Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: amiga 2000 CR printplaat versie 6.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Gezocht: amiga 2000 CR printplaat versie 6.2

    Ik ben van plan om de printplaat van de amiga 2000 CR versie 6.2 te reverse engineren (net als reamiga). echter hiervoor heb ik een (defecte) printplaat nodig van de amiga 2000 CR versie 6.2. De sockets mogen ook leeg zijn.
    Wie o wie heeft er een voor mij.

    #2
    Wat leuk. Waarom kies je deze specifieke uitvoering?
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    Comment


      #3
      Originally posted by Ikilledher View Post
      Wat leuk. Waarom kies je deze specifieke uitvoering?
      Beste versie.. alle patches, ECS, RAM config.. etc..

      Ik heb zo eentje.. maar daar gaat niemand aan prutsen.. gaat bloed geven!

      Comment


        #4
        Click image for larger version

Name:	Amiga2000.jpg
Views:	427
Size:	1.04 MB
ID:	23279 Hoi Allemaal,

        Mijn rev 1.8.5 pcb werkte meteen bij de eerste keer opstarten. Als mensen er een willen maken kun je de files van mijn github halen en zelf pcb's lat en maken.
        De lichtjes in het midden zijn de ledjes die de +5V en +12V aangeven. Ik moet alleen nog wat connectoren solderen. en dan kan ik hem gaan inbouwen.

        Groetjes

        Floppie209

        Comment


          #5
          Super mooi resultaat !!
          Daar moeten veel uren in zijn gaan zitten.

          PS: heb jij een goed adres voor die blauwe filters? (bij de i/o poorten)
          => Commodore A600HD/40 <=
          3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

          Comment


            #6
            Ach dat viel wel mee ben er ongeveer anderhalve dag mee bezig geweest.
            De blauwe filters komen bij mouser.nl vandaan.

            6800pf: 81-DSS1NB32A682Q91A
            330pf: 81-DSS1NB32A331Q91A
            100pf: 81-DSS1NB32A101Q91A
            3300pf: 81-DSS1NB32A332Q91A (3800pf kun je nergens krijgen maar deze werkt prima)

            Verder kun je de BOM file op de site van Dashie (https://dev.sigpipe.me/dashie/A2000) gebruiken voor de meeste onderdelen (mouser) of zijn readme voor de zorro slots ed.
            Hij heeft nl de bestelnrs bij de meeste artikelen gezet.

            Groetjes

            Jeroen

            Comment


              #7
              Geen printplaat, wel een vraag: die versie van Dashie, is, op wat verbeteringen na, toch gelijk aan versie 6.2 of is het de bedoeling een 100% replica te maken?

              Comment


                #8
                Ik ben met de pcb begonnen om een 100% kope te maken van de originele pcb.
                De pcb van Dashie is met autoroute van kicad gegenereerd en hij heeft problemen met overspraaken heel veel ruis. Hij wil mijn ontwerp gebruiken om zijn pcb correct te routen.
                Mijn pcb is een replica van de originele pcb maar dan met alle fixes aangebracht.

                Comment


                  #9
                  Ik heb nog wel eentje of twee denk ik met batterijschade die de moeite niet is om aan te beginnen.

                  Comment


                    #10
                    Kan ik ze krijgen/overnemen met de chips?

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by Floppie209 View Post
                      Kan ik ze krijgen/overnemen met de chips?
                      Ja kan wel, alleen weet ik niet of het 6.2 borden zijn. rev6 sowieso maar het stickertje dat er aan zou moeten hangen met welke 6.x het is, is er af. Minstens 6.2. Maar ik zie dat je al klaar bent dus ben even niet meer waarom ?
                      Last edited by ; 10-01-2020, 20:36.

                      Comment


                        #12
                        Voor de reservedelen. Sommige onderdelen zijn niet (meer) te krijgen. Bv de ram chips en de transistoren, de 3800pf filters, de custom chips en de 23 pins connectoren. Zolang ze daar geen vervangende chips (replica's) voor maken moet je de oude gebruiken. Ik heb deze op mijn nieuwe bord moeten hergebruiken en had geluk dat alles heel was maar vaak zijn hergebruikte delen stuk. En ik moet er nog 2 maken.

                        Comment


                          #13
                          Als je dan toch een replicaboard maakt, waarom dan geen vervangende onderdelen erop voor de niet-Amiga chips?
                          Je zou de kale printplaat af kunnen slijpen om de twee binnenste layout lagen na te kunnen maken om zo een storingvrije(ere) versie te kunnen maken.

                          Comment

                          Working...
                          X