Announcement

Collapse
No announcement yet.

CF kaartje (4 of 2GB) gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    CF kaartje (4 of 2GB) gezocht

    Ik ben mijn WHDLoad collectie aan het overzetten maar het is geen doen met de kleine CF kaartje van 256MB die ik nu heb, bovendien heb ik ook het idee dat die CF kaart niet helemaal meer lekker is omdat hij regelmatig leesfouten geeft.

    Ik was vanmiddag in Utrecht, kwam ik bij de MediaMarkt, en de kleinste CF kaart was 16GB, voor bijna 30 EURO... Ik zei tegen die gozer, ik heb maar 4GB nodig, en zeker niet voor 30 euro. Dus wie o wie heeft nog een 4GB CF kaartje liggen? En vraagt er niet de hoofdprijs voor? 2GB mag ook.

    #2
    Heb ze helaas niet liggen, ik gebruik de volgende oplossing in combi met winuae:

    Click image for larger version

Name:	A1200_CF_backplate_3.jpg
Views:	115
Size:	107.8 KB
ID:	19792

    En een pcmcia Fat32 8 GB kaartje.

    Ik zie ze overigens wel op Bol staan voor een eurootje of 15.

    Comment


      #3
      Originally posted by Havoc View Post
      Heb ze helaas niet liggen, ik gebruik de volgende oplossing in combi met winuae:

      Click image for larger version

Name:	A1200_CF_backplate_3.jpg
Views:	115
Size:	107.8 KB
ID:	19792

      En een pcmcia Fat32 8 GB kaartje.

      Ik zie ze overigens wel op Bol staan voor een eurootje of 15.
      Ja, die optie had ik ook al eens gezien. In het begin is het wel makkelijk, maar op den duur is het niet meer zo noodzakelijk, want hoeveel echte grote bestanden zet je na die tijd nog over?

      Ik kan natuurlijk ook de A1200 even opmaken, mijn CF kaart aan de computer knopen, mounten in WinUAE en dan alle bestanden rechtstreeks kopieren. (Maar ik ben lui ik wil niet weer opnieuw die A1200 open maken). :P

      Comment


        #4
        Ik ben er ook te lui voor. Maar dit is gewoon mijn interne cf kaart. Dus als ik even snel wat bestanden erbij wil zetten of iets wil patchen dan hoef ik de A1200 helemaal niet meer open te maken.

        Comment


          #5
          Ik heb denk ik al een goede optie gevonden:

          https://link.marktplaats.nl/m1344098906

          € 9,95 voor een 4GB kaartje incl. verzendkosten.
          En het is het ook nog een Sandisk, dat zijn vaak wel de betere CF kaartjes, zeker voor gebruik met een Amiga.

          Comment


            #6
            😎👍🏻

            Comment


              #7
              Originally posted by Havoc View Post
              Ik ben er ook te lui voor. Maar dit is gewoon mijn interne cf kaart. Dus als ik even snel wat bestanden erbij wil zetten of iets wil patchen dan hoef ik de A1200 helemaal niet meer open te maken.
              Nog beter is de Amiga aan het internet te knopen, dan kun je gewoon elke patch, game of demo downloaden (van aminet).

              Eens onderzoek doen hoe je een A1200 aan het internet krijgt :-)

              Stapje voor stapje beetje bij beetje wordt het zo een hele fijne machine. En omdat hij nog mooi aardig wit is wil ik em ook zo houden, dus bij niet gebruik ligt er altijd een theedoek overheen. Zo min mogelijk UV straling er bij.

              Comment


                #8
                Originally posted by Snowwie View Post
                Nog beter is de Amiga aan het internet te knopen, dan kun je gewoon elke patch, game of demo downloaden (van aminet).

                Eens onderzoek doen hoe je een A1200 aan het internet krijgt :-)

                Stapje voor stapje beetje bij beetje wordt het zo een hele fijne machine. En omdat hij nog mooi aardig wit is wil ik em ook zo houden, dus bij niet gebruik ligt er altijd een theedoek overheen. Zo min mogelijk UV straling er bij.
                Dus een Amiga Akbar modeltje?

                Comment


                • Dr3D
                  Dr3D commented
                  Editing a comment
                  Whahaha :D

                #9
                De 4GB kaartje is ontvangen en ik heb de hele WHDload collectie overgezet.

                Maar dat duurt nog wel ff, zo'n 5GB over zetten van een CF kaartje naar een Amiga, vooral als je nagaat dat het een gigantische hoop kleine bestandjes zijn. Het zijn in totaal iets van 1900 games en 500 demo's.

                Nu moet ik er wel bij zeggen dat dat archief dateert uit 2009. Weet iemand een bron waar meer WHDload games beschikbaar zijn.

                Comment


                  #10
                  Originally posted by Snowwie View Post
                  De 4GB kaartje is ontvangen en ik heb de hele WHDload collectie overgezet.

                  Maar dat duurt nog wel ff, zo'n 5GB over zetten van een CF kaartje naar een Amiga, vooral als je nagaat dat het een gigantische hoop kleine bestandjes zijn. Het zijn in totaal iets van 1900 games en 500 demo's.

                  Nu moet ik er wel bij zeggen dat dat archief dateert uit 2009. Weet iemand een bron waar meer WHDload games beschikbaar zijn.
                  https://the-eye.eu/public/rom/Amiga/...%20Collection/

                  Comment


                    #11
                    Originally posted by Snowwie View Post
                    De 4GB kaartje is ontvangen en ik heb de hele WHDload collectie overgezet.

                    Maar dat duurt nog wel ff, zo'n 5GB over zetten van een CF kaartje naar een Amiga, vooral als je nagaat dat het een gigantische hoop kleine bestandjes zijn. Het zijn in totaal iets van 1900 games en 500 demo's.

                    Nu moet ik er wel bij zeggen dat dat archief dateert uit 2009. Weet iemand een bron waar meer WHDload games beschikbaar zijn.
                    en hier:

                    Retroplay's WHD uploads
                    All installs now available here:
                    Quote:
                    Host: grandis.nu
                    Port: 21
                    Username: ftp
                    Password: any password will do
                    ftp://ftp:[email protected]/Commodore_Amiga/Retroplay/

                    All JST, HDLoader and WHDLoad installs can also be downloaded from my cloud drive.
                    Clicky.

                    Comment

                    Working...
                    X