Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paar wannahaves

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Paar wannahaves

    Omdat MP eigenlijk niets oplevert en bovendien niet meer leuk is met die belachelijke prijzen, heb ik hier een vraag. Het volgende: na een grote opruiming van retro, commodore en amiga ga ik door met 4 machines. (2x A4000 1x A1200 1x A500 en een paar C64's) Ik zoek nog het volgende om mijn "verzameling" uhm uhm compleet te maken.

    Ik zoek nog een 50 pins scsi harddisk zo rond de 2GB. Het schijfje moet wel goed zijn want de huidige die ik heb gekregen is helaas overleden. En ik zoek een interne flicker fixer/scandoubler voor de A4000. Ik gebruik nu een externe maar voor het mooie wil ik dus een kaartje in de A4000.

    Dus amiga fans als iemand van u wat op de plank heeft liggen voor een normale prijs dan mag je mij wel een PM sturen. Ik wil best een eerlijke prijs geven maar ik ga niet mee doen aan de momentele belachelijke prijzen wat men voor amiga en amiga hardware durft te vragen.

    Alvast bedankt!





    #2
    Wat mij zo verbaast is dat ze hebben tegenwoordig 1001 adapters voor van alles en nog wat (waaronder bv. IDE->Flash, dat er nog niemand op het idee gekomen is een SCSI->IDE/SATA adapter te maken. Dat zou zoveel ellende kunnen besparen en kunnen al die oude SCSI schijven weg.

    Comment


      #3
      Snowwie
      SCSI --> IDE/SATA adapter; die bestaan wel (Acard, Yamaha) maar ze zijn gewoon prijzig. En je hebt natuurlijk ook SCSI --> CF en SCSI --> (micro) SD. Maar ook daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan.

      Comment


        #4
        hyami Klopt helemaal, ik gebruik zelf op een GVP kaart een scsi2cf en werkt best fijn. Natuurlijk heb ik hierover nagedacht en gekeken bij enkele amiga stores maar inderdaad de goedkoopste is rond de 70-80 euro.

        De huidige schijf (gekregen) geeft aan tijdens het formateren dat er een fout is opgetreden. Nu partioneer en formateer deze schijf via de GVP controller. De CyberScsi herkend de schijf helaas niet eens (de huidige schijf wel btw) dus vanuit daar lukt mij het niet.

        Bovendien hoor ik bij het opstarten van de Amiga duidelijk een tik in de scsi schijf wat naar mijn idee niet zo hoort, net of hij blijft hangen. Maar goed als ik hier iemand vind die zo'n schijfje heeft dan ben ik weer blij. En het kan toch maar zo eens zijn dat ik (niet direct) alsnog ga voor een Cf/SD oplossing mocht ik hier niets vinden.
        greetz

        Comment


          #5
          Ik had nog gereageerd op je PM over boeken van de C64 etc, heb je die nog?

          Comment


            #6
            wiebow Jazeker! Kom gerust een langs zover woon je niet vandaan bij mij :)

            Comment


              #7
              KLopt. Ik had je PM gestuurd. Vertel me anders ff je adres in die PM dan kom ik zeker even langs. Wellicht dit weekend?

              Comment


                #8
                Abelientje Wanneer schikt t?

                Comment

                Working...
                X