Announcement

Collapse
No announcement yet.

gezocht turbokaart voor de 4000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    gezocht turbokaart voor de 4000

    hallo allemaal na lange tijd niks met mijn amiga`s gedaan te hebben wil ik het weer gaan oppakken nu ben ik opzoek naar een turbokaart voor de 4000

    ik kan een Cyberstorm MKI 060/50 128 MB Ram kopen voor 700 met de SCSI kit is dit een goede prijs of heeft iemand hier nog iets leuks liggen


    GR Robbert

    #2
    Originally posted by robbert View Post
    hallo allemaal na lange tijd niks met mijn amiga`s gedaan te hebben wil ik het weer gaan oppakken nu ben ik opzoek naar een turbokaart voor de 4000

    ik kan een Cyberstorm MKI 060/50 128 MB Ram kopen voor 700 met de SCSI kit is dit een goede prijs of heeft iemand hier nog iets leuks liggen


    GR Robbert
    Dat is een gemiddelde prijs voor een 4000 68060 kaart, goedkoper kan maar dan weet de verkoper niet goed wat ze waard zijn ;)
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      #3
      oke goed om te weten ik kan ook een kit kopen voor de A3660 deze is een stuk goedkoper heeft iemand ervaring met deze kaart ?

      Comment


        #4
        Ik heb een A3660 gehad. Prima kaart hoor!!

        Ze zijn bijna net zo snel als de reguliere A4000 060 kaarten, alleen zit er geen geheugen op. Je zal dus extra geheugen in een Zorro slot moeten stoppen, of de 64MB hack op het moederbord uitvoeren.

        Click image for larger version

Name:	450E1499-E869-447A-B988-B8ACAFEC5C3D.jpeg
Views:	153
Size:	195.2 KB
ID:	24231

        Er is ook een nieuwe 68060 kaart in ontwikkeling door (poolse) jongens van CS-labs die warp 1260 https://amitopia.com/soon-you-will-b...classic-amiga/
        Last edited by PRS; 13-05-2020, 19:36.

        Comment


          #5
          Oke goed om te weten ik kan een set kopen voor 400 om hem zelf te bouwen met het geld dat ik uitspaar kan ik nog extra geheugen kopen of andere upgrades

          Comment


            #6
            Volgens mij had ik er een gekocht voor € 400,- zonder processor.

            Een bouwpakket voor € 400,- vind ik wel prijzig

            Comment


              #7
              In de Commodore Amiga facebook group verkocht John Hertell de 3660 met rev5 060 voor 400 euro. Zij heeft de pcb opnieuw gemaakt. Hou deze facebook groep in de gaten of neem contact met hem op.

              Comment


                #8
                Oke goed te weten bij de set zit wel de rev 6 cpu gr Robbert

                Comment


                  #9
                  Ik had er inderdaad minder voor betaald... Net even opgezocht, ik heb er € 280,- voor betaald zonder processor.

                  http://www.amibay.com/showthread.php...ithout-060-CPU)

                  Comment


                    #10
                    Een rev.5 CPU is nog wel voor ongeveer € 100,- te krijgen

                    Comment


                      #11
                      Als je deze kaart koopt, moet je de Amiga 4000 voorzien met een aangepaste kickstart rom of kickstart 3.1.4.
                      Deze kaart zal langzamer zijn dan een Cyberstorm 060. Dat komt dat deze kaart geen eigen geheugen heeft en het moederboard geheugen is langzamer.

                      Als ik een MP3 afspeel op een 3660 en een venster verschuif, dan hapert het geluid meteen en bij de Cyberstorm niet.

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by amiga1260 View Post
                        Als je deze kaart koopt, moet je de Amiga 4000 voorzien met een aangepaste kickstart rom of kickstart 3.1.4.
                        Deze kaart zal langzamer zijn dan een Cyberstorm 060. Dat komt dat deze kaart geen eigen geheugen heeft en het moederboard geheugen is langzamer.

                        Als ik een MP3 afspeel op een 3660 en een venster verschuif, dan hapert het geluid meteen en bij de Cyberstorm niet.
                        Ik zou pas aan Zorro 3 geheugen beginnen als het echt niet anders kan. Geheugen op het 4000 moederbord (en Zorro 3) is bijzonder traag in vergelijking met de Cyberstorm.
                        Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by robbert View Post
                          Oke goed om te weten ik kan een set kopen voor 400 om hem zelf te bouwen met het geld dat ik uitspaar kan ik nog extra geheugen kopen of andere upgrades
                          Je hebt dan ook geen SCSI hè, bij de 68060 kaart is de SCSI kaart nog te verkopen en bij de 3660 'moet' je nog een Zorro geheugen kaart kopen, dan is prijs technisch het verschil <100e.
                          Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                          Comment


                            #14
                            oke goed om te weten zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik voor de cyberstorm ga ? ik heb nu Kickstart 3.X (rev. 45.xx) roms in mijn amiga zitten en voor de rest aleen een cf als hdd en heb er nog een Buddha IDE voor liggen en een RapidRoad USB

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by robbert View Post
                              oke goed om te weten zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik voor de cyberstorm ga ? ik heb nu Kickstart 3.X (rev. 45.xx) roms in mijn amiga zitten en voor de rest aleen een cf als hdd en heb er nog een Buddha IDE voor liggen en een RapidRoad USB
                              Je zult even de 68060.library in je libs: moeten kopiëren. De originele versie is te vinden op: http://phase5.a1k.org/



                              Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                              Comment

                              Working...
                              X