Announcement

Collapse
No announcement yet.

Te koop of te ruil gevraagd: Amiga 1200 1D4 (evt. alleen moederbord)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Te koop of te ruil gevraagd: Amiga 1200 1D4 (evt. alleen moederbord)

    Ik ben naar aanleiding van deze thread:

    https://amiga.cafe/forum/main-forum/...krisalis-games

    Op zoek naar een A1200 moederbord van de 1D.4 revisie. Je kunt deze eventueel ruilen tegen mijn 2B moederboard die volledig recapped en in orde is, maar een handvol games niet met goed geluid speelt. Dus geef je daar niet om en zoek je een recapped (door TSB) bord, dan is dit een mooie deal!

    Een andere optie die ik overweeg is een hele Amiga 1200 (wel kaal) met een 1D.4 bord er in (die ik, als alles klaar is, ook weer van de hand ga doen)

    #2
    Hoi RVO,

    Ik heb een Rev 2b bij Martijn voor een recap. Hij is gerecapped, maar nog niet stabiel. Martijn is hier nu nog mee bezig, maar als deze stabiel en terug is, kan ik hem testen of deze wel geluid geeft met de games. Als dat zo is, wil ik hem wel omruilen...

    Comment


      #3
      Hey PRS :) Ja ik heb nu ook een 2B maar als jouw bord werkt met die games, en stabiel is.. fantastisch natuurlijk! Wat is er momenteel niet stabiel aan?

      Comment


        #4
        Ja, dat is een beetje vaag. Na 166 systest runs een exception, of na ± 45 min een crash..
        Martijn is er nog niet uit wat het probleem kan zijn. Hij is wel inmiddels gerecapped en een aantal custom chips gereflowed.

        Comment


          #5
          ok nou ik hou me zeer aanbevolen, maar moet inderdaad wel stabiel zijn anders regen -> drup :) in elk geval reuze bedankt voor het aanbod.

          Comment


            #6
            Originally posted by rvo View Post
            ok nou ik hou me zeer aanbevolen, maar moet inderdaad wel stabiel zijn anders regen -> drup :) in elk geval reuze bedankt voor het aanbod.
            Een Amiga hoort juist onstabiel te zijn! Anders gaat het allemaal veel te makkelijk!
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


              #7
              Originally posted by Infant View Post

              Een Amiga hoort juist onstabiel te zijn! Anders gaat het allemaal veel te makkelijk!
              Hahaha,

              en eh... Hoeveel Amiga’s had jij ook al weer?

              Comment


                #8
                Originally posted by Infant View Post

                Een Amiga hoort juist onstabiel te zijn! Anders gaat het allemaal veel te makkelijk!
                Vandaar al mij projecten en de obstakels, die ik regelmatig tegenkomt. Het enige wat stabiel is zijn mij C64’s. Wat is nou mooier, dan zit te klooien met je onstabiele A!200’s. Je blijft ermee bezig en je gaat meer experimenteren. Dat vind ik juist zo mooi anders was het gauw saai en eentonig geworden. Lekker uitbreiden en hopen, dat alles werkt en weer verbeteren en naar snellere turbokaarten zoeken. Mij A500 hou ik zoals het is en mij A1200’s wil ik steeds veranderen. Had nooit verwacht, dat ik een mooie Blizzard 1230 IV in mij A1200 gebruikt. Hopelijk kan ik het ook waarmaken met een Blizzard 1260 en een ACA1260. Steeds hopen, dat er nieuwe updates uitkomt en wie weet word het later stabiel. Maar tot, die tijd vind ik het prachtig om steeds wat te doen voor mij A1200’s projecten. Als alles veel te makkelijk gaat had ik nooit een A1200 gewild. Dan had ik het gewoon gehouden bij mij A500.
                [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                Comment


                  #9
                  Originally posted by PRS View Post

                  Hahaha,

                  en eh... Hoeveel Amiga’s had jij ook al weer?
                  Een stuk of drie.Lang niet zo veel meer als ooit :-) Ik bedoel het natuurlijk als grapje, maar er zit wel een kern van waarheid in. Ooit had mijn A1200 een Apollo 1230 kaartje er in en vaak wilde 'ie dan niet goed opstarten. Amiga een stukje optillen en laten "vallen" was dan de oplossing. Soms één keer, soms drie keer, maar uiteindelijk werkte het. Dat onstabiele heeft ook wel iets van charme... Een beetje als een klassieke Italiaanse auto.
                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by PRS View Post

                    Hahaha,

                    en eh... Hoeveel Amiga’s had jij ook al weer?
                    Eh, kan je vertellen het is veel en het blijft maar komen.
                    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                    Comment


                      #11
                      rvo Vanmiddag eens wat uitgezocht. Dit trio heb ik uit de extreem smerige kasten gehaald voor een recap. Belangstelling? Stuur een mail naar: r.p.a.sprokholt(en hier moet een at teken)kader.hobby.nl.
                      Last edited by Verkoophoek; 30-04-2020, 17:14.

                      Comment


                      • rvo
                        rvo commented
                        Editing a comment
                        Volgens mij is alleen de rechter een 1d4! Ik stuur een mailtje.

                      #12
                      Originally posted by Infant View Post

                      Een stuk of drie.Lang niet zo veel meer als ooit :-) Ik bedoel het natuurlijk als grapje, maar er zit wel een kern van waarheid in. Ooit had mijn A1200 een Apollo 1230 kaartje er in en vaak wilde 'ie dan niet goed opstarten. Amiga een stukje optillen en laten "vallen" was dan de oplossing. Soms één keer, soms drie keer, maar uiteindelijk werkte het. Dat onstabiele heeft ook wel iets van charme... Een beetje als een klassieke Italiaanse auto.
                      Ik dacht dat je geen Amiga’s meer had... Of was dat Megatron.
                      Maar dat het een grapje was, had ik wel begrepen hoor

                      Comment


                        #13
                        Ik ben inmiddels voorzien!

                        Comment

                        Working...
                        X