Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flicker Fixer voor de A1200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by spud View Post
    Volgens mij valt dat wel mee, hoe rustig Jens is:
    - Net die nieuwe Indivision ECS uitgebracht
    - Werkt aan nieuwe Indivision AGA zoals hier al gemeld
    - Werkt inderdaad aan 060 accelerators
    - Coordineert Picasso96 en nieuwe networkstack GUI ontwikkelingen*
    - Werkt op de achtergrond aan de A1200 reloaded, waar die Indivision en Picasso werkzaamheden ook aan gaan bijdragen
    - Denkt ook aan een ACA2000 geloof ik
    En dan weet ik niet eens wat ie voor de C64 doet op het moment.

    Dus rustig is dat niet volgens mij. Daarnaast is hij rondom de A1200 reloaded ook bezig met aanvragen van patenten (en dat kan nou eenmaal wel even duren) en vast ook in juridisch conflict beland met *Cloanto vanwege de rechtzaak tussen Amiga en Hyperion, het feit dat Cloanto nu alle Amiga rechten heeft, Jens AOS in z'n ACA500+ van Hyperion gelicenset heeft en Cloanto beweert een licentie op P96 te hebben wat Jens als nieuwe P96 eigenaar dan weer ontkent (ik zie mogelijkheid tot settlement :) )...
    Ik wil geen party pooper zijn.. maar geloof me dat die aan het afbouwen is.. waarom ik dat weet? ... laten we zeggen dat ik het gewoon weet en dat hij zijn funding voor Amiga34 heeft ingetrokken.. niet komt opdagen.. hij is gestopt met een universele Amiga want Hertell en co waren binnen no-time al op de markt waarbij hij na 2 jaar niks heeft laten zien/horen.. hij zijn assets aan het verkopen is.. dus dan weet je het wel. En ja, de Indivision ECS is natuurlijk logisch want als je eenmaal bent begonnen aan het ontwikkelen van iets, wil je wel je investering terug hebben.

    Comment


      #17
      Originally posted by Megatron View Post

      Ik wil geen party pooper zijn.. maar geloof me dat die aan het afbouwen is.. waarom ik dat weet? ... laten we zeggen dat ik het gewoon weet en dat hij zijn funding voor Amiga34 heeft ingetrokken.. niet komt opdagen.. hij is gestopt met een universele Amiga want Hertell en co waren binnen no-time al op de markt waarbij hij na 2 jaar niks heeft laten zien/horen.. hij zijn assets aan het verkopen is.. dus dan weet je het wel. En ja, de Indivision ECS is natuurlijk logisch want als je eenmaal bent begonnen aan het ontwikkelen van iets, wil je wel je investering terug hebben.
      Je vergelijkt de markt van Hertell, waarbij je alles moet doe het zelven, met retail ?

      Jens verkoopt kan en klare producten via een dealernetwerk.

      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


        #18
        Ik roep niet zo maar iets Benny ... hij gaat stoppen.. OK? Hoe duidelijk moet ik worden?




        Comment


        • Benny
          Benny commented
          Editing a comment
          Dat ie gaat stoppen of doorgaat betwist ik niet, ik zeg dat Hertell een ander markt bedient dan Jens.

        • Tahoe
          Tahoe commented
          Editing a comment
          Hertell doet opensource, dat betekent dat iedereen daar op kan (en mag) voortborduren. Daar zit de toekomst, bedrijven die tegen een geringe vergoeding die spullen kant en klaar op de markt gaan brengen. En er zijn er veel meer actief de laatste tijd, van kleine projecten als 512K uitbreidingen voor de 500 tot complete 4000 moederborden. Het wachten is tot iemand de chipset namaakt.

