Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kickstart rom 3.1 voor A500?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Kickstart rom 3.1 voor A500?

    -/- nvt
    Last edited by Snowwie; 01-09-2018, 21:00.

    #2
    Hou je er wel rekening mee, dat je voor de 3.1 kickstart rom ook een aangepaste os3.1 versie moet hebben? De gewone os3.1 versie werkt niet met kickstart 3.1 op een A500.
    Had dacht ik te maken, dat er op een rom van een A500 niet voldoende ruimte is voor een volledige 3.1kickstartrom. Amigakit heeft een os3.1 die zo aangepast is dat die missende files van de rom, op de installatie diskette staan.

    Comment


      #3
      ik heb beide liggen overigens.

      Comment


        #4
        Originally posted by Marcel21674 View Post
        Hou je er wel rekening mee, dat je voor de 3.1 kickstart rom ook een aangepaste os3.1 versie moet hebben? De gewone os3.1 versie werkt niet met kickstart 3.1 op een A500.
        Had dacht ik te maken, dat er op een rom van een A500 niet voldoende ruimte is voor een volledige 3.1kickstartrom. Amigakit heeft een os3.1 die zo aangepast is dat die missende files van de rom, op de installatie diskette staan.
        Eh, nee. Met een kickstart 3.1 ROM kun je gewoon de standaard Workbench 3.1 diskettes gebruiken. De enige Amiga die een aangepaste Workbench 3.1 nodig heeft is de Amiga 4000T. Voor alle andere Amiga's is de dezelfde set 3.1 disks te gebruiken.

        Comment


          #5
          Originally posted by McVenco View Post

          Eh, nee. Met een kickstart 3.1 ROM kun je gewoon de standaard Workbench 3.1 diskettes gebruiken. De enige Amiga die een aangepaste Workbench 3.1 nodig heeft is de Amiga 4000T. Voor alle andere Amiga's is de dezelfde set 3.1 disks te gebruiken.
          Mijn A500 wilde toch niet opstarten met originele diskettes OS3.1. Heb later de amigakit versie van OS3.1 gekocht omdat, ik het met geen mogelijkheid aan de gang kreeg.

          Comment


            #6
            Vermoedelijk kan het zijn dat de Workbench.library van de ROM weggehaald is en waardoor je de diskettes van Amigakit moet gebruiken.
            De Amigakit OS3.1 versie kun je probleem krijgen als je de install disk gebruikt om Workbench 3.1 te installeren, als je geen 020 of hoger gebruikt.

            Comment


              #7
              Bij de Cloanto v3.x ROMs is inderdaad workbench.library uit de ROM gehaald waardoor deze op de Workbench bootdisks moet staan.
              De originele Workbench v3.1 heeft deze library er niet op staan en dus zal die niet opstarten.

              Verdere uitleg: https://www.amigaforever.com/kb/16-125
              => Commodore A600HD/40 <=
              3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

              Comment

              Working...
              X