Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ide-Fix Express

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by rvo View Post
    Ik denk dat dat de snelheid is voor alleen de IDE-interface (net als wanneer je alleen de IDE-Fix adapter hebt), wat PRS ook al zei. Zodra je die add-on hebt (de FastIDE interface, of IDE-Fix express) verdubbelt de snelheid.
    Helaas, ik heb het bericht er nog een keer op nageslagen en het gaat echt over de nieuwe ide-fix express. Staat in de Commodore Amiga FB groep, bericht van Matthew Leaman op 2 mei.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    Comment


      #17
      Originally posted by SimonV View Post
      Ik heb een Powerflyer MK1 oftewel de eerste Fastata ... die gaat +6mb/s+ . Die 16mb/s... die moet ik nog zien.
      Ik hoop binnenkort de mk-V te ontvangen, we gaan het zien. De verschillende reviews wijzen inderdaad op rond de 6mb/s.
      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

      Comment


        #18
        Ik hoop echt dat het in de praktijk (lees: 68060 processor) mee zal vallen... Anders heeft het eigenlijk geen bestaans recht!

        Comment


          #19
          Originally posted by VosCoBoss View Post

          Helaas, ik heb het bericht er nog een keer op nageslagen en het gaat echt over de nieuwe ide-fix express. Staat in de Commodore Amiga FB groep, bericht van Matthew Leaman op 2 mei.


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          kan het me niet voorstellen, design is nagenoeg gelijk aan de ide-fix express. maar we zullen zien, ik heb er ook 1 besteld.

          Comment


            #20
            Inmiddels een 3.5 - 2.5 IDE kabel ontvangen. Ik was ervan overtuigd dat mn Amiga dan de HD weer zou herkennen (immers ik vermoedde dat de IDE-Fix kapot was) maar tot mijn verbazing wordt ook daarmee de HD (alsook een andere HD) niet herkend. Ook niet in early bootup en ook niet na booten van OS3.9 of OS4.0 (kickstart cd driver). De Amiga start direct door naar het insert floppy - scherm.

            Heel raar! Maar gezien ik toch al van plan was naar een 1D.4 moederbord over te stappen denk ik dat het een teken is. Weg ermee en opnieuw beginnen. Die IDE1200 is weer mooi voor in de voorraad ;)

            edit: ik zie dat dit probleem wel degelijk vaker voorkomt:

            http://eab.abime.net/showthread.php?t=88635
            Last edited by rvo; 13-05-2020, 09:46.

            Comment


              #21
              Originally posted by rvo View Post
              Inmiddels een 3.5 - 2.5 IDE kabel ontvangen. Ik was ervan overtuigd dat mn Amiga dan de HD weer zou herkennen (immers ik vermoedde dat de IDE-Fix kapot was) maar tot mijn verbazing wordt ook daarmee de HD (alsook een andere HD) niet herkend. Ook niet in early bootup en ook niet na booten van OS3.9 of OS4.0 (kickstart cd driver). De Amiga start direct door naar het insert floppy - scherm.

              Heel raar! Maar gezien ik toch al van plan was naar een 1D.4 moederbord over te stappen denk ik dat het een teken is. Weg ermee en opnieuw beginnen. Die IDE1200 is weer mooi voor in de voorraad ;)

              edit: ik zie dat dit probleem wel degelijk vaker voorkomt:

              http://eab.abime.net/showthread.php?t=88635
              In je edit zie ik een uitdaging; in die thread staat beschreven dat het is opgelost door de traces te checken en een recap. Dus wellicht prima fixbaar?


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

              Comment


              • rvo
                rvo commented
                Editing a comment
                Probably. ik denk dat ie ook wel een keer bij Martijn terecht komt. Maar omdat ik zelf toch al naar een 1D.4 wilde overstappen ben ik er wel uit :)

              #22
              Originally posted by VosCoBoss View Post

              Ik hoop binnenkort de mk-V te ontvangen, we gaan het zien. De verschillende reviews wijzen inderdaad op rond de 6mb/s.
              De FastATA MK-V is binnen en geïnstalleerd. Wat een gedoe om deze in de ROM sockets te krijgen... en de driver laden werkt ook niet zoals het hoort. Maar WOW wat een snelheidsverschil. Inderdaad geen 16,6mb per seconde, maar toch wel rond de 7. Veel sneller dan de IDE speeder van de ACA1233n wat praktisch niet merkbaar was. Day of the Tentacle via ScummVM is van praktisch onspeelbaar naar best soepel gegaan. Workbench voelt veel vlotter aan.

