Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga Dossier magazine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga Dossier magazine

    Amiga Dossier magazine zoals in deze advertentie ... ondanks ik voorzichtig geschat een verzameling heb van 800 magazines heb bestaande uit 31 verschillende uitgaves en dit is uitgegeven in Nederland met de prijs in Belgische Frank op de cover heb ik er geen enkele, noppes nada na JAREN verzamelen. Kan alleen maar concluderen dat het zeldzaam is ?

    Wie heeft er ? En doet ze eventueel van de hand ( of als je er tegenkomt leg ze aub opzij ipv er de kachel met aan te steken. ) ?

    https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

    #2
    Ik heb die magazines echt nog nooit gezien. Wat grappig.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Wat eigenaardig is aangezien het magazine op MP nr 17 is ...

      Comment


        #4
        Ik heb de nummers 15 en 16 ook. Het waren eigenlijk 2 bladen ineen: Commodore dossier en Amiga dossier. Nummer 15 was het eerste gecombineerde en 17 was het laatste gecombineerde nummer volgens de uitleg van Wouter Hendikse. Er zouden dus 17 nummers in totaal bestaan, waarvan de drie laatste gecombineerd.
        Click image for larger version

Name:	IMG_8124.JPG
Views:	221
Size:	450.6 KB
ID:	20253Click image for larger version

Name:	IMG_8126.JPG
Views:	199
Size:	688.7 KB
ID:	20254Click image for larger version

Name:	IMG_8127.JPG
Views:	210
Size:	554.9 KB
ID:	20255

        Comment


          #5
          Domme uitgever geweest dan die al evenveel wist van marketing dan Commodore zelf die in de Amiga geen potentieel zag in 1988. Ipv het blad stop te zetten had het waarschijnlijk nog tien jaar verder kunnen gaan.

          In 1989 is de eerste Amiga magazine uitgekomen dat het tot 1997 heeft uitgezongen en in 94/95 was er ook nog Amiga.X . Dat laatste begrijp ik niet goed waarom daar ooit iemand met begonnen is terwijl Amiga Magazine een erg populair blad was in NL en in BE en dan ook nog 2 maanden na het einde van Commodore.

          Comment


            #6
            Ik heb laatst in de Amiga Cafe groep gevraagd of iemand de hele reeks wilde hebben want die had ik hier liggen. Van 1 tm 17, met alle losse tussen nummers. Niemand had er daar interesse in. Maar nu snap ik waarom er een bied oorlog op MP is geweest hierover.

            Comment


              #7
              Hebben ze gevochten voor de magazines ? Soms loopt het al eens uit de hand ja ... behoorlijk lang geduurd eer ik de eerste nummers van Amiga Magazine heb gevonden.

              Comment


                #8
                Ja, ging voor stevig geld naar een nieuwe eigenaar, dus dat was wel lekker. Ook de Kluwer software en boeken die ik had gingen voor goed geld weg. Het is maar net wat de verzamelaar zoekt en met wat voor prioriteit.

                Comment


                  #9
                  Die kluwer boeken dat verbaasd. Me, die heb ik hier al zoveel weggegeven aan clubleden dat ik ze aan de straatstenen niet meer kwijt geraak. Maar ja ... er is altijd wel iemand die terug met de Amiga begint en ze niet heeft waarschijnlijk.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by SimonV View Post
                    Domme uitgever geweest dan die al evenveel wist van marketing dan Commodore zelf die in de Amiga geen potentieel zag in 1988. Ipv het blad stop te zetten had het waarschijnlijk nog tien jaar verder kunnen gaan.

                    In 1989 is de eerste Amiga magazine uitgekomen dat het tot 1997 heeft uitgezongen en in 94/95 was er ook nog Amiga.X . Dat laatste begrijp ik niet goed waarom daar ooit iemand met begonnen is terwijl Amiga Magazine een erg populair blad was in NL en in BE en dan ook nog 2 maanden na het einde van Commodore.
                    Had Amiga.X er niet een diskette of cd bijzitten ofzo (voor de extra value) ?
                    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by Benny View Post

                      Had Amiga.X er niet een diskette of cd bijzitten ofzo (voor de extra value) ?
                      Ja, ik heb ze hier allemaal de diskettes en er is ook minstens een cd. Maar Amiga Magazine had dit ook, maar dat was een optioneel abonnement. Dat laatste is - zoals beschreven in Amiga Magazine zelf - de betere keuze zodat je geen extra kosten hebt als uitgever op diskettes die door veel lezers niet eens bekeken worden maar ook als lezer geen duurder magazine terwijl die diskette je niet interesseerde . Per disk was dit 7,5 NLG, erg duur naar mijn mening.

                      Voor de Engelstalige magazines met enorme oplage was dit een ander verhaal ... dan haal je de grote namen qua gratis applicaties en demo versies van commerciele games binnen om op je coverdisk te zetten. Daar keek ik dan persoonlijk meer naar uit zoals zovelen waarschijnlijk. Als ik dan eens kijk naar wat er op de coverdiskettes staat van Amiga.X: veelal PD of AMOS listings die je zo ook wel kon vinden via FredFish of AMinet en een enkel game dat ons destijds toch niet interesseerde als lustig op los kopieerende volkje.

                      Comment

                      Working...
                      X