Announcement

Collapse
No announcement yet.

gezocht turbokaart voor de 4000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    oke nog andere dingen waar ik op moet letten of rekening houden ?

    Comment


      #17
      Als je een Cyberstorm aanschaf, neem de Mark 2 of 3. De Mark 1 bestaat uit verschillende modules voor geheugen, processor en scsi controller. Verder werkt de Rapid Road en de Big ram plus kaarten niet samenketen de Cyberstorm Mark 1.

      Comment


        #18
        Originally posted by amiga1260 View Post
        Als je deze kaart koopt, moet je de Amiga 4000 voorzien met een aangepaste kickstart rom of kickstart 3.1.4.
        Deze kaart zal langzamer zijn dan een Cyberstorm 060. Dat komt dat deze kaart geen eigen geheugen heeft en het moederboard geheugen is langzamer.

        Als ik een MP3 afspeel op een 3660 en een venster verschuif, dan hapert het geluid meteen en bij de Cyberstorm niet.
        Hmmm.. Dat zou inderdaad kunnen. Ik had daar geen last van, maar ik heb er dan ook een mediator in gehad met een geluidskaart.

        Dat langzamere geheugen klopt wel, maar of je het ook merkt...

        Comment


          #19
          oke ik wil de rapid road gebruiken met mijn buddha ide deze werkt dan niet met de cyberstorm mk1 of wel ?

          Comment


            #20
            Originally posted by amiga1260 View Post
            Als je een Cyberstorm aanschaf, neem de Mark 2 of 3. De Mark 1 bestaat uit verschillende modules voor geheugen, processor en scsi controller. Verder werkt de Rapid Road en de Big ram plus kaarten niet samenketen de Cyberstorm Mark 1.
            Weet je dat laatste zeker, in elke configuratie ? Bij Google kom ik meteen al op 2 hits uit die Mark 1 met de Rapidroad hebben ? Just curious. De Big Ram plus gaf bij mij ook wat problemen, maar dat was met een Mark 2 en een Cybervision.

            Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

            Comment


              #21
              Ik had deze thread https://www.a1k.org/forum/index.php?threads/51656/ (Duits) gelezen dat bij sommige wel werken en bij andere niet, maar ik lees dat het probleem opgelost is. Ik ga dan binnenkort el een X-surf 100 met Rapidroad aanschaffen.

              Met Kickstart 3.1.4 heb je geen problemen met de Big RAM Plus zonder fouten.

              Dus een correctie van mijn oude post.
              Last edited by amiga1260; 15-05-2020, 10:14. Reason: Update Big RAM Plus

              Comment


                #22
                ik ben er uit als het goed is ga ik deze week de cyberstorm mk1 ophalen :) nu nog een andere vraaag wat is nog een leuke videoupgrade voor de 4000

                Comment


                  #23
                  Ik denk dat de ZZ9900 een goede video upgrade is. https://shop.mntmn.com/products/zz90...amiga-preorder

                  Comment


                    #24
                    Originally posted by amiga1260 View Post
                    Ik denk dat de ZZ9900 een goede video upgrade is. https://shop.mntmn.com/products/zz90...amiga-preorder
                    De RTG en de scandoubler werken goed, maar ethernet en USB staan nog in de kinderschoenen vergeleken met de producten van Jens Schonfeld.
                    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                    Comment


                      #25
                      Het is ook een "ARM bridgeboard/accelerator" Op de dual ARM CPU kun je linux programma's draaien vanuit AOS.

                      Comment

                      Working...
                      X