Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flicker Fixer voor de A1200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Flicker Fixer voor de A1200

    Ze zijn al een tijdje niet meer verkrijgbaar, de Indivision flicker fixer (scan doublers) voor de A1200.
    Ook omdat ze op Amigastore.eu als zijn "discontinued" staan, en niet simpelweg "out of stock".

    Heeft iemand een idee of ze nog weer terugkomen? Of weet iemand eentje te koop?

    https://icomp.de/shop-icomp/en/shop/...andoubler.html

    #2
    Als alternatief heb ik dit apparaatje besteld op Ali Express.

    https://www.youtube.com/watch?v=jJJ5C9Lm8YI

    Schijnt goed genoeg te zijn voor een beter beeld kwaliteit. En de prijs is ook niet duur, slechts 19 euro voor een SCART naar HDMI converter. Mwah... Had ie 60 euro gekocht dan had ik het niet gedaan. Ik ga em uiteraard wel even testen op een ECHTE full HD HDMI monitor.

    Directe link naar dit product:
    https://www.aliexpress.com/item/SCAR...3-a6ed7edaa33a
    Last edited by Snowwie; 04-02-2019, 05:00.

    Comment


      #3
      Ik ben benieuwd naar je ervaringen met dit apparaatje. Waar wil je het voor gebruiken? De laatste tijd hoor je naast verhalen over de beeldkwaliteit ook steeds meer over de vertraging die zo'n adapter oplevert. Dat schijnt bij sommige snellere spelletjes een issue te zijn.

      Comment


        #4
        Mijn broer heeft ook zo'n goedkope scart naar hdmi converter en die heeft het nooit gedaan. Er schijnen verschillende versies van middelmatige kwaliteit in hetzelfde jasje verkrijgbaar te zijn en sommige mensen hebben geluk en sommige mensen niet. Soms doen ze het een paar maanden en dan gaan ze stuk. Ik ben dus niet zo enthousiast, maar ach. Voor dat geld is er ook geen man overboord.

        Ps. Jens gaat dit jaar (als het goed is) nieuwe versies van flickerfixers op de markt brengen (zowel A1200 als A4000/CD32). Ander alternatief zou een OSSC of Framemeister (VEEL TE DUUR) kunnen zijn, maar die kan je ook gebruiken voor allemaal verschillende retro-consoles en ik heb eigenlijk alleen maar amiga's en allemaal psp's (die ik niet perse aan een scherm wil hangen).

        Comment


          #5
          Originally posted by hyami View Post
          Ik ben benieuwd naar je ervaringen met dit apparaatje. Waar wil je het voor gebruiken? De laatste tijd hoor je naast verhalen over de beeldkwaliteit ook steeds meer over de vertraging die zo'n adapter oplevert. Dat schijnt bij sommige snellere spelletjes een issue te zijn.
          Tegen de tijd dat het product hier is (Ali Express is niet de snelste) zal ik zeker laten weten wat de ervaringen zijn. Ik zal zeker bij gameplay letten op vertraging en refreshrates. Ik denk dat een game als Pinball Dreams erg geschikt is, omdat deze game normaal gesproken mooi soepel op en neer gaat en ook de balbeweging is een goede indicatie of deze converter het beeld verbeterd. Je vraagt je eigenlijk wel af hoe het kan dat dit goedkoop apparaatje in staat is de 15khz naar minimaal 30khz te trekken om een beeld te genereren op een hdmi full hd monitor. Aangezien de Indivision Scandoubler dit ook doet, alleen het verschil hier is dat het signaal rechtsstreeks van de chip komt en bij de converter wordt het signaal pas bij de RGB output omgezet. Ik zie eigenlijk weinig verschil in methode, maar de prijzen verschillen wel een factor 6. Ik hou jullie op de hoogte.

