Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: 50-pin SCSI schijf of CF-adapter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Gezocht: 50-pin SCSI schijf of CF-adapter

    Hoi! Ik heb een sidecar voor de A500 waarvan de SCSI-schijf het niet doet (spint niet op). Zonder SCSI-schijf blijft-ie zoeken en start niet door, dus kan ik verder ook niet nagaan of de sidecar verder werkt. Heeft iemand voor mij nog zo'n antieke SCIS schijf die het doet, of misschien een SCSI -> CF adapter? Ik weet dat de SCSI-CF adapters wel nieuw te krijgen zijn, maar prijzig en het gaat me vooral om testen of de sidecar nog werkt. Dus, hoop dat iemand me kan helpen!
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    #2
    VosCoBoss

    Ik heb Quantum, IBM en Conner.
    Interesse? 1 exemplaar gratis ophalen in Nunspeet of tegen verzendkosten.
    (Ik moet ze wel eerst testen want ze zijn al 15 jaar niet meer in beweging geweest)

    Comment


      #3
      Originally posted by PMS View Post
      VosCoBoss

      Ik heb Quantum, IBM en Conner.
      Interesse? 1 exemplaar gratis ophalen in Nunspeet of tegen verzendkosten.
      (Ik moet ze wel eerst testen want ze zijn al 15 jaar niet meer in beweging geweest)
      Tof, zeker interesse! Ophalen in Nunspeet wordt hem niet helemaal vanuit Enschede, maaar verzendkosten is natuurlijk geen probleem. De Quantums schijnen makkelijk te overlijden, mijn voorkeur zou dan de Conner of IBM zijn. Maar vooral: die ene die het doet
      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

      Comment


        #4
        Ik ga ze vanmiddag testen en dan hoor je welke het nog doen....

        Comment


          #5
          VosCoBoss

          Het resultaat:

          IBM, 100mb =OK en boot prima in WinUAE
          Conner, 52mb = draait niet
          Quantum, 105mb = draait niet
          Quantum, 52mb =OK en boot prima in WinUAE
          Quantum, 52mb, draait wel maar wordt niet herkend door WinuAE, windows meld wel een disk?
          Quantum, 105mb = OK en boot prima in winUAE

          De IBM kan dus jouw kant op:
          https://stason.org/TULARC/pc/hard-dr...CSI2-FAST.html

          Wel vreemd dat ik 2 amiga partities zie van maar 41 MB p/s zie, de rest is misschien onzichtbaar.

          Stuur me ff een pB met je adres?

          Comment


            #6
            Originally posted by PMS View Post
            VosCoBoss

            Het resultaat:

            IBM, 100mb =OK en boot prima in WinUAE
            Conner, 52mb = draait niet
            Quantum, 105mb = draait niet
            Quantum, 52mb =OK en boot prima in WinUAE
            Quantum, 52mb, draait wel maar wordt niet herkend door WinuAE, windows meld wel een disk?
            Quantum, 105mb = OK en boot prima in winUAE

            De IBM kan dus jouw kant op:
            https://stason.org/TULARC/pc/hard-dr...CSI2-FAST.html

            Wel vreemd dat ik 2 amiga partities zie van maar 41 MB p/s zie, de rest is misschien onzichtbaar.

            Stuur me ff een pB met je adres?
            Bedankt, PB gestuurd!
            Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

            Comment


              #7
              Ik had ook nog een opname gemaakt zodat ik dat geluid van zo'n scsi HD waarvan Workbench boot nooit vergeet...

              Comment


                #8
                Originally posted by PMS View Post
                Ik had ook nog een opname gemaakt zodat ik dat geluid van zo'n scsi HD waarvan Workbench boot nooit vergeet...

                Hij klinkt nog net zo :-) Thanks!!!
                Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                Comment


                  #9
                  SCSI naar CF is inderdaad ERG duur ( Aztec Monster ) ... maar SCSItoSD valt nog wel mee denk ik.

                  Comment


                    #10
                    Kan je een SCSI2SD aanraden. Kost een keer 60 euro en misschien nog wat voor een bracket zodat je 'm goed kan monteren - maar die SCSI drives zijn allemaal hard aan het overlijden, ook zonde van je tijd om allemaal weer te fixen. Bijkomend voordeel is dat je de SD kaart kunt clonen zodat je een backup hebt...

                    Ik heb ook een ACARD 2000SUP, daar kan een 2.5" SATA disk in en die weer aan de SCSI poort. Ook erg handig en nog een beetje HD geluid...

                    Comment


                      #11
                      Dank je - scsi2sd staat nog open als optie. Heb inmiddels wel met de verkregen scsi schijf kunnen zien dat de sidecar werkt. En 2mb fastram bezit. Misschien ga ik er nog eens een projectje mee doen en dan komt een scsi2sd zeker in beeld!


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                      Comment


                        #12
                        Dank je - scsi2sd staat nog open als optie. Heb inmiddels wel met de verkregen scsi schijf kunnen zien dat de sidecar werkt. En 2mb fastram bezit. Misschien ga ik er nog eens een projectje mee doen en dan komt een scsi2sd zeker in beeld!
                        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by mousehouse View Post
                          Kan je een SCSI2SD aanraden. Kost een keer 60 euro en misschien nog wat voor een bracket zodat je 'm goed kan monteren - maar die SCSI drives zijn allemaal hard aan het overlijden, ook zonde van je tijd om allemaal weer te fixen. Bijkomend voordeel is dat je de SD kaart kunt clonen zodat je een backup hebt...

                          Ik heb ook een ACARD 2000SUP, daar kan een 2.5" SATA disk in en die weer aan de SCSI poort. Ook erg handig en nog een beetje HD geluid...

                          Dank je - scsi2sd staat nog open als optie. Heb inmiddels wel met de verkregen scsi schijf kunnen zien dat de sidecar werkt. En 2mb fastram bezit. Misschien ga ik er nog eens een projectje mee doen en dan komt een scsi2sd zeker in beeld!


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                          Comment


                            #14
                            Ik hoop altijd dat die ScsiTOsd dingen eens wat goedkoper gaan worden, ergens tussen de 30 en de 40 misschien ... Ik heb nu nog wel een goed voorraadje reserve scsi schijven maar met 40+ machines met HEEL veel scsi harde schijven is het niet echt economisch haalbaar die allemaal te vervangen aan de huidige prijs. 60x40 = auw.

                            Comment

                            Working...
                            X