Announcement

Collapse
No announcement yet.

gezocht keyboard voor de 4000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    gezocht keyboard voor de 4000

    Hoi Daar ben ik weer ik heb vanmorgen een a4000 kunnen kopen voor 25 euro. Maar nu zit er geen keyboard bij heeft iemand er nog een liggen. Of is er een adaptor voor een 3000 keyboard of een 2000 keyboard op de 4000 aan te sluiten en is het normaal als je geen geheugen in de slots hebt dat je een groen scherm krijgt. Ik ben erg blij met de 4000 hij heeft wel een beetje accu schade maar dit ga ik eerdaags goed schoonmaken er herstellen waar nodig en waar kan ik de simm slots het beste bestellen en wat is de max grote die wordt ondersteunt gr Robbert

    #2
    Mooie aanwinst voor dat geld :) Groen beeld is een chip ram error, hoort zonder fast ram simm's wel gewoon op te starten..... misschien defecte chip ram of toch de zuur schade. Vinden van een toetsen bord is een dure grap. Ik heb uiteindelijk vrij simpel een verloop gemaakt om een 2000 toetsenbord te gebruiken dus misschien is dat een oplossing voor je. Veel plezier iig met de A4000...…
    Greetz

    Comment


      #3
      16 MB Fast is de max tenzij je de 64MB hack uitvoert maar dat vergt nogal wat werk...……...

      Comment


        #4
        Hoi Abelientje dank je wel ik kon het ook vanmorgen niet geloven ik zag de advertentie op MP en gelijk maar gebeld en opgehaald .hoe heb je de adaptor gemaakt voor het toetsenboard ik zat te kijken voor een adaptor van at naar ps2 zou zo iets werken ? en wat is de max ram dat ik in de slots kan gebruiken dan kan ik eens gaan graven in mijn stapel simms. ik heb wel beeld als ik de 2m naar 8m jumper op het moederboard om steek dan krijg ik het kickstart scherm .is het normaal dat de sticker op de voorkant scala workstation 4000 vermeld in paats van de 4000 en dan de cpu versie ?

        Comment


          #5
          o ja en heeft iemand nog een set 3.1 of 3.x roms liggen of een mogelijkheid om deze te maken Gr Robbert

          Comment


            #6
            robbert Ik heb een ps/2 kabel genomen van een oud toetsenbord. (of een muis) Deze aan gestript en vervolgens op een DIN stekker gesoldeerd..... Wat betreft de A4000 is het lastig om zo blind te vertellen wat er precies aan de hand is. Het maximale Fast Ram op het bord is standaard 16MB. 2 reepjes van bv. 8MB werkt ook. Je kan ook een 64 MB hack doen (of laten doen) Kickroms zijn via mensen hier op het forum wel te regelen..... Ik hoop dat de foto wat duidelijk is.
            Greetz

            Click image for larger version

Name:	IMGA0025.JPG
Views:	278
Size:	491.8 KB
ID:	19204Click image for larger version

Name:	IMGA0026.JPG
Views:	286
Size:	507.1 KB
ID:	19205Click image for larger version

Name:	IMGA0027.JPG
Views:	278
Size:	441.5 KB
ID:	19206

            Comment


              #7
              Originally posted by robbert View Post
              wat is de max ram dat ik in de slots kan gebruiken dan kan ik eens gaan graven in mijn stapel simms. ik heb wel beeld als ik de 2m naar 8m jumper op het moederboard om steek dan krijg ik het kickstart scherm .is het normaal dat de sticker op de voorkant scala workstation 4000 vermeld in paats van de 4000 en dan de cpu versie ?
              1. Je kan maximaal 4 x 4MB in de slots proppen.
              2. De jumper hoort op de 2MB te staan. 8MB werkt niet. Zie o.a. https://www.bigbookofamigahardware.c...uct.aspx?id=30 :
              Commodore had planned to give the A4000 the ability to address up to 8MB of CHIP and indeed a jumper can be found on the motherboard which would have been used for this purpose, but the jumper actually does nothing.
              3. Amiga 4000's zijn ook onder de naam Scala Workstation verkocht met Scala software, maar het is exact hetzelfde apparaat. Enige verschil is het stickertje.

