Announcement

Collapse
No announcement yet.

Workbench disk 3.0 / 3.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Workbench disk 3.0 / 3.1

    Hallo allemaal,

    Mijn tweede schrijfsel en meteen al een vraag.

    Ik zoek de Workbench disc, 3.0 en 3.1, heeft iemand één van beiden of liefst allebei?

    Groetjes,

    Marco

    #2
    Fysiek op diskette of als download? Dat laatste: https://amiga.cafe/owncloud/index.ph...0-%20Workbench
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Je kunt (eigenlijk moet) ze ook nog altijd legaal kopen, hier bijvoorbeeld: http://amigastore.eu/en/301-workbenc...o-edition.html of als onderdeel van AmigaForever https://www.amigaforever.com/

      Comment


        #4
        Als je naar Maarssen komt volgende week dan neem ik wat werkbankschijfjes mee.
        iemand nog op zoek naar een A4000-040 of A4000-030 of A2000? Laat het dan even weten..

        Comment


          #5
          Lees je even in op het gebied GoTek drive.. wellicht een investering waard.. zo kun je digitale ADF bestanden op een USB stick zetten.. die in een GoTek drive prikken die zich voordoet als floppy.. ik heb zoiets in mijn Amiga 4000 zitten en tevens ook eentje in een externe behuizing voor als DF1:... zo kan ik snel vanaf USB Stick (DF1: dus) met XCOPY naar DF0: schrijven.. et voila.

          Comment


            #6
            Ik heb de originele Workbench 3.0.

            Wat biedt je er voor?

            Comment


              #7
              Ik zoek ze in eerste instantie fysiek. Gotek is ook interessant omdat vrijwel alles nu via het adf formaat beschikbaar is.

              Snowwie , geen idee, ik heb op dit moment wel een erg lang stuk maand over voordat mijn geld binnenkomt.

              Comment


                #8
                Mijn ervaringen met Gotek zijn slecht. Zet niet teveel bestanden op een usb stick want je moet handmatig naar beneden scrollen. Erg leuk als je bv. Zool wilt spelen. Ben je eerst een uur aan het scrollen zo langzaam gaat het.

                Comment


                • wiebow
                  wiebow commented
                  Editing a comment
                  Dan noem je Zool toch Aool? Klaar... Man...

                #9
                Originally posted by Snowwie View Post
                Mijn ervaringen met Gotek zijn slecht. Zet niet teveel bestanden op een usb stick want je moet handmatig naar beneden scrollen. Erg leuk als je bv. Zool wilt spelen. Ben je eerst een uur aan het scrollen zo langzaam gaat het.
                dan zet je toch gewoon overal een 'A' voor.

                Comment


                  #10
                  Originally posted by Snowwie View Post
                  Mijn ervaringen met Gotek zijn slecht. Zet niet teveel bestanden op een usb stick want je moet handmatig naar beneden scrollen. Erg leuk als je bv. Zool wilt spelen. Ben je eerst een uur aan het scrollen zo langzaam gaat het.
                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                    #11
                    Tja ut is maar net wat je perspectief is ... als ik alle games erop zet die ik vroeger op diskette had, dan levert dat echt geen problemen op. Ja als je alle games die er zijn op een stick zet ... gewoon omdat het kan ... maar daarna 1% van die games maar speelt .. en dan gotek slecht vindt omdat het traag wordt .. naja ... oplossing lijkt me voor de hand te liggen.

                    Comment


                      #12
                      Had die nieuwe FlashFloppy firmware geen ondersteuning voor folders? Dan zou je per begin letter een folder kunnen maken, scheelt wat gescroll.

                      Comment


                        #13
                        You got PM!

                        Comment


                          #14
                          Originally posted by Snowwie View Post
                          Mijn ervaringen met Gotek zijn slecht. Zet niet teveel bestanden op een usb stick want je moet handmatig naar beneden scrollen. Erg leuk als je bv. Zool wilt spelen. Ben je eerst een uur aan het scrollen zo langzaam gaat het.
                          Nee joh.. gewoon FlashFloppy erop installeren en het gaat meteen sneller.. oh en je kunt altijd intypen (de Z) of met folders werken.. he-le-maal niks mis mee dus.

                          Comment


                          • Infant
                            Infant commented
                            Editing a comment

                          #15
                          Nou, bij het uitmesten van mijn dozen met disks en boeken kwam ik een volledige set Workbench 3.0 tegen, ik blij. Volgende stap AmigaOS op een tot 68030 uitgebreide Amiga 2000 met 8MB

                          Comment

                          Working...
                          X