        #19
        Originally posted by Tahoe View Post
        Hertell doet opensource, dat betekent dat iedereen daar op kan (en mag) voortborduren. Daar zit de toekomst, bedrijven die tegen een geringe vergoeding die spullen kant en klaar op de markt gaan brengen. En er zijn er veel meer actief de laatste tijd, van kleine projecten als 512K uitbreidingen voor de 500 tot complete 4000 moederborden. Het wachten is tot iemand de chipset namaakt.
        Met de chipset bedoel je de AGA-chipset ? De chipset is allang gekloned in de FPGA's van de Minimig, Mist en recent de Vampire kaart, in principe ook nog een single-chip design, een fpga :)



        Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

        Comment


          #20
          Originally posted by Benny View Post
          Dat ie gaat stoppen of doorgaat betwist ik niet, ik zeg dat Hertell een ander markt bedient dan Jens.
          Nee, je kunt bij John ook een kant-en-klaar product bestellen.. maar los daarvan komt er ook een versie van John zijn bord dat Retail gaat worden.. dit alles speelt mee.

          Comment


            #21
            Originally posted by Benny View Post

            Met de chipset bedoel je de AGA-chipset ? De chipset is allang gekloned in de FPGA's van de Minimig, Mist en recent de Vampire kaart, in principe ook nog een single-chip design, een fpga :)


            Ja, en voor de puristen zou het dan toch wel leuk zijn als de oude chips ook weer gemaakt werden... want er zijn velen die FPGA wel cool vinden.. maar een echte Amiga blijft toch wel een dingetje.

            Comment


              #22
              Even hopen dat de nieuwe Indivision AGA nog wel komt dan.

              Comment


                #23
                Originally posted by spud View Post
                Even hopen dat de nieuwe Indivision AGA nog wel komt dan.
                Wat ik begrijp is dat hij de bestaande designs gaat afmaken.
                Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                Comment


                  #24
                  Originally posted by Roel007 View Post

                  Ik las op internet speculaties over grote hoeveelheden 68060 processoren die "ineens" beschikbaar zouden zijn en dit jaar zouden er weer veel turbo kaarten komen.
                  Deze verkoper heeft er anders nog genoeg:

                  Comment


                    #25
                    Originally posted by Benny View Post
                    Mijn 1200 is van een Blizzard 1260 naar een 030 gegaan, maar menige AGA 3D-demo is veranderd in een slideshow :(

                    Het schijnt ook dat niet elke 68060 op ebay is wat het lijkt, bijvoorbeeld een type zonder fpu of mmu die dan gelabeld is als MC of XC dus met FPU/MMU.
                    Maar hoeveel zijn er nodig ? Een groep Amiga gebruikers hebben al een 68060 die ze best over willen zetten naar een nieuw 68060-turbo board en regelmatig zijn er mensen die ze te koop aanbieden.
                    En hoeveel 68060's zijn er gemaakt, 100.000, een miljoen ? 'Refurbished' zullen ze ook wel ergens verkrijgbaar zijn toch ?
                    Klopt! Vooral de rev6 is populair omdat deze weinig warmte geeft en hoog (80 Mhz) overgeklokt kan worden. Omdat er echter veel vraag is naar 060's zijn creatievelingen begonnen met het opnieuw bedrukken van de processoren waardoor de processor aan de buitenkant ineens wel een FPU en MMU lijkt te hebben terwijl die er niet in zit. WhichAmiga haalt ze er zo uit, maar dan heb je hem al gekocht en kun je fluiten naar je geld. Daarom is het intrigerend als Jens schrijft dat hij veel 68060's heeft.
                    Amiga 1200, IMac MorphOS

                    Comment


                      #26
                      Originally posted by Roel007 View Post

                      Omdat er echter veel vraag is naar 060's zijn creatievelingen begonnen met het opnieuw bedrukken van de processoren waardoor de processor aan de buitenkant ineens wel een FPU en MMU lijkt te hebben terwijl die er niet in zit. WhichAmiga haalt ze er zo uit, maar dan heb je hem al gekocht en kun je fluiten naar je geld. Daarom is het intrigerend als Jens schrijft dat hij veel 68060's heeft.
                      Het is juist dat er een aantal verkopers zijn die zogenaamde "China Fake" aanbieden. De link van de 68060 die ik hierboven heb geplaatst is echter wel een originele revisie 6 CPU. Een mede Amiga fan, waar ik regelmatig kom, heeft er eentje gekocht en getest met WhichAmiga en die geeft keurig rev.6 aan. En er zijn idd nog genoeg 060 CPU's op de markt. Natuurlijk niet allemaal revisie 6 en met MMU/FPU, maar dat is toch ook niet altijd vereist? Als je een rev.1 XC op 50Mhz draait dan is dat voor de meesten snel genoeg. Niet iedereen vindt het noodzakelijk om te overclocken tot 80Mhz.
                      Hier nog een link met een lijst 060 CPU's:
                      Last edited by AmiBoing; 12-03-2019, 13:10.