          Comment


            #6
            Originally posted by Snowwie View Post
            Tegen de tijd dat het product hier is (Ali Express is niet de snelste) zal ik zeker laten weten wat de ervaringen zijn. Ik zal zeker bij gameplay letten op vertraging en refreshrates. Ik denk dat een game als Pinball Dreams erg geschikt is, omdat deze game normaal gesproken mooi soepel op en neer gaat en ook de balbeweging is een goede indicatie of deze converter het beeld verbeterd. Je vraagt je eigenlijk wel af hoe het kan dat dit goedkoop apparaatje in staat is de 15khz naar minimaal 30khz te trekken om een beeld te genereren op een hdmi full hd monitor. Aangezien de Indivision Scandoubler dit ook doet, alleen het verschil hier is dat het signaal rechtsstreeks van de chip komt en bij de converter wordt het signaal pas bij de RGB output omgezet. Ik zie eigenlijk weinig verschil in methode, maar de prijzen verschillen wel een factor 6. Ik hou jullie op de hoogte.
            Heb je al wat ontvangen ??
            Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

            Comment


              #7
              Ik heb datzelfde ding bij Aliexpress in oktober gekocht, toen nog $17. Vind het een prima ding, gebruik het zowel met RGB als met composite video bronnen. Werkt zowel met mijn Amiga als C64, ZX spectrum. Leuke bijkomstigheid is dat het ook je audio op HDMI zet en een losse SPDIF uit aansluiting heeft.
              Helaas kan je geen offset/size correctie doen, maar ja voor dat bedrag kan je ook niet alles verwachten.

              Comment


                #8
                Originally posted by nibble View Post
                Ik heb datzelfde ding bij Aliexpress in oktober gekocht, toen nog $17. Vind het een prima ding, gebruik het zowel met RGB als met composite video bronnen. Werkt zowel met mijn Amiga als C64, ZX spectrum. Leuke bijkomstigheid is dat het ook je audio op HDMI zet en een losse SPDIF uit aansluiting heeft.
                Helaas kan je geen offset/size correctie doen, maar ja voor dat bedrag kan je ook niet alles verwachten.
                Maw, als ik dat signaal vervolgens omzet in VGA dan krijg ik daar een net plaatje uit?
                Amiga 1200, IMac MorphOS

                Comment


                  #9
                  Roel007
                  Hmm je wilt van HDMI weer naar VGA toe ? klinkt een beetje omslachtig; RGB > HDMI > VGA. Als DVI ook mag kan je een verloop kabel gebruken van HDMI naar DVI.

                  Wil je toch echt VGA dan is mischien een gbs-8220 (https://nl.aliexpress.com/wholesale?...hText=gbs-8220) gebaseerde oplossing iets ?
                  Zelf geen ervaring mee, maar RetroManCave heeft er tweetal items over:

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by nibble View Post
                    Roel007
                    Hmm je wilt van HDMI weer naar VGA toe ? klinkt een beetje omslachtig; RGB > HDMI > VGA. Als DVI ook mag kan je een verloop kabel gebruken van HDMI naar DVI.

                    Wil je toch echt VGA dan is mischien een gbs-8220 (https://nl.aliexpress.com/wholesale?...hText=gbs-8220) gebaseerde oplossing iets ?
                    Zelf geen ervaring mee, maar RetroManCave heeft er tweetal items over:
                    DVI is ook goed. Mijn monitor heeft echter geen HDMI ingang maar een VGA en DVI ingang. Daar mijn Intel machine normaliter aan de DVI poort hangt is de enige beschikbare poort nog de VGA.
                    Amiga 1200, IMac MorphOS

                    Comment


                      #11
                      Ik krijg het gevoel dat Jens aan het afbouwen is....

                      Comment


                      • Magic
                        Magic commented
                        Editing a comment
                        Welk revolutionair hardware product zou hij nog kunnen doen dan?

                      • Benny
                        Benny commented
                        Editing a comment
                        Jens (en zijn team) is ook wel een goede marketeer imho, hij heeft 10 jaar terug de Amiga chipset al nagemaakt, maar verkoopt nog gewoon de add-ons voor de classic. Terwijl hij in theorie allang een compleet bord op de markt had kunnen zetten.

                        Trouwens, on topic: ik heb ook 2 van deze anti flikkeraars gekocht bij Ali Express.

