Announcement

Collapse
No announcement yet.

gezocht 4 maal memory chips A500 Rev8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    gezocht 4 maal memory chips A500 Rev8

    Inmiddels een Rev8 A500 weten te vergaren met een 8375 Agnus wat dus 2MB chip ondersteunt. Ik heb al een 1MB hack uitgevoerd en zit dus nu op 1MB chip. Met een paar geheugen chips en de juiste uitbreiding in het memory slot kan ik de max van 2MB chip ram halen..... wie o wie :)
    Greetz.

    #2
    En een leuke Vampire :)
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      #3
      One problem is solved :) Dit kaartje had ik liggen, uurtje werk..... Zit alleen met de vraag of 1MB onboard samen werkt met 512KB (chip) in zijn slot. Maar effin vanavond of morgen maar eens bezig. Alle soldeer eilandjes op het rev8 board zijn gesloten/dicht met soldeer :(

      edit: de 1MB hack is al gedaan en werkt prima

      Comment


        #4
        De operatie is geslaagd, meteen maar gedaan. Zonder de extra 512KB ziet hij keurig 1MB chip (zie foto's) Met de 512KB uitbreiding erbij blijft hij 1MB chip ram zien. Ik heb even gekeken op amiga resource voor een foto van een volledig A500+ bord en ontdekte dat ik U32 er niet op heb zitten nog, Zou dat het probleem kunnen zijn dat hij de uitbreiding niet mee neemt? Suggesties? De 512KB werkt wel, die heb ik getest.... daarnaast werkte 512KB on-board met 512KB expansion ook goed als 1MB chip.
        greetz

        Comment


          #5
          U32 is MC74F139N Deze is niet meer nieuw leverbaar, wel een vervangend exemplaar..... Inmiddels besteld. We wachten even af :)

          Comment


            #6
            Dinsdag as IC binnen :) Voetje zit er al op. Veder wilde ik voor deze expansie gaan. http://www.boobip.com/hardware/A500_2MB

            Comment


              #7
              Duur, ik heb ze goedkoper. En voor een 500+ heb je niks nodig, alleen 1 MB geheugen, maar geen Gary Adapters, clock en dat soort spul.
              https://link.marktplaats.nl/m1373443654

              Comment


                #8
                Tahoe zeker leuke goedkope kaartjes. Ik heb een Rev8 als 500 in handen gekregen. Dus geen klok... niet dat dat mij erg boeit maar de optie is er nu wel. Anyway mod geslaagd. Maar weer tot de volgende keer.
                Greetz

                Comment

                Working...
                X