Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iets om mijn IDE performance op te krikken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Iets om mijn IDE performance op te krikken

    Als er iemand is die zijn IDE-Fix express voor een leuke prijs weg wil doen, laat het me aub weten.
    Een FastATA 1200 is wel sneller maar dan blijft er weinig Desktop model over en het is een enorm gezeur met een Prisma Music card omdat die op een klokpoort zit die door de FastATA 2 verdiepingen eronder zit. Om nou 3 klokpoort verhogers er in te prikken is een beetje absurd.

    Prettige avond!
    Amiga 1200, IMac MorphOS

    #2
    Ik denk dat er nog eentje in mijn verblijf in Den Haag ligt. Ik word er morgen eind van de dag naartoe vervoerd en dan zal ik even kijken.
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    Comment


      #3
      Laat het me aub even weten!

      Bedankt
      Amiga 1200, IMac MorphOS

      Comment


        #4
        Ik lees dit vaker.. dat men van 1,6MByte/Sec naar iets snellers wil.. 5MByte of meer.. maar dat zijn alles theoretische snelheden en men vergeet dat dit alleen maar echt merkbaar is als je data in bulk van de ene naar de andere partitie/schijf/CF kopieert.. gewoon dagelijks gebruik merk je er minder van.

        Just saying...

        Comment


          #5
          Megatron Klopt, als de bestanden die je inleest ongeveer 1.5 MB maximaal zijn dan is het allemaal in een seconde klaar. Dat was voor Commodore ook de reden om de IDE controller te integreren. Ook in de jaren 80 en 90 was er sprake van vele MB's die per seconde over harddisks gekopieerd moesten worden. Dus ook voor Commodore was het niet logisch om de IDE functionaliteit in de custom chips te integreren terwijl er toen ook al voldoende chips op de markt waren.

          Voor mij is het de idee: racemonster A1200 en dan is 1.6 MB/s doorvoer een beetje langzaam :)
          Amiga 1200, IMac MorphOS

          Comment


            #6
            Originally posted by Roel007 View Post
            Laat het me aub even weten!

            Bedankt
            Ha, nee, dus niet.
            [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

            Comment

            Working...
            X