Announcement

Collapse
No announcement yet.

68060 testen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    68060 testen

    Als voorbereiding op een warp1260 of tf1260 heb ik alvast een Freescale 68060 cpu gekocht, van een door John Hertell aka Chucky aangeraden supplier (voor veel te veel geld maar dat terzijde).
    Voor de zekerheid zou ik deze toch graag testen, ik heb daar zelf nog geen mogelijkheden voor. Is er iemand die me daarbij kan helpen? Het liefst regio Oost...
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    #2
    hi, ik ook niet maar ben wel nieuwsgierig bij wie je geslaagd bent :) Had ook nog contact met hem nav het kopen van een 060 maar hij kwam niet met een voorstel :)

    Comment


      #3
      Mooi, heb je een 68060 Rev6 CPU gekocht. Zelf ben ik er huiverig over vandaar dat ik liever wacht op de ACA1260. Ben nog steeds volop bezig om een mooie Blizzard 1260 te vinden.
      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

      Comment


        #4
        Originally posted by TeKK View Post
        hi, ik ook niet maar ben wel nieuwsgierig bij wie je geslaagd bent :) Had ook nog contact met hem nav het kopen van een 060 maar hij kwam niet met een voorstel :)
        Chucky zette dat op een gegeven moment op facebook. Ik heb geen persoonlijk contact gehad. Gekocht bij heisener.com. https://www.heisener.com/Finder?pn=MC68060RC50

        Waarschuwing: duur! En vergeet niet, zoals ik wel vergat, dat er nog btw en custom fee bij komt!

        Chucky heeft het mogelijk niet voorgesteld omdat ze dankzij de plotselinge belangstelling de prijs omhoog hebben gegooid.

        Ik denk dat het een echte is maar zou het graag nog testen dus als iemand me daarbij kan helpen...
        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

        Comment


          #5
          Dank - die van mij was €275 incl. verzendkosten. Via AmiBay nog kunnen bemachtigen. Maar die bron is opgedroogd :( Ik zie dat je via Heisener zelf eerst een voorstel moet doen? En er staat niet specifiek bij dat het een rev 6. lijkt het. En mocht dat niet zo zijn geven ze dan wel garantie? Veel vragen :)
          Last edited by TeKK; 24-07-2020, 14:28.

          Comment


            #6
            Originally posted by TeKK View Post
            Dank - die van mij was €275 incl. verzendkosten. Via AmiBay nog kunnen bemachtigen. Maar die bron is opgedroogd :( Ik zie dat je via Heisener zelf eerst een voorstel moet doen? En er staat niet specifiek bij dat het een rev 6. lijkt het. En mocht dat niet zo zijn geven ze dan wel garantie? Veel vragen :)
            Als je geen voorstel doet, doen zij het wel. Garantie weet ik niet, maar betaald via paypal dus sowieso enige garantie. Daarom wil ik die van mij ook graag binnen de termijn voor paypal claim testen.
            Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

            Comment


              #7
              Snap ik. Ook gezien het feit dat er veel fake spul in omloop is. Nog een mogelijke bron voor 060: https://www.findchips.com/search/mc68060 kwam ik tegen. Geen idee of het wat is.

              Comment


                #8
                Originally posted by VosCoBoss View Post
                Als voorbereiding op een warp1260 of tf1260 heb ik alvast een Freescale 68060 cpu gekocht, van een door John Hertell aka Chucky aangeraden supplier (voor veel te veel geld maar dat terzijde).
                Voor de zekerheid zou ik deze toch graag testen, ik heb daar zelf nog geen mogelijkheden voor. Is er iemand die me daarbij kan helpen? Het liefst regio Oost...
                Click image for larger version

Name:	DSC_0223.JPG
Views:	187
Size:	197.8 KB
ID:	24957
                Dit is wat je moet gaan zien in Whichamiga als het een echte 71E41J is, dan moet er staan rev 5 of 6.
                Dit was mijn Blizzard 2060 trouwens.


                Originally posted by TeKK View Post
                Snap ik. Ook gezien het feit dat er veel fake spul in omloop is. Nog een mogelijke bron voor 060: https://www.findchips.com/search/mc68060 kwam ik tegen. Geen idee of het wat is.
                998 dollar per stuk
                Last edited by Buzzfuzz; 25-07-2020, 00:15.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Buzzfuzz View Post

                  Dit is wat je moet gaan zien in Whichamiga als het een echte 71E41J is, dan moet er staan rev 5 of 6.
                  Dit was mijn Blizzard 2060 trouwens.