                      Comment


                        #27
                        Click image for larger version  Name:	2019-03-21 13.21.11.jpg Views:	2 Size:	274.3 KB ID:	20864

                        De 2000 aan de converter, beeld ziet er goed uit.
                        Beide A1200's hebben storende moiré effecten.
                        Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                        Comment


                          #28
                          Originally posted by AmiBoing View Post

                          Het is juist dat er een aantal verkopers zijn die zogenaamde "China Fake" aanbieden. De link van de 68060 die ik hierboven heb geplaatst is echter wel een originele revisie 6 CPU. Een mede Amiga fan, waar ik regelmatig kom, heeft er eentje gekocht en getest met WhichAmiga en die geeft keurig rev.6 aan. En er zijn idd nog genoeg 060 CPU's op de markt. Natuurlijk niet allemaal revisie 6 en met MMU/FPU, maar dat is toch ook niet altijd vereist? Als je een rev.1 XC op 50Mhz draait dan is dat voor de meesten snel genoeg. Niet iedereen vindt het noodzakelijk om te overclocken tot 80Mhz.
                          Hier nog een link met een lijst 060 CPU's:
                          Erger nog ... 040's die bedrukt zijn als 060. Dan doen ze helemaal niks in een 060 kaart.

                          Comment


                            #29
                            Een 68060 op ebay of alibaba bestellen is werkelijk het meest onverstandige wat je kan doen. Het zijn zo goed als allemaal pulls (dus gebruikt in telefooncentrales en of andere meuk) en zijn bijna nooit de chip waar je voor denkt te betalen. Koop je 1 chip (voor ruim 100 dollar) is het lullig als hij anders is dan je had gehoopt, koop je er 100+ dan heb je toch echt een serieus probleem. En denk bij dat soort volumes en prijzen maar niet dat je bij PayPal kan aankloppen. Voor een producent van 060 kaarten dus echt geen optie. Zelfs niet voor Coffeeboy.
                            Fabrikanten van kaarten zullen altijd volumes inkopen bij chip brokers. gegarandeerde nieuwe 060s zijn nog wel leverbaar, maar neemt wel zienderogen af. Infant heeft geloof ik nog een offerte liggen waarmee in 1 keer alle chipbrokers uitverkocht zijn...

                            Comment


                              #30
                              Originally posted by Tahoe View Post
                              Een 68060 op ebay of alibaba bestellen is werkelijk het meest onverstandige wat je kan doen. Het zijn zo goed als allemaal pulls (dus gebruikt in telefooncentrales en of andere meuk) en zijn bijna nooit de chip waar je voor denkt te betalen. Koop je 1 chip (voor ruim 100 dollar) is het lullig als hij anders is dan je had gehoopt, koop je er 100+ dan heb je toch echt een serieus probleem. En denk bij dat soort volumes en prijzen maar niet dat je bij PayPal kan aankloppen. Voor een producent van 060 kaarten dus echt geen optie. Zelfs niet voor Coffeeboy.
                              Fabrikanten van kaarten zullen altijd volumes inkopen bij chip brokers. gegarandeerde nieuwe 060s zijn nog wel leverbaar, maar neemt wel zienderogen af. Infant heeft geloof ik nog een offerte liggen waarmee in 1 keer alle chipbrokers uitverkocht zijn...
                              Misschien een idee voor 060 turbokaart ontwikkelaars om de nieuw geproduceerde kaarten zónder 060 CPU te leveren (dus alléén met socket). Dan kan de koper zelf beslissen welke 060 hij/zij er op zet. Er zijn er nog genoeg te koop, variërend van rev1 tot rev6.

                              Comment

                              Working...
                              X