              Nu nog de vreemde driver issues zien te fixen en hopen dat de fastATA niet spontaan uit de sockets valt...


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

              Comment


                #23
                Ik heb ook aan de FastATA zitten denken, maar met de Indivision FF/SD wordt dat een lastig verhaal.

                Daarnaast vraag ik me af of de reguliere IDE nog bruikbaar is? Heb je dat getest?

                Comment


                  #24
                  Originally posted by PRS View Post
                  Ik heb ook aan de FastATA zitten denken, maar met de Indivision FF/SD wordt dat een lastig verhaal.

                  Daarnaast vraag ik me af of de reguliere IDE nog bruikbaar is? Heb je dat getest?
                  Ik heb de reguliere IDE niet geprobeerd, maar volgens de documentatie is deze niet meer bruikbaar. Zie zelf ook geen reden om dat te proberen gezien op de FastATA 4 IDE-devices aangesloten kunnen worden.

                  Met de Indivision zou het inderdaad een uitdaging zijn, dan moet je extra risers gebruiken in de ROM sockets. Dan wordt het wel een heel bouwwerk. Ik heb nu al voor de Prelude soundcard een clockport riser moeten gebruiken. De Scanplus AGA, als die ooit komt, wordt ook een uitdaging omdat de Alice-adapter daarvan waarschijnlijk niet naast de Gayle-adapter van de FastATA past... uitdagingen...
                  Last edited by VosCoBoss; 20-05-2020, 10:42.
                  Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                  Comment


                    #25
                    Originally posted by VosCoBoss View Post

                    Day of the Tentacle via ScummVM is van praktisch onspeelbaar naar best soepel gegaan. Workbench voelt veel vlotter aan.

                    Ik denk dat het zelfs in de readme staat, dat het een snelle hd nodig heeft.

                    Comment


                      #26
                      Originally posted by SimonV View Post

                      Ik denk dat het zelfs in de readme staat, dat het een snelle hd nodig heeft.
                      Klopt!


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                      Comment


                        #27
                        Originally posted by VosCoBoss View Post
                        Met de Indivision zou het inderdaad een uitdaging zijn, dan moet je extra risers gebruiken in de ROM sockets. Dan wordt het wel een heel bouwwerk. Ik heb nu al voor de Prelude soundcard een clockport riser moeten gebruiken. De Scanplus AGA, als die ooit komt, wordt ook een uitdaging omdat de Alice-adapter daarvan waarschijnlijk niet naast de Gayle-adapter van de FastATA past... uitdagingen...
                        precies daarom ben ik niet voor fastATA gegaan. dan maar mogelijk een tikje langzamer, mijn Amiga is al genoeg houtje-touwtje :)

                        Comment


                          #28
                          Originally posted by rvo View Post

                          precies daarom ben ik niet voor fastATA gegaan. dan maar mogelijk een tikje langzamer, mijn Amiga is al genoeg houtje-touwtje :)
                          Wil graag de Blizzard SCSI Kit op de Blizzard 1230 IV uitproberen. Als er een SCSI naar IDE bestaat anders hou ik het rond de 2MB/s met de CF kaartjes. Met mij A1200 GHOST project zal het een behoorlijke uitdaging zijn. Wat betreft de Blizzard 1260 tenzij de ACA1260 uitkomt met IDE Speeder.
                          [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                          A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                          [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                          [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                          C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                          [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                          [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                          AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                          [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                          Comment


                            #29
                            Oke, ik heb de oude voeding van m'n 1200 vervangen door een Mean Well, nu heb ik 11mb/s?! Verder niets aangepast... bijzonder...
                            Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                            Comment


                              #30
                              Originally posted by VosCoBoss View Post
                              Oke, ik heb de oude voeding van m'n 1200 vervangen door een Mean Well, nu heb ik 11mb/s?! Verder niets aangepast... bijzonder...
                              Dat is heel bijzonder 11MB/s. Mij ACA500Plus/ACA1233n-55 haalt rond de 7MB/s met een CF kaartje. Dat vind ik al behoorlijk snel voor een A500.
                              [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                              A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                              [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                              [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                              C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                              [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                              [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                              AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                              [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X