                  998 dollar per stuk
                  rev5 is mask 01G65V. Wat logisch is want twee verschillende revisies met dezelfde mask ? Bijgevolg is dit NIET wat hij moet zien in whichamiga. Er moet rev6 staan en niet rev5

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by TeKK View Post
                    Dank - die van mij was €275 incl. verzendkosten. Via AmiBay nog kunnen bemachtigen. Maar die bron is opgedroogd :( Ik zie dat je via Heisener zelf eerst een voorstel moet doen? En er staat niet specifiek bij dat het een rev 6. lijkt het. En mocht dat niet zo zijn geven ze dan wel garantie? Veel vragen :)
                    Mannn, 275,- pffff.. ik ben blij dat ik nog eentje heb liggen, is danwel geen rev6 maar een heatsink doet wonderen.

                    Comment


                      #11
                      Het was ook wel een aderlating. Enfin - hopen dat CS Labs iets van zich laat horen.

                      Comment


                        #12
                        Ik heb die Warps maar opgegeven. Te duur voor wat ik er uiteindelijk mee ga doen. Misschien dat ik nog in verleiding kom voor een ACA1260, zeker als Jens er inderdaad een paar coole functies op zet. Ik geloof op z'n forum gelezen te hebben dat er een aansluiting op komt voor een toekomstige RTG ook.

                        Comment


                        • AMIGA JOHAN
                          AMIGA JOHAN commented
                          Editing a comment
                          RTG zal geweldig zijn voor de ACA1260.

                        #13
                        Leuk om zo de ervaringen en interesse rondom de 68060 te lezen! Ik denk overigens steeds meer in de richting van een TF1260... hopelijk komt daar binnenkort een final versie van. De WARP is ook prachtig maar duur, en dat gaat alweer heel dicht naar de Vampire toe met alles onboard. Ik vind het denk ik leuker om de FastATA MKV, Indivision AGA MK3, prelude soundcard te gebruiken icm een simpelere 68060 accelerator zoals de TF1260 waarschijnlijk gaat worden.

                        Rest me alleen nog de vraag of er iemand is bij wie ik mijn 68060 mag testen?
                        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                        Comment


                          #14
                          Originally posted by SimonV View Post

                          rev5 is mask 01G65V. Wat logisch is want twee verschillende revisies met dezelfde mask ? Bijgevolg is dit NIET wat hij moet zien in whichamiga. Er moet rev6 staan en niet rev5
                          Nou mijn 2060 was toch echt een 71E41JClick image for larger version

Name:	DSC_0224.JPG
Views:	163
Size:	955.5 KB
ID:	24971

                          Comment


                          • AMIGA JOHAN
                            AMIGA JOHAN commented
                            Editing a comment
                            Ziet er indrukwekkend uit zo oude Blizzard 2060.

                          • Buzzfuzz
                            Buzzfuzz commented
                            Editing a comment
                            Dit valt nog mee, CS MK I met SCSI kit, dat wordt een uitdaging om dat in een 4000 of 3000 te krijgen

                          #15
                          Originally posted by VosCoBoss View Post
                          Leuk om zo de ervaringen en interesse rondom de 68060 te lezen! Ik denk overigens steeds meer in de richting van een TF1260... hopelijk komt daar binnenkort een final versie van. De WARP is ook prachtig maar duur, en dat gaat alweer heel dicht naar de Vampire toe met alles onboard. Ik vind het denk ik leuker om de FastATA MKV, Indivision AGA MK3, prelude soundcard te gebruiken icm een simpelere 68060 accelerator zoals de TF1260 waarschijnlijk gaat worden.

                          Rest me alleen nog de vraag of er iemand is bij wie ik mijn 68060 mag testen?
                          De TF1260 zal wel geweldig zijn en ben vooral benieuwd naar de specs van de ACA1260. De ACA1260 zal ook duur zijn en hopelijk zit de Rev6 CPU erop. Heb ook hoge verwachtingen over de Indivision AGA MK3 en met de ACA1260 zal het een mooie combinatie zijn. Hopelijk kom ik nog een mooie Blizzard 1260 tegen voor mij A1200 GHOST project. Zo oude Blizzard kaart heeft iets magisch wat de kaarten van nu niet hebben. Ben behoorlijk blij met je Blizzard 1230 IV. Een 68060 is leuk om te experimenteren, maar de 68030 is perfect voor zowel de A500 en de A1200.
                          [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                          A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                          [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                          [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                          C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                          [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                          [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                          AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                          [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                          Comment

                          Working...
                          X