              Goeie score trouwens, een A4000 voor 25 piek. Zelfs al is ie helemaal dood kun je hem nog makkelijk voor het dubbele (of meer) kwijt op ebay :-)
              Last edited by McVenco; 01-11-2018, 14:27.

              Comment


                #8
                hier een kleine update van de 4000 ik heb beeld na het plaatsen van 1 latje geheugen is het groene scherm weg nu krijg ik het kickstart scherm denk dat de 2 hdd die er in zitten defect zijn dus morgen maar ff een cf kaartje inoorde maken wat is de max wb versie die ik kan gebruiken met de 3.0 roms ? en ik heb nu aleen nog het issue dat de 4000 geen fast ram ziet iemand een
                idee waar ik naar kan kijken voor dit issue dank je wel abelientje voor de foto`s ik ga morgen ff een kabeltje in elkaar solderen langzaam maar zeker begint de 4000 weer te werken de muis en controller poort werkte ook niet helemaal lekker maar naar een paar x er in en er uit doet het het ook weer

                Comment


                  #9
                  Een 4000 laten fixen is een hel.. vraag maar aan tsb .. maar we hebben nog iemand die dat wel wil doen.. Tristan.. maar zit die wel op Amiga Cafe??? Ik zoek op @LangHarigeTekkel en @4000NerdMeister maar kan hem niet vinden...

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by McVenco View Post


                    Goeie score trouwens, een A4000 voor 25 piek. Zelfs al is ie helemaal dood kun je hem nog makkelijk voor het dubbele (of meer) kwijt op ebay :-)
                    EUR 250 wanneer dood.. echt.. mensen op eBay zijn he-le-maal wappie!!!

                    Comment


                      #11
                      ik hoop dat ik hem zelf kan fixen ik ga morgen eerst ff een keyboard kabel maken en een cf er in zetten kan ik met 3.0 roms 3.1 wb draaien of moet ik 3.0 pakken kan het ook aan het geheugen ligen dat hij geen fast ram ziet ? ik denk dat ik aleen latjes van 4 0f 8mb heb liggen nix kleiners ja ik ben echt blij dat ik hem voor 25 euro heb hij laad games van flop en het geluid doet het goed aleen nog het ram issue oplossen

                      Comment


                        #12
                        hoi zo ik denk dat ik het probleem voor mijn missende fast ram heb gevonden na een tijd lopen meten met de multimeter ziet het er naar uit dat de 74F245 defect is op U891 weet iemand waar ik deze kan bestellen en of de SN74F245DW het zelfde is ? en heeft iemand nog een tip waar ik de ram slots het beste kan bestellen ? gr Robbert

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by Megatron View Post
                          Een 4000 laten fixen is een hel.. vraag maar aan tsb .. maar we hebben nog iemand die dat wel wil doen.. Tristan.. maar zit die wel op Amiga Cafe??? Ik zoek op @LangHarigeTekkel en @4000NerdMeister maar kan hem niet vinden...
                          Nee zit niet op Amiga café, maar kun je wel bereiken via mij eventueel :)

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by robbert View Post
                            hoi zo ik denk dat ik het probleem voor mijn missende fast ram heb gevonden na een tijd lopen meten met de multimeter ziet het er naar uit dat de 74F245 defect is op U891 weet iemand waar ik deze kan bestellen en of de SN74F245DW het zelfde is ? en heeft iemand nog een tip waar ik de ram slots het beste kan bestellen ? gr Robbert
                            Ik heb ze wel liggen, stuur even PM.
                            Dan kan ik er wel 1tje opsturen, tegen kostprijs en verzending, altijd goedkoper dan via b.v. conrad :)

                            Comment


                              #15
                              Hoi hierbij weer een update van de 4000. Ik heb ondertussen de 74f245 vervangen maar nu heb ik nog altijd geen fast mem Ik had op de u891 geen 5v deze heb ik van de condesator er onder af gepakt. Zou dit er mee te maken kunnen hebben. En ik wil TSB bedanken voor de onderdelen en het snelle versturen kan iemand mij nog een tip of idee geven waar ik nog kan zoeken want ik wil de 4000 graag weer up en running krijgen en heeft iemand een schema voor een adaptor van 2000/3000 keyboard naar 4000 ik heb er een paar gevonden maar deze spreken elkaar tegen Gr Robbert

                              Comment

                              Working...
                              X