht deze monitor het binnen afzienbare tijd ook begeven dan bumb ik deze draad weer naar boven voor die Philips CM8833, maar voor nu ben ik voorzien :) .

            Grts,

            R

            Comment

            Working...
            X