Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ide-Fix Express

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Ide-Fix Express

    Vermoedelijk heeft mijn IDE-Fix Express zomaar de geest gegeven. Gezien dit nogal essentieel is in mijn systeem ben ik met spoed op zoek naar een vervangend exemplaar. Ik wil beslist geen andere IDE oplossingen :)

    #2
    Het schijnt dat Amigakit met een nieuwe versie van de Express bezig is...

    Comment


      #3
      Oh echt? Hoe weet je dit? Moet ik zeker in de gaten houden, thanks!

      Comment


        #4
        Ik heb dit recentelijk op Amibay gelezen... Ik probeer de draad even te zoeken.

        http://www.amibay.com/showthread.php...ghlight=IDEFix

        Comment


          #5
          ah, te gek.. met een beetje geluk is mijn Express nog goed en heb ik alleen de Idefix nodig! De Idefix zou ook los van de Express moeten werken toch? (doet ie dus niet). Echt fijne tip dit, wederom mijn dank!

          Comment


            #6
            Even contact opgenomen, had het niet direct als zodanig herkend, maar dit is de IDE-Fix Express van Amigakit:

            https://amigakit.amiga.store/product...ducts_id=12692
            https://amigakit.amiga.store/product...roducts_id=465

            Comment


              #7
              Mmmm... Ik had ook nog niet verder gekeken, maar dit is dus waarschijnlijk niet een oplossing waar jij naar op zoek bent.

              Comment


              • rvo
                rvo commented
                Editing a comment
                Eigenlijk wel! ik bestel deze 2 gewoon en flikker mijn huidige IDE-Fix weg. Een tweedehands IDE-Fix kost meer dan deze oplossing, en dit is gloednieuw. En heeft ook nog een ingebouwde PCMCIA reset fix :)

              #8
              ik ben dus niet meer op zoek naar een IDE-Fix Express :)

              Comment


                #9
                Wat me opvalt is dat ze ergens als snelheid 2.5mb/s opgeven bij Amigakit ... dat is TRAAG vergeleken met een IDEfix-express als dit zo blijkt te zijn. Ben benieuwd welke snelheid je haalt want zo een ding stond wel op mijn verlanglijst voor de OS 4.1 bak met PPC.

                Comment


                  #10
                  Volgens mij geldt die snelheid voor de IDEfix, met express zou hij sneller moeten zijn...

                  Comment


                    #11
                    Originally posted by SimonV View Post
                    Wat me opvalt is dat ze ergens als snelheid 2.5mb/s opgeven bij Amigakit ... dat is TRAAG vergeleken met een IDEfix-express als dit zo blijkt te zijn. Ben benieuwd welke snelheid je haalt want zo een ding stond wel op mijn verlanglijst voor de OS 4.1 bak met PPC.
                    Op facebook stond een berichtje van Amigakit dat-ie met Gayle adapter ongeveer 3,7mb/s doet. Kan niet meer vinden waar...


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                    Comment


                      #12
                      Ik ben benieuwd.

                      Comment


                        #13
                        Ik heb de post teruggevonden, geen idee hoe ik ernaar kan linken. Maar inderdaad, wat Matthew Leaman van Amigakit zegt, is 2,7mb/s. Vind ik wel tegenvallen, je hebt dus of voor ongeveer 70 euro een 3mb/s of voor 109 euro een 16mb/s. Daarbij teken ik aan dat ik niet weet wat de real-life performance is van de FastATA, maar daar ga ik achter komen zodra deze bij mij afgeleverd is vanaf Amigastore.eu. Dus misschien verandert mijn mening achteraf nog :-)

                        De reacties waren deze:
                        Maximum of about 3mb/sec so it will be slower than FastATA but it is a lot cheaper and is not aimed at replacing FastATA.

                        We did some tests this week with FFS, ACA 1221 and achived 2.7mb/sec - we fast accelerators and filesystems higher performance is possible
                        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                        Comment


                          #14
                          Ik denk dat dat de snelheid is voor alleen de IDE-interface (net als wanneer je alleen de IDE-Fix adapter hebt), wat PRS ook al zei. Zodra je die add-on hebt (de FastIDE interface, of IDE-Fix express) verdubbelt de snelheid.

                          Comment


                            #15
                            Ik heb een Powerflyer MK1 oftewel de eerste Fastata ... die gaat +6mb/s+ . Die 16mb/s... die moet ik nog zien.

                            Comment


                            • rvo
                              rvo commented
                              Editing a comment
                              die is inderdaad snel maar een fastata gaat niet in mijn systeem passen.. ik heb een clockport prelude, een indivision en een bvision. dat gaat allemaal niet samen.
                          Working...
                          X