Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flicker Fixer voor de A1200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Originally posted by AmiBoing View Post

    Misschien een idee voor 060 turbokaart ontwikkelaars om de nieuw geproduceerde kaarten zónder 060 CPU te leveren (dus alléén met socket). Dan kan de koper zelf beslissen welke 060 hij/zij er op zet. Er zijn er nog genoeg te koop, variërend van rev1 tot rev6.
    En als de koper met zijn eigen (defecte) 68060 cpu het bord verknoeid wil deze garantie hebben van de maker van het bord. Dit kan de maker van het bord handenvol geld gaan kosten...
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      #32
      Originally posted by Benny View Post

      En als de koper met zijn eigen (defecte) 68060 cpu het bord verknoeid wil deze garantie hebben van de maker van het bord. Dit kan de maker van het bord handenvol geld gaan kosten...
      Hoe wil je het "verknoeien" dan? Een CPU op een socket plaatsen is kinderspel. Ik denk niet dat er veel "knoeiers" zijn die na aankoop een beroep doen op garantie vanwege het verkeerd plaatsen van de CPU. Het enige wat ze wellicht zouden kunnen verknoeien, zijn de pinnetjes van hun eigen gekochte CPU, en die valt buiten de garantie. Maar in de praktijk zal het allemaal wel reuze meevallen. Een voordeel is ook dat de kosten van productie ook enorm verlaagd worden door de kaartjes zonder CPU te verkopen. De aanschaf prijs kan dan een stuk omlaag.






      Comment


      • Benny
        Benny commented
        Editing a comment
        De makers van de nieuwe Warp 1260 kaart gaan iig geen kaarten zonder cpu's leveren vanwege de reden dat ik noemde. Wel kun je je eigen 060's naar ze sturen, zodat zei ze op de kaart solderen.

        Je zegt wat kan er mis gaan, iig bleek er nog wel eens een CyberstormPPC bord te sneuvelen doordat gebruikers de kaart in de machine te willen plaatsen door het laatste stukje nog even op de cpu te willen drukken.

      • AmiBoing
        AmiBoing commented
        Editing a comment
        Benny wrote:

        "Je zegt wat kan er mis gaan, iig bleek er nog wel eens een CyberstormPPC bord te sneuvelen doordat gebruikers de kaart in de machine te willen plaatsen door het laatste stukje nog even op de cpu te willen drukken."

        Ja, dat is niet zo slim, maar die CyberStormPPC kaarten waren al voorzien van een 060 CPU, en jij bedoelt de plaatsing van de kaart in de Amiga. Ik doelde op de CPU plaatsen op de turbokaart.

      • AmiBoing
        AmiBoing commented
        Editing a comment
        Benny wrote:

        "De makers van de nieuwe Warp 1260 kaart gaan iig geen kaarten zonder cpu's leveren vanwege de reden dat ik noemde. Wel kun je je eigen 060's naar ze sturen, zodat zei ze op de kaart solderen."

        Het zou beter zijn als ze al mét CPU worden geleverd, dat ze dan wel een socket erop solderen, zodat de koper er later zelf een andere CPU op kan plaatsen. Dat scheelt weer het heen en weer sturen van de kaart naar het buitenland (ook niet bepaald goedkoop).

      #33
      Originally posted by AmiBoing View Post
      Benny wrote:

      "Je zegt wat kan er mis gaan, iig bleek er nog wel eens een CyberstormPPC bord te sneuvelen doordat gebruikers de kaart in de machine te willen plaatsen door het laatste stukje nog even op de cpu te willen drukken."

      Ja, dat is niet zo slim, maar die CyberStormPPC kaarten waren al voorzien van een 060 CPU, en jij bedoelt de plaatsing van de kaart in de Amiga. Ik doelde op de CPU plaatsen op de turbokaart.
      Wat ik bedoelde dat er in het algemeen van alles mis kan gaan, ook bij een cpu plaatsen, we hebben een keer een interview gedaan voor ons toemalige blad bij DCE. Hij gaf dit aan als punt waar de ppc-kaarten nog weleens kapot gingen.
      Aan de andere kant heb je wel een punt: x86 cpu’s kunnen ook los worden gekocht en zelf op het moederbord worden gestoken, evenals 68881 of 68882 coprocessors...
      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


        #34
        Originally posted by Benny View Post

        ...Aan de andere kant heb je wel een punt: x86 cpu’s kunnen ook los worden gekocht en zelf op het moederbord worden gestoken, evenals 68881 of 68882 coprocessors...
        Juist, dat bedoel ik maar. In de pre-historie van de Amiga waren er al RAM/Turbo-kaartjes die een socket hadden voor een FPU. Die moest (als je later een FPU aanschafte) je er dan ook zelf op zetten. Nooit gehoord dat dat en masse verkeerd ging.



        Comment

        Working...
        X