                      #12
                      Originally posted by Megatron View Post
                      Ik krijg het gevoel dat Jens aan het afbouwen is....
                      Click image for larger version

Name:	C67B9B3A-DB53-4072-8C4E-F097CC6CCF22.jpeg
Views:	527
Size:	24.3 KB
ID:	20561
                      It's a wonder tall trees ain't layin' down

                      Comment


                        #13
                        Originally posted by Megatron View Post
                        Ik krijg het gevoel dat Jens aan het afbouwen is....
                        Veel beloven, weinig geven doet gekken en dwazen in vreugde leven.
                        Ik las op internet speculaties over grote hoeveelheden 68060 processoren die "ineens" beschikbaar zouden zijn en dit jaar zouden er weer veel turbo kaarten komen. Tja..... Ik geloof best dat iedereen die een beetje serieus met zijn amiga aan het knutselen is, een 68060 wil hebben. Aan de andere kant: in de praktijk merk ik haast nooit het verschil tussen de 030, 040 en de 060 omdat de CLI altijd even snel is en de WB door de AGA beperking super sloom.

                        Amiga heeft grotere bottle-necks (IDE, AGA) die een flicker-fixer niet oplost. Maw: weer een oplossing om de amiga op moderne schermen aan te sluiten is geen vooruitgang meer..
                        Amiga 1200, IMac MorphOS

                        Comment


                        • Benny
                          Benny commented
                          Editing a comment
                          Mijn 1200 is van een Blizzard 1260 naar een 030 gegaan, maar menige AGA 3D-demo is veranderd in een slideshow :(

                          Het schijnt ook dat niet elke 68060 op ebay is wat het lijkt, bijvoorbeeld een type zonder fpu of mmu die dan gelabeld is als MC of XC dus met FPU/MMU.
                          Maar hoeveel zijn er nodig ? Een groep Amiga gebruikers hebben al een 68060 die ze best over willen zetten naar een nieuw 68060-turbo board en regelmatig zijn er mensen die ze te koop aanbieden.
                          En hoeveel 68060's zijn er gemaakt, 100.000, een miljoen ? 'Refurbished' zullen ze ook wel ergens verkrijgbaar zijn toch ?

                        #14
                        Volgens mij valt dat wel mee, hoe rustig Jens is:
                        - Net die nieuwe Indivision ECS uitgebracht
                        - Werkt aan nieuwe Indivision AGA zoals hier al gemeld
                        - Werkt inderdaad aan 060 accelerators
                        - Coordineert Picasso96 en nieuwe networkstack GUI ontwikkelingen*
                        - Werkt op de achtergrond aan de A1200 reloaded, waar die Indivision en Picasso werkzaamheden ook aan gaan bijdragen
                        - Denkt ook aan een ACA2000 geloof ik
                        En dan weet ik niet eens wat ie voor de C64 doet op het moment.

                        Dus rustig is dat niet volgens mij. Daarnaast is hij rondom de A1200 reloaded ook bezig met aanvragen van patenten (en dat kan nou eenmaal wel even duren) en vast ook in juridisch conflict beland met *Cloanto vanwege de rechtzaak tussen Amiga en Hyperion, het feit dat Cloanto nu alle Amiga rechten heeft, Jens AOS in z'n ACA500+ van Hyperion gelicenset heeft en Cloanto beweert een licentie op P96 te hebben wat Jens als nieuwe P96 eigenaar dan weer ontkent (ik zie mogelijkheid tot settlement :) )...

                        Comment


                          #15
                          Originally posted by Benny View Post

                          Heb je al wat ontvangen ??
                          Nog niet, maar volgens de track en trace is ie wel al in Nederland. Dus het zal vast niet lang meer duren. Morgen of overmorgen binnen denk ik.

                          Comment


                          • Benny
                            Benny commented
                            Editing a comment
                            Die van mij is binnen, eentje geprobeert maar ik zie nogal wat storing in het beeld. Vooral de achtergrond.
                            Ik heb drie RGB-kabels gebruikt, waarvan één dikke van Commodore die helemaal geen beeld geeft op de A1200.
                        Working...
                        X