Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flicker Fixer voor de A1200

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Flicker Fixer voor de A1200

Ze zijn al een tijdje niet meer verkrijgbaar, de Indivision flicker fixer (scan doublers) voor de A1200.
    Ook omdat ze op Amigastore.eu als zijn "discontinued" staan, en niet simpelweg "out of stock".

Heeft iemand een idee of ze nog weer terugkomen? Of weet iemand eentje te koop?

https://icomp.de/shop-icomp/en/shop/...andoubler.html

Als alternatief heb ik dit apparaatje besteld op Ali Express.

https://www.youtube.com/watch?v=jJJ5C9Lm8YI

Schijnt goed genoeg te zijn voor een beter beeld kwaliteit. En de prijs is ook niet duur, slechts 19 euro voor een SCART naar HDMI converter. Mwah... Had ie 60 euro gekocht dan had ik het niet gedaan. Ik ga em uiteraard wel even testen op een ECHTE full HD HDMI monitor.

Directe link naar dit product:
    https://www.aliexpress.com/item/SCAR...3-a6ed7edaa33a
    Last edited by Snowwie; 04-02-2019, 04:00.

Comment

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met dit apparaatje. Waar wil je het voor gebruiken? De laatste tijd hoor je naast verhalen over de beeldkwaliteit ook steeds meer over de vertraging die zo'n adapter oplevert. Dat schijnt bij sommige snellere spelletjes een issue te zijn.

Comment

Mijn broer heeft ook zo'n goedkope scart naar hdmi converter en die heeft het nooit gedaan. Er schijnen verschillende versies van middelmatige kwaliteit in hetzelfde jasje verkrijgbaar te zijn en sommige mensen hebben geluk en sommige mensen niet. Soms doen ze het een paar maanden en dan gaan ze stuk. Ik ben dus niet zo enthousiast, maar ach. Voor dat geld is er ook geen man overboord.

Ps. Jens gaat dit jaar (als het goed is) nieuwe versies van flickerfixers op de markt brengen (zowel A1200 als A4000/CD32). Ander alternatief zou een OSSC of Framemeister (VEEL TE DUUR) kunnen zijn, maar die kan je ook gebruiken voor allemaal verschillende retro-consoles en ik heb eigenlijk alleen maar amiga's en allemaal psp's (die ik niet perse aan een scherm wil hangen).

Comment

Originally posted by hyami View Post
          Ik ben benieuwd naar je ervaringen met dit apparaatje. Waar wil je het voor gebruiken? De laatste tijd hoor je naast verhalen over de beeldkwaliteit ook steeds meer over de vertraging die zo'n adapter oplevert. Dat schijnt bij sommige snellere spelletjes een issue te zijn.
          Tegen de tijd dat het product hier is (Ali Express is niet de snelste) zal ik zeker laten weten wat de ervaringen zijn. Ik zal zeker bij gameplay letten op vertraging en refreshrates. Ik denk dat een game als Pinball Dreams erg geschikt is, omdat deze game normaal gesproken mooi soepel op en neer gaat en ook de balbeweging is een goede indicatie of deze converter het beeld verbeterd. Je vraagt je eigenlijk wel af hoe het kan dat dit goedkoop apparaatje in staat is de 15khz naar minimaal 30khz te trekken om een beeld te genereren op een hdmi full hd monitor. Aangezien de Indivision Scandoubler dit ook doet, alleen het verschil hier is dat het signaal rechtsstreeks van de chip komt en bij de converter wordt het signaal pas bij de RGB output omgezet. Ik zie eigenlijk weinig verschil in methode, maar de prijzen verschillen wel een factor 6. Ik hou jullie op de hoogte.

Comment

Working...
          X