Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: 512k ram voor Amiga 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Gezocht: 512k ram voor Amiga 500

    Omdat mijn ACA500plus was vastgelopen heb ik hem maar eens van nieuwe firnware voorzien. Voor het eerst sinds 2016. Maar met deze firmware kan ik blijkbaar de extra 512k chip ram optie niet meer gebruiken i.c.m. mijn 1,8mb geheugen uitbreiding. Met de oude firmware ging dat prima. Grrr, er is altijd wel iets, hè.

    Maar goed. Daarom ben ik dus op zoek naar een 512kb geheugen uitbreiding. Heeft iemand er een over voor weinig? Of misschien te ruil voor mijn 1,8mb kaart?

    #2
    ACAPlus is toch van Individual Computers.. check eens met Jens of zijn 512KB board voor de 500 werkt in combinatie met de ACAPlus. Die zijn nog wel te krijgen her en der...

    Click image for larger version

Name:	a512_expansion2-e7a1066f.jpg
Views:	60
Size:	158.2 KB
ID:	19560

    Comment


      #3
      Bedankt voor de suggestie. Ik zie dat deze in ieder geval binnenkort weer verkrijgbaar is.

      Het schoot me te binnen dat ik dan mijn rtc verlies. Maar goed, die gebruik ik toch niet echt. En er kan ook een rtc op die a512, maar dat maakt het wel gelijk een stuk duurder.
      Of anders direct op de aca500plus. Of nog anders: Gewoon later op een eventuele accelerator.

      Anyway, het is gewoon frustrerend omdat ik in de loop der jaren al een aantal van die geheugenkaartjes heb gehad en weer heb verkocht.
      Maar goed, dat schijnt erbij te horen, hè. Dan kan ik net zo goed gaan zitten balen dat ik ooit mijn 1260 heb verkocht...

      Comment


        #4
        Ik ben alweer voorzien van een geheugenuitbreiding. Met een beetje geluk houd ik er uiteindelijk iets meer aan over omdat ik een kleinere geheugenuitbreiding inruil voor een iets grotere. Dan kan dat weer in iets moois gestopt worden. Ik heb nog excuses nodig waarom ik een X-surf nodig heb...

        Comment

        Working...
        X